12 procenti pedagogu Latvijā nožēlo profesijas izvēli, liecina OECD Starptautiskā mācību vides pētījuma (TALIS 2013) par 5. – 9. klašu skolotājiem pirmie rezultāti.
Šodien notikušajā pētījuma rezultātu prezentācijā Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesors Andrejs Geske norādīja, ka, neskatoties uz to, ka atkārtotas izvēles iespējas gadījumā par pedagogu izvēlētos kļūt 68 procentu pedagogu, kopumā pedagogi ir apmierināti ar savu darbu. Tā pētījuma anketās norādīja 91 procents aptaujāto pedagogu.
Pētījuma dati liecina, ka tikai nepilna ceturtdaļa aptaujāto skolotāju uzskata, ka skolotāju profesija sabiedrībā tiek cienīta.
Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete (V) norādīja, ka zemo profesijas prestižu veicina negatīvais viedoklis sabiedrībā, ko var radīt negatīva pieredze, saskaroties ar problēmām izglītības sistēmā. Tomēr ministre ir pārliecināta, ka vairums sabiedrības locekļu apzinās skolotāju lielo nozīmi.
I.Druviete uzsvēra, ka nereti nepamatota kritika var mazināt arī motivāciju pilnveidoties.
Kā liecina pētījuma dati, visapmierinātākie pedagogi dzīvo Somijā. Vairāk nekā puse pedagogu uzskata, ka pedagoga darbs ir prestižs, turklāt gandrīz visi, tas ir, 95 procenti pedagogu, norāda, ka priekšrocības atsver trūkumus.
Latvijas pedagogi atzinīgi izteikušies par savām darba vietām, norādot, ka viņiem patīk strādāt savās skolās, turklāt to ieteiktu citiem kā labu darbavietu.
LETA