26 °C, 2.3 m/s, 34.6 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijā«Latvijas autoceļu uzturētājs» plāno samazināt darbinieku skaitu
«Latvijas autoceļu uzturētājs» plāno samazināt darbinieku skaitu
05/04/2014

Valsts akciju sabiedrība «Latvijas autoceļu uzturētājs» šogad pirmo gadu par valsts naudu bezkonkurences apstākļos uztur valsts autoceļus 20 000 kilometru garumā, vienlaikus problēmas rada mazais finansējums un netipiskā ziema, intervijā biznesa portālam Nozare.lv atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdis Vladimirs Kononovs.

Valsts akciju sabiedrība «Latvijas autoceļu uzturētājs»
šogad pirmo gadu par valsts naudu bezkonkurences apstākļos uztur
valsts autoceļus 20 000 kilometru garumā, vienlaikus problēmas rada
mazais finansējums un netipiskā ziema, intervijā biznesa portālam
Nozare.lv atzīst uzņēmuma valdes priekšsēdis Vladimirs
Kononovs.

Viņš norāda, ka šogad ziemas periodā izmantota tikai ceturtā
daļa uzņēmuma jaudas un, tā kā valsts maksā tikai par padarīto
darbu, uzņēmumā jāsāk domāt par darbinieku atlaišanu un bāzu
samazināšanu reģionos.

«Tā kā joprojām saglabājam komersanta statusu, tad arī apmaksa
saglabājas kā komersantam. Ja darbs ir izdarīts, ir nauda, ja darba
nav, naudas nav. Patlaban cilvēkiem ir būtiski samazinātas algas,
netiek maksātas mainīgās atalgojuma daļas, jo tam nav pamata. Tāpat
iepirktā sāls nenonāk apritē, līdz ar to ir palielināti krājumi
noliktavās. Tas apgrūtina saimniecisko darbību. Tā ir realitāte,
tie ir spēles noteikumi, kādi jāievēro,» uzsver uzņēmuma
vadītājs.

Viņš skaidro, ka uzņēmumam ir 500 ceļu uzturēšanas tehnikas
vienības un vēl virs 200 automašīnu, tātad kopā ap 700 vienībām.
Šajā siltajā ziemā nereti bija dienas, kad strādāja kopumā tikai 12
vienības. Šā gada maksimums bija 180 tehnikas vienības dienā. Tie
ir tikai pārdesmit procenti no jaudas. Viņš skaidro, ka Vācijā pēc
vairākām siltajām ziemām visa uzturēšanas tehnika tika likvidēta,
bet tad, kad tomēr uzkrīt sniegs, tiek iesaistīta armija. «Tas ir
sabiedrības un valsts jautājums, kā šo situāciju risināt,» skaidro
V.Kononovs.

Viņš arī norāda, ka uzņēmuma tehniskā bāze ir par lielu. «Ja
finansējums nepieaugs, mums būs jāsamazina teritoriālo bāzu skaits,
jāsamazina darbinieku skaits. Šīs lietas uzņēmumu vēl gaida
priekšā,» uzsver valdes priekšsēdis, norādot – «jo ilgāk strādājam
ar zaudējumiem, jo ātrāk mums šie lēmumi jāpieņem.» LAU šim gadam
piešķirti gandrīz 60 miljoni eiro (ar pievienotās vērtības nodokli)
valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu plānošanai un
veikšanai.

Kā ziņots, LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 115
kilometri, tai skaitā galvenie autoceļi – 1669 kilometri,
reģionālie autoceļi – 5318 kilometri un vietējie autoceļi – 13 128
kilometri.

Šobrīd LAU strādā gandrīz 1400 darbinieku.

Valdība pērnā gada beigās ar rīkojuma projektu deleģēja valsts
autoceļu komplekso ikdienas uzturēšanas darbu plānošanu un veikšanu
akciju sabiedrībai «Latvijas autoceļu uzturētājs» . Deleģēšanas
līgumu ar valsts akciju sabiedrību «Latvijas autoceļu uzturētājs»
uz septiņiem gadiem slēdz satiksmes ministrs.

LETA