18.3 °C, 4 m/s, 91.4 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaRīt uz Krieviju dosies pirmais Jelgavā ražotais autobuss
Rīt uz Krieviju dosies pirmais Jelgavā ražotais autobuss
04/11/2013

Rīt, 5. novembrī, uz Voroņežas apgabalu Krievijā dosies pirmais Jelgavā, rūpnīcā «Amo Plant», izgatavotais autobuss. «Tas būs kā demo autobuss, ko dosim testēt, turklāt demonstrēsim ne tikai pašu autobusu, kas ir aprīkots inovatīvākajām un efektīvākajām tehnoloģijām sabiedriskā transporta jomā, bet arī elektronisko biļešu sistēmu, kāda darbojas Jelgavā,» tā uzņēmuma «Amo Plant» pārstāvis Igors Graurs.

Ilze Knusle-Jankevica

Rīt, 5. novembrī, uz Voroņežas apgabalu Krievijā dosies
pirmais Jelgavā, rūpnīcā «Amo Plant», izgatavotais autobuss. «Tas
būs kā demo autobuss, ko dosim testēt, turklāt demonstrēsim ne
tikai pašu autobusu, kas ir aprīkots inovatīvākajām un
efektīvākajām tehnoloģijām sabiedriskā transporta jomā, bet arī
elektronisko biļešu sistēmu, kāda darbojas Jelgavā,» tā uzņēmuma
«Amo Plant» pārstāvis Igors Graurs.

«Amo Plant» Voroņežai piedāvā principiāli
jaunu kompleksu pieeju pasažieru pārvadājumiem, kas iekļauj
mūsdienīgu  sabiedriskā transporta vizuālo noformējumu ,
efektīvas, ātras tehniskās apkopes, kā arī autobusu vadītāju ētikas
un braukšanas drošības augstu  standartu ievērošanu.
«Jelgavā  ražotie zemās grīdas autobusi, kuri aprīkoti ar
gaisa kondicionēšanas iekārtu un pielāgoti personu ar īpašajām
vajadzībām pārvadāšanai, veiksmīgi ir izturējuši testus Maskavā.
Tie ir jaunās paaudzes pilsētas autobusi, ar zemo iekāpšanu un zemo
grīdu. Pateicoties autobusa vieglajai konstrukcijai, tam ir
būtiskas priekšrocības, piemēram, ekonomisks degvielas patēriņš. Kā
apstiprinājās Maskavas praksē, autobusi ir ļoti ekonomiski,
komfortabli, izturīgi un mūsdienīgi pilsētas autobusi,» tā
I.Graurs. Viņš norāda, ka šis būs tāds kā izmēģinājuma autobuss, jo
mūsdienās neviens kaķi maisā nepērk, un pēc autobusa ekspluatācijas
īpašību novērtēšanas tiks pieņemts lēmums par šādu autobusu
integrēšanu Voroņežas sabiedriskā transporta sistēmā.

Prezentācijas autobuss ir aprīkots ar: Wi – Fi, Iris Irma Matrix
pasažieru uzskaites sistēmu, Nordeka sistēmu (bezskaidras naudas
maksājumi, ieskaitot atlaides), R2P video novērošanas sistēmu,
video ierakstīšanu, atpakaļskata kameru, Mapon degvielas
uzraudzības iekārtu, atrašanās vietas noteicēju, video un audio
reklāmas aprīkojumu, kā arī MOBITEC ( informācija pasažieriem audio
un vizuālā formā).      

Autobusu uz Voroņežu nogādās divi uzņēmuma šoferi. Nav gan
iespējams paredzēt, cik ilgs laiks paies ceļā, jo viss ir atkarīgs
no procedūrām uz robežas. I.Graurs stāsta, ka Voroņežā «Amo Plant
Ambassador SB 200» autobusu vadīs Voroņežas 3. autobusu parka
šoferis, kurš Jelgavas rūpnīcā ir izgājis apmācības ciklu un
ieguvis «Amo Plant sertifikātu Latvijā. «Autobusu vadīt nav nemaz
tik viegli, bet Voroņežas šoferim tas iepatikās,» piebilst
I.Graurs.

Jāpiebilst, ka 14. novembrī «Amo Plant» vadība tiksies ar
Voroņežas apgabala amatpersonām un prezentēs gan jauno autobusu,
gan bezskaidras naudas norēķinu sistēmu, gan savu rūpnīcu, gan
Jelgavu. I.Graurs norāda, ka veiksmīgas sadarbības gadījumā
Voroņežai šis būs pirmais ārzemju autobusu pirkums, savukārt «Amo
Plant» – pirmais darījums ar Krieviju.

Foto: Ivars Veiliņš

 

Saistītās ziņas

Šogad plāno pārdot pirmos
autobusus Krievijā