Šonedēļ ekspluatācijā nodots tilts pār Svētes upi Malkas ceļā – agrākais gājēju tilts nu pielāgots arī transporta satiksmei, tādējādi to šķērsot drīkst arī autotransports, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas. Maksimālais braukšanas ātrums, šķērsojot tiltu Malkas ceļā ir 30 km/h.
Sintija Čepanone
Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» projektu speciāliste Agnese Švarce informē, ka šonedēļ noslēgusies tilta Malkas ceļā, kas savieno pilsētu ar dārzkopības kooperatīva sabiedrību «Ziedonis» Jelgavas novadā, rekonstrukcija, tā šķērsošanu nodrošinot ne tikai gājējiem, bet arī autotransportam. «Tilta rekonstrukcija tika sākta jūlijā, un jau sākotnēji, izvērtējot apdzīvotību dārziņos un iedzīvotāju nepieciešamību ikdienā izmantot tiltu, tika nolemts nodrošināt iespējas šajā vietā šķērsot upi arī autotransportam ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām,» stāsta A.Švarce.
Tilta rekonstrukcijas darbi ilga trīs mēnešus, un to gaitā pilnībā tika demontēta vecā tilta klātne un izbūvēta jauna, turklāt, lai pa to nodrošinātu arī autotransporta kustību, bija nepieciešams pārbūvēt tilta konstrukciju. Jāpiebilst, ka iepriekš tilta balsti, apmales, margas un brauktuves segums bija kritiskā stāvoklī un apdraudēja gājēju drošību. Pēc rekonstrukcijas tilts ir drošs arī autotransportam.
Tiesa, autovadītāji, kas šķērso tiltu, aicināti ņemt vērā, ka pa brauktuvi pārvietojas gājēji. «Lai transportlīdzekļu vadītājus informētu par to, ka pa tilta brauktuvi pārvietojas arī gājēji, pie tilta izvietotas atbilstošas brīdinājuma ceļa zīmes un šaipus Svētes upei izveidots uzgaidīšanas laukums transportam jeb vieta, kurā autovadītājam jāuzgaida, līdz pretī braucošais transportlīdzeklis izbrauks no sašaurinājuma,» tā A.Švarce.
Jāpiebilst, ka tilta kopējais garums ir 24,77 metri, brauktuves platums – 2,75 metri. Darbus konkursa kārtībā veica SIA «Danielsons un Baumanis» par kopējo summu 38 455 lati, ieskaitot PVN.
Foto: Ivars Veiliņš