Piena pārstrādes uzņēmums «Latvijas piens» paziņojis savus pirmā pusgada finanšu rādītājus. Apgrozījums šī gada pirmajos sešos mēnešos sasniedzis 9,9 miljonus latu, savukārt pusgada provizoriskā peļņa ir 37 tūkstoši latu, informē SIA «Latvijas piens» mārketinga direktore Ramona Kalniņa.
Ilze Knusle-Jankevica
«Šī gada pirmā puse uzņēmumam ir bijusi veiksmīga – realizētas vairākas nozīmīgas aktivitātes atbilstoši nospraustajiem mērķiem un bijuši arī pirmie sasniegumi, kas apliecina stratēģiskās virzības pamatotību. Pie nozīmīgākajiem biznesa sasniegumiem vērts minēt jaunā produktu zīmola «Pats» ražošanas uzsākšanu un ieviešanu lielākajos veikalu tīklos. Tāpat būtiska ir Trikātas līnijas sortimenta atjaunošana un ražošanas apjomu ievērojama palielināšana. Kopumā šobrīd pārstrādājam 5500 tonnas svaigpiena mēnesī un joprojām turpinām palielināt pārstrādes apjomus,» stāsta SIA «Latvijas piens» valdes priekšsēdētājs Raimonds Freimanis.
Viņaprāt, siera tirgum ir attīstības potenciāls gan eksportā, gan Latvijas iekšējā tirgū. «Latvijā daļā siera kategoriju nav pārstāvēti Latvijas ražotāji un piedāvājumā ir tikai importēti produkti, tāpēc mūsu mērķis ir piedāvāt analogus, kas ražoti Latvijas ražotnē un no Latvijā ievākta piena,» uzsver R.Freimanis, papildinot, ka ražotne saņēmusi arī ļoti nozīmīgu sertifikātu bioloģisko produktu ražošanai.
Šobrīd «Latvijas piens» ražo gan sieru, gan arī industriālos produktus – vājpiena koncentrātu un krējumu, galvenokārt, paredzētus eksporta tirgum. «Latvijas piena» produkti tiek eksportēti uz septiņām valstīm – Lietuvu, Igauniju, Ukrainu, Vāciju, Slovākiju, Lielbritāniju, Izraēlu.
Pirktākie produkti Latvijā šī gada pirmajā pusgadā bijuši klasiskie Holandes un Krievijas siers, savukārt «Trikentāleram» salīdzinājumā ar iepriekšējā gada rezultātiem pārdošanas apjomi pieauguši par 58 procentiem.
Foto: Ivars Veiliņš