21.2 °C, 2.2 m/s, 79.5 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītība«Papardes zieds» izglīto Jelgavas skolēnus
«Papardes zieds» izglīto Jelgavas skolēnus
14/04/2013

Latvijas ģimenes plānošanas un seksuālās veselības asociācija «Papardes zieds» šomēnes Jelgavas skolēniem vada nodarbību ciklu «Vai es esmu tam gatavs?» par reproduktīvās veselības tēmām. Nodarbībās iesaistījušies sešu pilsētas skolu 9. klases skolēni.

Ritma Gaidamoviča

Latvijas ģimenes plānošanas un
seksuālās veselības asociācija «Papardes zieds» šomēnes Jelgavas
skolēniem vada nodarbību ciklu «Vai es esmu tam gatavs?» par
reproduktīvās veselības tēmām. Nodarbībās iesaistījušies sešu
pilsētas skolu 9. klases skolēni.

Jelgavas Sociālo lietu pārvaldes vecākā
veselības veicināšanas speciāliste Linda Račika-Rezgale stāsta, ka
Jelgavas pilsētas pašvaldība ir otrā pašvaldība (pirmā bija Rīgas
pašvaldība), kas piedāvā visām pilsētas 9. klasēm nodarbības par
reproduktīvās veselības tēmām bez maksas – tās finansē Jelgavas
Sociālo lietu pārvalde –, lai liktu jauniešiem aizdomāties par to,
ka seksuālo attiecību uzsākšana ir nopietns solis, par kuru
nedrīkst izlemt neviens cits kā tikai pats jaunietis, kā arī ar
nodarbību palīdzību mācīties pateikt «nē» un uzlabot argumentācijas
prasmes.

Lekcijas šomēnes notiek Jelgavas 1.
ģimnāzijā, Valsts ģimnāzijā, 4. vidusskolā, 5. vidusskolā, Jelgavas
Vakara (maiņu) vidusskolā un 1. speciālā
internātpamatskolā.

«Nodarbības vada «Papardes zieda»
jaunieši izglītotāji, tāpēc šīs nodarbības notiek brīvā gaisotnē,
ļaujot skolēniem atraisīties un brīvi runāt par tēmām, ko ikdienā
skar reti. Nodarbību saturs ir praktisks – skolēni 90 minūtes
aktīvi līdzdarbojas, izspēlējot iepazīšanās spēli, darbojoties
grupās, izveido vienotu seksualitātes definīciju un prezentē to, kā
arī pārbauda savas zināšanas par dažādiem seksualitātes aspektiem
un noskaidro, kas un cik daudz ir jāizdara (jāiepazīst otrs
cilvēks), pirms uzsākt nopietnas attiecības vai dzimumdzīvi,»
nodarbību gaitu stāsta L.Račika-Rezgale.
 

Jāpiebilst, ka nodarbībā nedrīkst
piedalīties neviens pieaugušais, lai bērni nodarbībās iesaistītos
ar pilnu atdevi un runātu par tēmām, par kurām parasti pieaugušo
klātbūtnē nerunā.