Vēl pēdējās dienas līdz marta beigām visā Latvijā norisinās kampaņa «Uzslavē labu servisu!». Starp teju 200 akcijas dalībniekiem redzami arī Jelgavas uzņēmumu nosaukumi. Vietējie uzņēmēji atzīst, ka dalība akcijā kļuvusi par tradīcija, kuras lielākais ieguvums ir darbinieku motivācija.
Ligita Lapiņa
Bistro «Silva» akcijā piedalās otro gadu un dara to sacensību gara dēļ. «Es uzskatu, ka darbiniekiem, līdzīgi kā sportistiem, ir vajadzīgs nedaudz sacensību gara. Ikdienā mēs visi bieži vien ieslīgstam tādā kā rutīnā, tad nu šī, manuprāt, ir iespēja mums sasparoties, vairāk pacensties,» stāsta «Silvas» vadītāja Sandra Blūmane. Viņa atklāj, ka šogad «Silvā» klienti atstājuši apmēram divas reizes vairāk lapiņu, savukārt aktivitāti pārējās platformās – 1188 un www.uzslave.lv – varēs uzzināt tikai pēc akcijas noslēguma. «Arī pie mums atstātās anketas lasīsim tikai beigās, tāpēc vēl nezinām, ko tieši cilvēki raksta. Pagājušajā gadā bija tikai pozitīvais, un ir pat mazliet žēl, ka tā, jo mēs gribētu arī uzzināt, ko klienti mūsu darbā redz kā uzlabojamu,» tā S.Blūmane, rezumējot, ka tomēr lielākais ieguvums no dalības akcijā ir azarts un darbinieku iekšējā sacensība.
Trešo reizi akcijā «Uzslavē labu servisu!» piedalās viesnīca «Jelgava». «Mums ir interesants klientu viedoklis. Tiesa gan, ieteikumus šajās atsauksmēs līdz šim neesam saņēmuši. Taču tos mēs uzzinām citādāk – piedāvājam klientiem aizpildīt aptaujas anketas, kurās tad arī saņemam dažādus ieteikumus, kā viesnīcas darbu uzlabot, kas klientiem patīk, kas mazāk,» atklāj «Hotel Jelgava» vadītāja Liene Vīķe, piebilstot, ka, piedaloties akcijā, lielāks ieguvums, viņasprāt, ir darbinieku motivācija. «Pēc atsauksmēm redzam, kuras administratores bijušas atsaucīgākas, aktīvākas, tas mums ir svarīgi, izvērtējot darbu,» tā viesnīcas «Jelgava» vadītāja. Viņa atklāj, ka aktīvāk viedokli par viesnīcas darbu klienti pauž interneta vidē. «Parasti cilvēki, ienākot un iereģistrējoties viesnīcā, ir steidzīgi, viņi ātrāk grib iekārtoties numuriņā, savukārt pēc tam, kad cilvēks jau ir atpakaļ ierastajā vidē, viņam viedokli paust ir vairāk laika. To arī izmantojam un, komunicējot elektroniski, pastāstām par šo iespēju, norādot arī konkrētu saiti, kur internetā to var izdarīt. Un bieži vien klienti to labprāt arī izdara,» stāsta L.Vīķe.
Vēl viens vietējais uzņēmums, kam dalība akcijā kļuvusi nu jau par tradīciju, ir «Jelgavas komunālie pakalpojumi». Uzņēmuma valdes loceklis Alvils Grīnfelds gan stāsta, ka viņu klientu aktivitāte, salīdzinot ar pirmajiem gadiem, ir nedaudz samazinājusies. «Redzam tikai tik daudz, cik lapiņas iemet kastītē, un to skaits matemātiski varētu būt pat mazāks. Klienti jau tagad lielāko daļu jautājumu kārto elektroniski un uz biroju nāk retāk, tāpēc arī aktivitāte samazinās,» vērtē A.Grīnfelds. Uzņēmuma aplēses rāda, ka servisu ik gadu novērtē ap 200 klientu.
Jāpiebilst, ka uzņēmumi, kas piedalās kampaņā, savās klientu apkalpošanas vietās izvieto aicinājumus novērtēt un uzslavēt saņemto labo apkalpošanu. To var izdarīt, aizpildot uzslavas anketiņu klientu apkalpošanas vietās, zvanot pa tālruni 1188 un mājas lapā www.uzslave.lv.
«Uzslavē labu servisu!» ir ikgadēja klientu servisa kvalitātes uzlabošanas kampaņa, kas Latvijā norisinās jau devīto gadu. Noslēdzoties kampaņas pēdējai fāzei, 12. aprīlī tiks noskaidroti Latvijas uzņēmumi un iestādes, kas sniedz izcilu klientu servisu, ko būs atzinīgi novērtējusi sabiedrība un pētījumu organizācija kvalitatīvā novērtējumā. Šie uzņēmumi tiks īpaši izcelti un apbalvoti ar «Labsserviss.lv» kvalitātes zīmi «Klienti mūs uzslavē 2013».