24 °C, 2 m/s, 70.9 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaModernās tehnoloģijas aizrauj ne tikai bērnus, bet arī skolotājus
Modernās tehnoloģijas aizrauj ne tikai bērnus, bet arī skolotājus
25/03/2013

Interesants konkurss šodien aizvadīts Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) – pirmo reizi pilsētas pedagogi sacentās jaunāko interaktīvo rīku izmantošanā darbā, parādot to, cik ātri spēj apgūt jaunās tehnoloģijas un pielietot tās praksē. Skolotāji zīmēja un rakstīja uz interaktīvā galda, ar planšetdatora palīdzību atšifrēja QR kodus, spēlēja futbolu uz interaktīvās grīdas. Apķērīgākā jauno tehnoloģiju izmantošanā izrādījās Jelgavas 4. pamatskolas komanda, aiz sevis atstājot Valsts ģimnāzijas pedagogus.

Ritma Gaidamoviča

Interesants konkurss šodien
aizvadīts Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) –
pirmo reizi pilsētas pedagogi sacentās jaunāko interaktīvo rīku
izmantošanā darbā, parādot to, cik ātri spēj apgūt jaunās
tehnoloģijas un pielietot tās praksē. Skolotāji zīmēja un rakstīja
uz interaktīvā galda, ar planšetdatora palīdzību atšifrēja QR
kodus, spēlēja futbolu uz interaktīvās grīdas. Apķērīgākā jauno
tehnoloģiju izmantošanā izrādījās Jelgavas 4. pamatskolas komanda,
aiz sevis atstājot Valsts ģimnāzijas pedagogus.

Šodien ZRKAC notika E-prasmju diena
pedagogiem, kuras mērķis bija skolotājus iepazīstināt ar
jaunākajiem interaktīvajiem izglītības risinājumiem, ko piedāvā
informācijas tehnoloģiju nozare, kā arī pilsētas skolu pedagogiem
bija jāmērojas spēkiem sacensībās, demonstrējot prasmi izmantot
jaunās tehnoloģijas uzdevumu risināšanā.

Vislabāk veicās Jelgavas 4. pamatskolas
skolotājiem, kuri tikai par 0,1 punktu apsteidza Jelgavas Valsts
ģimnāzijas pedagogus. 4. pamatskolas skolotājas atzīst, ka visas
šīs lietas ļoti aizrauj pašas, kur nu vēl bērnus. «Interesanti.
Apzināmies, ka jaunās tehnoloģijas paver plašas iespējas, taču
viens ir skaidrs: katru dienu darbā tās neizmantosi, jo 40 minūtes
ir par īsu, lai visi 30 klases bērni to pamēģinātu. Drīzāk
piekristu tam, ka šīs jaunās iespējas vairāk var izmantot
kontroldarbos – zināšanu pārbaudei, kas būs daudz interesantāk,»
atzīst 4. pamatskolas matemātikas skolotāja Daiga Kravale, kurai
saistošākā šķita pārnēsājamā interaktīvā tāfeles sistēma, kuru var
izmantot arī uz baltās skolas tāfeles. Tā palīdz matemātisku
formulu rakstīšanā, uzdevumu risināšanā. Runājot par jauno
tehnoloģiju apgūšanu, skolotājas atzīst, ka galvenais ir vēlēšanās
un iespēja to izmēģināt. «Te visu parāda, ir skaidrs, un mēs pildām
uzdevumu, bet grūtības vēlāk sagādā tas, ka nav kur trenēties.
Proti, skolā visas šīs iespējas vēl nav pieejamas,» tā 4.
pamatskolas mūzikas skolotāja Dina Bulderberga, akcentējot, ka no
šīs dienas semināriem guvusi arī jaunas iespējas veidot mūsdienīgus
mācību materiālus – testus un karaoki, izmantojot īpašu
rīku.

Skolotājiem kopā bija jāizpilda septiņi
uzdevumu – trīs minūtes jāiepazīstas ar jauno rīku, bet četrās
minūtēs tas jāliek lietā. Tā, piemēram, uz interaktīvā galda ar
īpašu flomāsteru bija jāuzraksta savas skolas nosaukums, izmantojot
piedāvātās funkcijas, jāuzzīmē ģeometriskas figūras. Uz tāfeles,
kurai piestiprināta interaktīvās tāfeles sistēma, izmantojot
jaunākā «Word» iespējas, jāuzraksta matemātiska formula. Tiesa,
uzdevumam bija «āķis» – vai nu skolotāji pamana iespējas un
uzdevumu atrisina desmit sekundēs, vai mokās visas četras minūtes.
Diezgan ātri šo uzdevumu «atkoda» Jelgavas 5. vidusskolas
skolotājas, kuras pamanīja īpašu sadaļu – «Vienādojumu rīki». Tāpat
pedagogiem saistošs šķita uzdevums ar planšetdatoru – nofotografēt
un atšifrēt QR kodu jeb divdimensionālo svītrkodu, atšifrēt, kādu
informāciju tas slēpj, un sameklēt internetā atbildes uz klāt
pievienotajiem jautājumiem.

Jāteic, ka tieši planšetdatora
iekļaušanu mācību procesā skolotāji atzīmē kā perspektīvāko
tuvākajā nākotnē. «Pērn rudenī metodiskajā apvienībā man bija
iespēja izmēģināt planšetdatorā rēķināt matemātikas uzdevumus,
vēlāk šo aplikāciju ielādēju savā viedtālrunī un skolā bērniem ļāvu
padarboties. Ziniet, līdz tam mācīšanās viņiem īpaši nepatika, taču
ar telefona starpniecību vismaz radās interese. Domāju, ka bērniem
ļoti labi mācību procesā noderētu planšetdatori,» atzīst Jelgavas
Speciālās pamatskolas skolotāja Natālija Akimova.

Aizraujošs pedagogiem šķita uzdevums,
kurā uz aktivitāšu galda, bīdot ar pirkstu, jāsavieno attēls ar
kartīti, kur tas nosaukts. Piemēram, ķirsis ar kartīti, uz kuras
uzrakstīts ķirsis. Paralēli vēl šis aktivitāšu galds runā, ja esi
pareizi izpildījis uzdevumu. Šobrīd aktivitāšu galds ietver 20
spēles latviešu valodā, caur kurām var mācīties valodu, matemātiku
dabaszinības, angļu valodu.

Jelgavas 3. pamatskolas skolotāja Inta
Leilande atzīst, ka noderīgas ir visas zināšanas saistībā ar
jaunajām tehnoloģijām. «Man tas patīk, cenšos iet laikam līdzi. Arī
skolēni saprot, ka pedagogi nav ar pliku roku ņemami,» tā
I.Leilande.

Bet, kamēr tika apkopoti rezultāti,
skolotājiem bija iespēja izmēģināt spēkus futbola spēlē uz
interaktīvās grīdas.  

Foto: Ivars Veiliņš