Lai veicinātu elektronisko pakalpojumu attīstību Latvijā, kampaņas «Uzslavē labu servisu!» ietvaros Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) jau otro gadu vērtēs arī Latvijas uzņēmumu un iestāžu sniegtos e-pakalpojumos. Intereseeti var pieteikties līdz 15. februārim.
Ilze Knusle-Jankevica
Tehnoloģiju un elektroniskās vides sniegtās iespējas ir viens no konkurētspējas virzītājspēkiem, kas var palīdzēt attīstīt uzņēmējdarbību ne tikai Rīgā, bet arī Latvijas reģionos, kā arī veicināt valsts un pašvaldību iestāžu darbu. Konkurētspējīga uzņēmējdarbība un moderna valsts pārvalde Latvijā ir mērķi, kas iekļauti LIKTA hartā – IKT nozares iniciatīvā, kas izstrādāta 2012. gadā un nosaka sešus prioritāros virzienus, kuros strādāt turpmākos piecus gadus: informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā izglītoti un ar e-vides infrastruktūru aprīkoti iedzīvotāji; moderna e-pārvalde; uz informācijas un komunikācijas tehnoloģijām balstīta konkurētspējīga uzņēmējdarbības vide; aktīva labklājība un ērti pieejams kultūras mantojums. LIKTA iniciatīvai atbalstu izteikušas vairāk nekā 20 organizācijas, vadošās augstskolas, nozares uzņēmumi un valsts iestādes.
«Šis ir otrais gads, kad LIKTA kampaņas «Uzslavē labu servisu» ietvaros vērtēs e-pakalpojumus. Esam gandarīti, ka Latvijā pieaug e-pakalpojumu piedāvājums un kvalitāte un tos aizvien vairāk izmanto kā valsts un pašvaldību iestādes, tā uzņēmēji. Tehnoloģijas ir kļuvušas par mūsu visu ikdienu, elektroniskās vides izmantošana ir būtisks nosacījums konkurētspējai. Uzslavējot tās iestādes, kas jau piedāvā e-pakalpojumus, vēlamies aicināt arī citus izmantot e-vides sniegtās priekšrocības,» tā LIKTA prezidente Signe Bāliņa.
LIKTA e-pakalpojumus vērtēs četrās kategorijās: «Sabiedrībai draudzīgākais uzņēmums e-pakalpojumos»; «Biznesam draudzīgākais uzņēmums e-pakalpojumos»; «Sabiedrībai draudzīgākā valsts vai pašvaldību iestāde e-pakalpojumos»; «Uzņēmumiem draudzīgākā valsts vai pašvaldību iestāde e-pakalpojumos».
Vērtējot uzņēmumu, valsts un pašvaldību iestāžu sniegtos elektroniskos pakalpojumus, tik vērtēts piedāvāto e-pakalpojumu izmantošanas ērtums, nepieciešamais laika un resursu patēriņš, ko prasa e-pakalpojumu izmantošana, kā arī savstarpējā integrācija ar citiem pakalpojumiem un elektroniskajiem risinājumiem, piemēram, interneta vietnēm, sociālajiem tīkliem u.c. Tāpat tiks aplūkots sniegto e-pakalpojumu skaits, dažādība un nodrošinātā funkcionalitāte, kā arī ekonomiskais ieguvums – laika, finanšu un resursu ekonomija, ko iegūst lietotājs, izmantojot e-pakalpojumus.
Kampaņā «Uzslavē labu servisu!» var iesaistīties jebkurš uzņēmums vai valsts un pašvaldību iestāde. Pieteikšanās notiek līdz 15. februārim, nosūtot pieteikuma anketu, ko var atrast mājas lapā www.uzslave.lv. Latvijas uzņēmumi un iestādes, kas sniedz izcilu klientu servisu, ko atzinīgi novērtējusi sabiedrība un eksperti, tiks noskaidroti 12. aprīlī.