13.3 °C, 2.3 m/s, 44.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāBenzīna cena jau pārsniedz 82 santīmu par litru robežu
Benzīna cena jau pārsniedz 82 santīmu par litru robežu
15/12/2010

95. markas benzīna cenu šodien pilna servisa degvielas uzpildes stacijās paaugstinājis degvielas tirgotājs «Statoil Latvija» – no 81,9 santīmiem līdz 82,4 santīmiem par litru, novēroja biznesa portāls «Nozare.lv».

95. markas benzīna cenu šodien pilna servisa degvielas
uzpildes stacijās paaugstinājis degvielas tirgotājs «Statoil
Latvija» – no 81,9 santīmiem līdz 82,4 santīmiem par litru,
novēroja biznesa portāls «Nozare.lv».

«LUKoil» 95. markas benzīns šodien maksā 81,7 santīmus par
litru.

«Statoil Latvija» 98. markas degviela maksā 85,4 santīmus par
litru, bet dīzeļdegviela – joprojām tikpat cik 95. markas benzīns –
82,4 santīmus par litru.

«LUKoil» 98. markas benzīns attiecīgi maksā 84,7 santīmus par
litru, bet dīzeļdegviela – 81,7 santīmus par litru.

Jau ziņots, ka 3. decembrī «Latvija Statoil» pilna servisa
degvielas uzpildes stacijās 95. markas benzīns pārsniedza
iepriekšējos rekordus un 80,9 santīmus par litru.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, pirms pēdējo nedēļu rekordiem
visdārgākā degviela Latvijā bija 2008. gada 23. jūlijā, kad
«Latvija Statoil» DUS 95. markas benzīns maksāja 79,9 santīmus par
vienu litru, savukārt 98. markas benzīns – 82,9 santīmus par vienu
litru. Viens litrs dīzeļdegvielas «Latvija Statoil» degvielas
uzpildes stacijās toreiz maksāja 89,4 santīmus.

Vakar naftas cena pārsniedza 91 dolāra par barelu atzīmi, kas
galvenokārt skaidrojams ar Naftas eksportētājvalstu organizācijas
(OPEC) nedēļas nogalē pieņemto lēmumu nemainīt pašreizējās naftas
ieguves kvotas.

Jau ziņots, ka patlaban degvielas cenas pieaug galvenokārt
tāpēc, ka mazinās eiro vērtība pret ASV dolāru, savukārt
dīzeļdegvielas augstākā cena esot izskaidrojama ar pēkšņo aukstuma
iestāšanos Skandināvijā. To biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja
degvielas tirgus eksperts Māris Āriņš.

Latvijā naftas produkti tiek importēti, tāpēc to cena ir cieši
saistīta ar pasaules tirgus cenu izmaiņām, sacīja Āriņš.

Eiro vērtības mazināšanās savukārt tiekot saistīta ar dažādu
finansiālo indeksu publicēšanu, kā arī bēdīgo situāciju eirozonas
valstīs, īpaši Īrijā, Portugālē un Spānijā. Āriņš uzsver, ka
papildus faktors dīzeļdegvielas augstākai cenai ir pēkšņā aukstuma
iestāšanās Skandināvijā, kas rada papildu pieprasījumu pēc produkta
ar labākiem ziemas parametriem.

Degvielas pieauguma līmeni nākamos mēnešus Āriņš neņemas
komentēt, jo «mūsdienās krasās cenu svārstības var mainīties vienā
vai otrā virzienā, balstoties uz dažādām spekulācijām, eirozonas
problēmām, ASV ekonomiskajiem rādītājiem, rezervēm, kā arī uz Ķīnas
un Indijas patēriņa prognožu izmaiņām».

Latvijā papildus degvielas cenas pieaugumu varētu ietekmēt
pieaugošie nodokļi no 2011. gada – pievienotās vērtības nodokļa un
valsts rezervju glabāšanas nodeva, kas, balstoties uz valdības
tenderī par rezervju glabāšanu iesniegtajiem piedāvājumiem, varētu
veidot sadārdzinājumu līdz diviem santīmiem par litru, lēš
Āriņš.

Jau iepriekš biznesa portālam «Nozare.lv» Latvijas Degvielas
tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne atzina, ka
patlaban situāciju arī pasliktinot fakts, ka kāpj ne tikai naftas
cenas biržās, bet arī ASV dolāra vērtība pret eiro. Lats ir
piesaistīts eiro, un tas negatīvi varētu ietekmēt degvielas cenas
Latvijā. Iepriekšējos naftas cenu kāpuma periodos ASV dolāra
vērtība mazinājās, un tas daļēji kompensēja naftas cenu kāpumu.

LETA