3.2 °C, 1 m/s, 92.7 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāValsts grasās atpirkt 57 jau strādājošos radarus
Valsts grasās atpirkt 57 jau strādājošos radarus
26/09/2012

Sestdien, 29. septembrī, Valsts policijas (VP) noslēgtais līgums ar fotoradaru piegādātājiem «V-Traffic» (iepriekš «Vitronic Baltica un partneri») izbeigs darbību, savukārt Iekšlietu ministrija (IeM) divu mēnešu laikā vērtēs iespēju atpirkt no Vācijas fotoradaru ražotāja ne vairāk kā 57 fotoradarus, kas patlaban jau darbojas uz Latvijas ceļiem.

Sestdien, 29. septembrī, Valsts policijas (VP)
noslēgtais līgums ar fotoradaru piegādātājiem «V-Traffic» (iepriekš
«Vitronic Baltica un partneri») izbeigs darbību, savukārt Iekšlietu
ministrija (IeM) divu mēnešu laikā vērtēs iespēju atpirkt no
Vācijas fotoradaru ražotāja ne vairāk kā 57 fotoradarus, kas
patlaban jau darbojas uz Latvijas ceļiem.

To pēc valdības sēdes slēgtās daļas paziņoja iekšlietu ministrs
Rihards Kozlovskis.

Politiķis sacīja, ka līdz ar to pagaidām nav precīzi zināms, vai
izdosies panākt papildu vienošanos ar fotoradaru uzstādītājiem, lai
mērierīces darbotos, kamēr valsts vērtēs iespēju tās atpirkt.

VP priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis apgalvoja, ka nebūs ne
dienas, kad ātrums uz Latvijas ceļiem netiks kontrolēts – vienalga,
ar stacionārajiem, pārvietojamajiem vai «rokas radariem».

Kozlovskis žurnālistiem atturējās precizēt summu, par kādu
valsts 27 stacionāros un 30 pārvietojamos fotoradarus varētu
atpirkt. Viņš vien norādīja, ka summa noteikti nebūs lielāka par
desmit miljoniem.

Jebkurā gadījumā pirms fotoradaru iegādes valsts šo darījumu
rūpīgi izvērtēs, tiks veikts audits, kā arī uzstādītie fotoradari
apskatīti klātienē, sacīja ministrs.

Ja IeM nolems no Vācijas firmas radarus atpirkt, tad to
apkalpošanu varētu uzticēt Nodrošinājuma valsts aģentūrai, minēja
Kozlovskis. Viņš prognozēja, ka nedienas ar fotoradariem valstij
kopumā nekādus zaudējumus neradīs.

Premjers Valdis Dombrovskis, vaicāts par iespējamajām fotoradaru
atpirkšanas izmaksām, žurnālistiem teica, ka par precīzām summām
tajā apjomā, kas ir publiski pieejams, jājautā IeM. Savukārt,
vaicāts par finansējuma avotiem, viņš atzina, ka šie jautājumi
valdībā ir izdiskutēti un pamatā runa ir par iespējamām līdzekļu
pārdalēm valsts budžetā.

Kā ziņots, valdība par šo jautājumu lēma jau 28. augustā, kad
tika uzklausīts arī kompānijas Vācijas partneris, kurš izteica
gatavību iesniegt priekšlikumu situācijas normalizēšanai līguma
saistību izpildei. Priekšlikumi tika iesniegti septembra sākumā.
Vācijas kompānija «Vitronic» IeM iesniegtajos priekšlikumos
saistībā ar fotoradariem piedāvāja trīs situācijas risinājumus un
viens no tiem paredzēja turpināt sadarbību līdz 2017. gadam,
liecināja LTV ziņu raidījuma «Panorāma» rīcībā nonākušais
dokuments.

Ja sadarbība tiktu turpināta, «Vitronic» solīja papildu uzstādīt
70 radarus un pēc sadarbības beigšanas tie paliktu valsts īpašumā.
Otrs priekšlikums paredzēja sadarbību izbeigt no 1. oktobra, taču
noteikt pārējas periodu līdz 2013. gada 1. oktobrim. Šajā gadījumā
radari paliktu «Vitronic» īpašumā. Savukārt trešais variants
paredzēja fotoradaru ierīces pārdot.

«Vitronic» Vācijas pārstāvis Norberts Šteins vēl augustā valdībā
apgalvoja, ka iesniegs rakstveida priekšlikumus, lai radari uz
Latvijas ceļiem varētu darboties nepārtraukti.

Pašlaik 160 plānoto fotoradaru vietā ir uzstādīti 27 stacionārie
un 30 pārvietojamie radari. VP vadība jau iepriekš tika izteikusies
par plānu lauzt sadarbības līgumu ar privāto partneri «Vitronic
Baltica un partneri», kas savlaicīgi nav spējis izpildīt līguma
saistības uz Latvijas ceļiem uzstādīt 160 stacionāros
fotoradarus.

Tikmēr, ņemot vērā radušos situāciju ar kreditoriem un «Vitronic
Baltica un partneru» finansiālās grūtības, 26. jūlijā tiesā ir
iesniegts pieteikums par tiesiskās aizsardzības procesa lietas
ierosināšanu. «Vitronic Baltica un partneri» ir pārliecināta, ka
likumā paredzētā aizsardzība sniegs iespēju sekmīgi sakārtot
attiecības ar kreditoriem un pabeigt sabiedrībai nozīmīgo publiskās
un privātās partnerības projektu, kas kalpos par vērtīgu piemēru
turpmākajiem sociāli nozīmīgiem publiskās un privātās partnerības
projektiem Latvijā.

«Vitronic Baltica un partneri» atzīst, ka visi radari vēl nav
uzstādīti, tomēr līguma neizpildei ir objektīvs pamatojums un tā
nav «Vitronic Baltica un partneru» apzināta rīcība.

LETA