Patērētāju zināšanas par iespēju veikt remontu un tehniskās apkopes neautorizētā remontdarbnīcā, nezaudējot ražotāja garantiju, ir nepietiekamas, secinājusi Konkurences padome (KP).
KP skaidroja, ka pilnvarotais auto remonta un tehniskās apkopes veicējs ir uzņēmums, kas darbojas konkrētas auto markas piegādātāja izveidotā izplatīšanas sistēmā; turpretī neatkarīgais auto remonta un tehniskās apkopes veicējs ir uzņēmums, kas nestrādā tās auto markas piegādātāja izplatīšanas sistēmā, kuru remontu un tehnisko apkopi viņš veic.
Kā biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja KP pārstāve Inita Kabanova, KP pieņēmusi lēmumu izbeigt lietu par iespējamiem pārkāpumiem «Peugeot» automašīnu pilnvaroto izplatītāju un remontdarbnīcu darbībās, jo lietas ietvaros netika gūti pierādījumi par aizliegtu vienošanos attiecībā uz automašīnu garantijas noteikumiem.
KP veiktā «Peugeot» automašīnu īpašnieku aptauja apliecina, ka tie automašīnu īpašnieki, kuri ir iegādājušies samērā lielu skaitu jaunu «Peugeot» transportlīdzekļu, izprot savas tiesības izmantot arī neatkarīgos servisus, tomēr tādi, kas iegādājušies pa vienai automašīnai, nereti savas tiesības neapzinās.
«Ražotājs nav tiesīgs atteikt garantijas remontu, ja remontu un tehniskās apkopes, ko garantija nesedz, auto īpašnieki ir veikuši pie neatkarīgiem auto remonta un tehniskās apkopes veicējiem un ja remontam ir izmantotas līdzvērtīgas kvalitātes rezerves daļas, kas nav ražotāja oriģinālās rezerves daļas. Ražotāja garantija pēc remonta neatkarīgā servisā var tikt atteikta tikai tad, ja konkrētais defekts ir radies neatkarīgā remontētāja vainas dēļ. Šādos gadījumos neatkarīgais remontētājs kā jebkurš pakalpojumu sniedzējs ir civiltiesiski atbildīgs par radītajiem zaudējumiem auto īpašniekam,» skaidroja Kabanova.
Ražotājs ir tiesīgs noteikt remontētājus un izmantojamās rezerves daļas tikai remontam, ko veic par ražotāja līdzekļiem.
Auto īpašnieki vai remontētāji, kas saskārušies ar nepamatotiem ražotāja garantijas atteikumiem, tiek aicināti vērsties KP.
LETA