12.2 °C, 2.5 m/s, 63.6 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPētījums: Internetā iepērkas 62% Latvijas interneta lietotāju
Pētījums: Internetā iepērkas 62% Latvijas interneta lietotāju
03/08/2012

Internetā iepērkas 62% Latvijas interneta lietotāju un tas ir par trīs procentpunktiem vairāk nekā pērn, liecina interneta izpētes uzņēma «Gemius» interneta auditorijas pētījuma «gemiusAudience» dati par šī gada jūniju.

Internetā iepērkas 62% Latvijas interneta lietotāju un
tas ir par trīs procentpunktiem vairāk nekā pērn, liecina interneta
izpētes uzņēma «Gemius» interneta auditorijas pētījuma
«gemiusAudience» dati par šī gada jūniju.

Saskaņā ar to vismaz reizi gadā internetā iepērkas 758 000
Latvijas interneta lietotāju.

Salīdzinājumam – 2007. gadā šādu cilvēku skaits sasniedza 44%,
2008. gadā – 51%, 2009. gadā – 54%, bet 2010. gadā – 57%.

Kā liecina pētījuma rezultāti, 12% respondentu elektroniski
iepērkas gandrīz katru mēnesi, 27% – dažas reizes gadā, bet 23% –
reizi gadā.

38% interneta lietotāju atzinuši, ka nemēdz iepirkties internetā
vispār.

Biežāk internetā iepērkas interneta lietotāji vecumā no 25 līdz
34 gadiem – 29%. Līdzīgas tendences ir interneta lietotāju
auditorijai 15-24 un 35-44 gadu vecumā – abas vecuma grupas veido
23% no kopējās interneta lietotāju auditorijas, kas iepērkas
internetā. Savukārt visretāk iepērkas vecāka gadagājuma interneta
lietotāji – vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem to dara 16%, bet
vecumā no 55 līdz 74 gadiem – tikai 9%.

No tiem, kas iepērkas internetā, 53% ir sievietes, 47% –
vīrieši.

Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, par trīs procentpunktiem
pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā
gandrīz katru mēnesi. Savukārt par diviem procentpunktiem
samazinājies to skaits, kas elektroniski iepērkas salīdzinoši reti
– reizi gadā vai retāk.

Kā norāda «Gemius», kaimiņos Igaunijā internetā iepērkas jau 94%
interneta lietotāju. No tiem 17% atzinuši, ka iepērkas internetā
vismaz vienu reizi mēnesī, 25% – gandrīz katru mēnesi, 18% – dažas
reizes gadā, bet 34% – reizi gadā vai retāk.

«gemiusAudience» pētījums tiek veikts, izmantojot anonīmas
aptaujas anketas internetā. Kopējais izlases lielums 2012.gada
jūnijā bija 22 071 respondents.

«Gemius» ir starptautisks pētniecības uzņēmums, kas piedāvā
profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un konsultāciju
pakalpojumus, sākot ar mērījumiem, kas vērsti uz interneta vietni
un lietotājiem, līdz tehnoloģiskiem risinājumiem, ko izmanto, lai
pētītu lietotāju uzvedību noteiktās interneta vietnēs, interneta
lietotāju sociāli demogrāfiskos datus, interneta vietnes
lietojamības mērījumus un interneta kampaņu efektivitātes
mērījumus.

LETA