13.1 °C, 0.6 m/s, 65.5 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijā«Pasažieru vilciens» saņēmis «Autotransporta direkcijas» piedāvājumu slēgt 37 dzelzceļa reisus
«Pasažieru vilciens» saņēmis «Autotransporta direkcijas» piedāvājumu slēgt 37 dzelzceļa reisus
04/04/2012

AS «Pasažieru vilciens» no «Autotransporta direkcijas» (ATD) saņēmis piedāvājumu no maija slēgt 37 dzelzceļa reisus, biznesa portālu informēja AS «Pasažieru vilciens» valdes loceklis Mārtiņš Jirgens.

AS «Pasažieru vilciens» no «Autotransporta direkcijas»
(ATD) saņēmis piedāvājumu no maija slēgt 37 dzelzceļa reisus,
biznesa portālu informēja AS «Pasažieru vilciens» valdes loceklis
Mārtiņš Jirgens.

Jirgens šādu ierosinājumu vērtē kā «neloģisku un neizprotamu»,
jo valdība dzelzceļa transportu definējusi kā prioritāru attiecībā
pret autobusiem.

ATD pārstāvji pagaidām komentārus nesniedz.

ATD priekšlikuma īstenošanas rezultātā varētu ietaupīt ap 800
000 latu, taču šī piedāvājuma akceptēšana liegs vasarā uz Jūrmalu
un citām vietām norīkot papildu vilcienus, sacīja Jirgens

PV uzskata, ka ir iespējams atrast līdzekļus, nesamazinot
vilcienu reisu skaitu un pilnveidojot paralēlo autobusu un
dzelzceļa maršrutu tīklu. Pozitīvs piemērs esot Igaunija, kura
tīklu ir pilnveidojusi un palielinājies pa dzelzceļu pārvadāto
pasažieru skaits – ka autobusi reģionos, kur kursē vilcieni,
pasažierus pieved līdz konkrētai dzelzceļa stacijai, un paralēlie
reisi tiek likvidēti. Tāpat tiek likvidētas situācijas, kur
autobuss atiet piecas minūtes pirms vilciena atiešanas.

Kā skaidroja Jirgens, pasažierus var pievest no tālākiem
reģioniem līdz Saulkrastiem, kur tālāk ātrvilciens nogādā
pasažierus Rīgā nepilnā stundā, savukārt ar autobusa pasažieris
Rīgā nokļūtu pēc pusotras, sastrēgumu laikā – pēc divām stundām.
Turklāt bojāts tiekot arī autoceļš. Pozitīvs piemērs esot Tukums,
kur no 1.marta palielināts vagonu skaits līdz sešiem un apkārtējo
reģionu iedzīvotāji labprāt izmanto ātrvilciena pakalpojumus. Labi
plānota pārsēšanās punktu izveide ļaušot ietaupīt un nevajadzēšot
slēgt reisus.

Patlaban tiek izmantots 21 līdz 22 elektrovilcieni, taču jau no
2015. gada tiek plānots izmantot 34 elektrovilcienus. Maršrutu
intervālu plānots samazināt līdz pat 15 un 20 minūtēm, savukārt ATD
piedāvājums esot pretrunā visiem šiem plāniem.

Kā norādīja Jirgens, ja tiktu nodrošināta reisu regularitāte,
pasažieru skaits palielinātos par vairāk nekā 10%. Ja 37 reisi
tikšot likvidēti, tad pēc pāris gadiem, kad tiks piegādāti jaunie
vilcieni, atgūt pasažierus nebūšot iespējams, turklāt būšot
problēmas arī ar mašīnistu piesaisti, kuri tagad jāatbrīvo no darba
un pēc diviem gadiem, teorētiski, jāpieņem atpakaļ. Jau tagad esot
problēmas nokomplektēt mašīnistu sastāvu, jo viņiem ir iespēja gan
strādāt Polijā un Vācijā, gan pāriet darbā uz «LDz Cargo», kas
varot maksāt lielākas algas, sacīja Jirgens.

Dzelzceļa darbinieku arodbiedrības pārstāvis Vladimirs Novikovs
savukārt norāda, ka reisu samazināšanas gadījumā no darba būs
jāatbrīvo mašīnisti, pavadoņi un kasieri, līdz ar to iespējams, ka
tiks rīkoti streiki.

PV arī skaidro, ka šogad par 20% palielinājusies infrastruktūras
maksa, kas attiecīgi prasa vēl papildu četrus miljonus latu. Ja
tiks samazināts reisu skaits, par infrastruktūru būšot jāmaksā
tikpat, bet izmaksas pieaugs «LDz Cargo», kas nozīmēšot, ka kravu
pārvadājumi kļūs dārgāki un var zaudēt konkurencē kaimiņiem, sacīja
Jirgens.

PV vadība ir gatava dialogam ar ATD un Satiksmes ministriju,
taču uzsver, ja dzelzceļš netiek uzskatīts vairs par prioritāru, tā
ir valsts politikas maiņa un par jautājuma risināšanu jālemj
Satiksmes ministrijai. Tajos reģionos, kur nav dzelzceļa, jābrauc
ar autobusu, tur, kur ir dzelzceļš – brauc pa dzelzceļu, uzsver PV.
Plānots tuvākajās dienās šo jautājumu pārrunāt ar ministrijas
valsts sekretāru Anriju Matīsu.

Kā ziņots, PV parakstījis līgumu ar jauno elektrovilcienu un
dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju – spāņu kompāniju
«Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.» (CAF), un
saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015. gada beigām pilnībā tiks
nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka.

LETA