Lielākais zaudējums, kas šā gada martā kompensēts par nekvalitatīva ceļa seguma izraisītiem bojājumiem, sasniedzis 2500 latus, kad transporta līdzeklim, iebraucot bedrē, bojāts priekšējais bamperis, lukturi un radiators, biznesa portālu «Nozare.lv» informē apdrošināšanas AS «Balta» komunikācijas vadītāja Ilze Rassa.
Šī summa pat pārsniedz pagājušā gada rekordu, kad tika fiksēts gadījums ar transporta līdzeklim nodarītiem bojājumiem 2038 latu apmērā. Šajā gadījumā automašīnai ne tikai tika pārsistas riepas, bet arī bojāti abi bamperi, sacīja Rassa.
Kopumā aizvadītajā gadā par nekvalitatīva ceļa izraisītiem bojājumiem apdrošināšanas sabiedrība «Balta» saņēma apmēram 300 negadījumu pieteikumus, kompensācijās izmaksājot 58 700 latus. Savukārt šogad līdz marta otrajai pusei pieteikti zaudējumi jau 14 396 latu apmērā, un pieteikto atlīdzību skaits ir aptuveni 70. Visbiežāk tiek bojāti riteņu diski un riepas, bet atsevišķos gadījumos nodarīti ievērojami lielāki bojājumi auto ritošajai daļai vai pat virsbūvei, informēja Rassa.
Visbiežāk no bedru izraisītiem bojājumiem transporta līdzekļi cieš februārī un martā, kad sākas pavasaris un uz ceļa parādās arvien jauni seguma defekti. Atskatoties uz šī gada bedru periodu, «Balta» ir novērojusi, ka, salīdzinot ar februāri, marts bijis par 30% bagātāks ar bedru izraisītiem apdrošināšanas pieteikumiem.
«Baltas» novērojumi liecina, ka diemžēl sliktā ceļu seguma dēļ KASKO pieteikumu skaits ik gadu pieaug, apliecinot, ka Latvijas autoceļu un pilsētas ielu stāvoklis neuzlabojas, sacīja Rassa.
«Analizējot atlīdzību pieteikumus, varam secināt, ka apmēram 50% gadījumu no visiem nekvalitatīva ceļa nodarītajiem zaudējumiem martā cietusi tieši transportlīdzekļu labā puse – viena vai abas riepas, diski, līdz pat spārnu bojājumiem. Tas skaidrojams ar to, ka asfaltbetonā, tāpat kā jebkurā citā priekšmetā, plaisas veidojas no malas. Savukārt uz ceļa asfaltbetons satiekas ar nomali, kur šis klājums ir birstošs. Šajā vietā ūdens vieglāk pakļūst zem seguma un laika apstākļu iedarbībā veic savus posta darbus, tāpēc, pārvietojoties pa asfalta segumu, autobraucējiem vairāk jāuzmanās tieši no bedrēm, kas izveidojušās brauktuves labajā pusē,» skaidro «Baltas» atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Šī gada aktīvākajā bedru periodā – februāra beigās un marta sākumā -, apsekojot autoceļus un vietas, kur biežāk notikuši negadījumi nekvalitatīva ceļu seguma vai bedru dēļ, konstatētas arī autobraucējiem kritiskākās vietas. Šajā laikā visvairāk atlīdzību pieteikumu saņemts par negadījumiem Rīgā, piemēram, Elizabetes, Braslas, Vaidavas, 13.janvāra, Krasta ielā un citur. Savukārt reģionos negadījumi visbiežāk reģistrēti pie Ropažiem, Valmieras un Ventspils.
Saskaņā ar «Baltas» veikto aprēķinu, kas balstīts uz Finanšu un kapitāla tirgus komisijas, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, «Balta» ir apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā.
LETA