Šodien Jelgavas Zinātniskajā bibliotēkā bezmaksas seminārā uzņēmējiem un citiem interesentiem bija iespēja iepazīties ar SIA «Lursoft» izstrādātajām datu bāzēm un to sniegtajām iespējām, lai atvieglotu savu dzīvi. Jelgavas apkaimes uzņēmēji atzīst – šāda veida informācija ir būtiska, lai novērtētu esošo un potenciālo klientu un sadarbības partneru maksātspēju un izpētītu tirgu.
Ilze Knusle-Jankevica
«Līdz šim izmantoju creditreform pakalpojumu – klientu monitoringu –, lai būtu lietas kursā par viņu maksātspēju. Tāpat sekoju līdzi izmaiņām uzņēmuma vadībā, jo ar jaunu vadītāju mainās arī uzņēmuma politika, vadītāja darba stils, iespējams, arī mūsu sadarbības veids un forma,» stāsta būvmateriālu tirgotāja «Hansa Interiors Latvia» valdes loceklis Kaspars Pielēns-Pelēns. Viņš atzīst, ka uzņēmums ik dienu seko līdzi apmēram 50 klientu gaitām. «Hansa Interiors Latvia» pārstāvis pozitīvi vērtē «Lursoft» piedāvāto iespēju salīdzināt vairākus vienas nozares uzņēmumus. «Man bija aizdomas, bet nu pārliecinājos, ka mūsu lielākais konkurents strādā caur Igauniju un līdz ar to maksā mazākus nodokļus. Viņi strādā arī mazliet efektīvāk, rēķinot uz vienu darbinieku – tā ir lieta, par ko arī mēs varam padomāt, piestrādāt,» tā viņš.
Juriste Baiba, kura saistīta arī ar banku sektoru, atzīst, ka par klientu ir jāzina viss – kas viņam pieder, uz ko viņš ir spējīgs, ar ko saistīts, kādā jomā darbojas un cik veiksmīgi. Īpaši svarīgi tas ir naudas lietās. «Patiesībā jau tas ir svarīgi ikvienam, slēdzot jebkādu darījumu – pērkot dzīvokli, arī stājoties laulībā. Un ikvienam ir iespēja likuma ietvaros pārbaudīt otras puses uzticamību,» tā viņa. Savukārt autoservisa uzņēmuma «Sanialv» pārstāve Kristīne datu bāzu piedāvātās iespējas plāno izmantot, lai izpētītu tirgu un konkurentus. «Rakstu projektu «Hipotēku bankas» «Starta programmai» par jaunu iekārtu iegādi, un tajā jābūt tirgus izpētes datiem un informācijai par konkurentiem. Informācijas ir tika daudz un tā ir sadrumstalota, tāpēc gribēju saprast, ar ko sākt» tā viņa. Sieviete atzīst, ka klientu izpēte un, iespējams, arī CSDD transporta līdzekļu reģistrs varbūt noderēs arī nākotnē, kad uzņēmuma klientu loks būs plašāks.
Semināra vadītāja Kristīne Krogzeme stāsta, ka datu bāzēs pieejamā informācija lieti noder, lai pārbaudītu konkurentus, klientus, sadarbības partnerus un arī sevi, to, kā konkrētais uzņēmums izskatās uz valsts un citu nozares uzņēmuma fona. Viņa piebilst, ka laikā, kad Latvijā ieplūst ārvalstu kapitāls un uzņēmējdarbība iziet ārpus vienas valsts robežām, būtiski ir arī tas, ka uzņēmējiem ir iespēja izmantot arī Eiropas biznesa reģistru, kurā pieejami dati no apmēram 20 valstīm. «Vēl es ieteiktu ikvienam uzņēmumam izmantot iespēju un bez maksas publicēt informāciju par savu uzņēmumu Latvijas uzņēmumu katalogā zo.lv, jo tā ir sava veida reklāma,» tā viņa.
Semināru rīkoja Jelgavas Zinātniskā bibliotēka sadarbībā ar «Lursoft».