«Amo Plant» ražotne Jelgavā sākusi sērijveida ražošanu nepārtrauktā režīmā, lai ražotu autobusus Baltijas valstīm un Krievijai, inform uzņēmuma Protokola nodaļas vadītājs Armands Krūze. «Līdz šim mēs eksperimentālā izgatavojām atsevišķas partijas un vairāk mācījāmies, jo Latvijā šādas pieredzes nebija, bet nu esam pieņēmuši startēģisku lēmumu uzsākt sērijveida ražošanu,» tā viņš.
Ilze Knusle-Jankevica
Jau sākta pilsētas autobusu «Ambassador» sērijveida ražošana, komplektējot piecas vienības mēnesī. Autobusi paredzēti Baltijas valstu, tostarp Latvijas pilsētām. «Visur pasaulē autobusu ražošana ir roku darbs, tie netiek ražoti uz konveijera, tāpēc piecas vienības mēnesī ir labs rādītājs,» tā A.Krūze. Vienlaikus sākta arī zemās grīdas pilsētas autobusu «A21» («MAN») licenzētas ražošanas sagatavošana – jau šogad paredzēts 60 šā modeļa autobusus eksportēt uz Krieviju, Maskavas uzņēmumu «Mosgortrans». «Ceram, ka arī Rīga izrādīs interesi par to iegādi,» piebilst uzņēmuma pārstāvis, piebilstot, ka kopā 2012. gadā «Amo Plant» plāno samontēt 120 autobusus. Visu rūpnīcā saražoto produkciju varēs gan nopirkt, gan iegādāties ilgtermiņa nomā.
Nākamo trīs gadu laikā līdzīgā veidā rūpnīca plāno realizēt vairāk nekā 500 dažādu modeļu autobusus, no kuriem lielākā daļa tiks eksportēta. Tāpat joprojām ir doma izveidot autobusu virsbūves un interjera detaļu ražotni, piesaistot papildus finansējumu.
Jau ziņots, ka Maskavas valdība plānojusi 2012. gada pirmajā pusgadā izsolē pārdot tai piederošās Jelgavas autobusu rūpnīcas «Amo Plant» daļas par sākumcenu 21 miljons eiro (14,7 miljoni latu). Par akciju iegādi esot izrādījuši interesi pašreizējie uzņēmuma stratēģiskie partneri – Nīderlandes uzņēmums «VDL» un Vācijas koncerns «MAN», aģentūrai LETA pauda A.Krūze. Kārtējā izsolē «Amo Plant» akcijas netika piedāvātas. Pašlaik Maskavas pilsētas vadība izskata «Amo Plant» priekšlikumu par pamatkapitāla palielināšanu un uzņēmuma saglabāšanu pilsētas īpašumā, atliekot pārdošanu līdz 2014. – 2015. gadam.
Paralēli norisinās vidējās tonnāžas kravas automobiļa «ZIL 4362CO» adaptācijas darbi Eiropas tirgum – sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc «Eiro 5» standarta un tuvojas nobeigumam jaunas kabīnes izstrāde. 2012. gada beigās uzņēmums plāno sākt arī kravas automobiļu ražošanu.
Kopējais investīciju apjoms «Amo Plant» ražotnē šobrīt ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā strādā 64 darbinieki.
Foto: Ivars Veiliņš