23.6 °C, 1.9 m/s, 85.4 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaSalkazanovs: Pasažieru pārvadājumos rentabli ir tikai 10% reisu
Salkazanovs: Pasažieru pārvadājumos rentabli ir tikai 10% reisu
05/01/2012

Pasažieru pārvadājumos rentabli ir tikai 10% reisu, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Labrīt, Latvija!» sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.

www.jelgavasvestnesis.lv

Pasažieru pārvadājumos rentabli ir tikai 10% reisu,
šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Labrīt, Latvija!»
sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents
Pēteris Salkazanovs.

Viņš uzsvēra, ka, ja analizē rentabilitāti pasažieru
pārvadājumos, jārunā par reisiem, nevis maršrutiem. Neviens
maršruts Latvijā nav rentabls, informē ziņu aģentūra LETA.

Kā piemēru Salkazanovs minēja pārvadājumus uz laukiem – agri no
rīta autobuss no pilsētas uz laukiem dodas tukšs, atpakaļ no
laukiem uz pilsētu jau ir salīdzinoši pilns. Savukārt vakarā
pasažieri tiek nogādāti no pilsētas laukos, bet atpakaļ uz pilsētu
autobuss dodas tukšs.

Viņš skaidroja, ka pasažieru pārvadājumu dotēšanu regulē Eiropas
Savienības normas. Tas ir sociāla un ekonomiska rakstura pasākums,
kas nodrošina cilvēkiem labāku darba vietas, izglītības un
medicīnas iestāžu pieejamību.

Krīzes laikā novērots, ka arvien biežāk cilvēki izvēlas
sabiedrisko transportu, nevis brauc ar privāto. Pagājušajā gadā
novērots pirmais pārvadāto pasažieru skaita pieaugums kopš krīzes
sākšanās.

Runājot par plānotajiem pasākumiem nākamgad, Salkazanovs
apstiprināja, ka pasažieru pārvadājumiem dotācijas tiks samazinātas
par pieciem miljoniem latu, līdz ar to ir paredzēta biļešu cenu
paaugstināšana par 5%-7% starppilsētu autobusu satiksmē un
dzelzceļa iekšzemes satiksmē.

Tāpat iecerēts cīnīties ar nelegālajiem pārvadājumiem, kuru
kopējais apjoms ir aptuveni pieci miljoni latu gadā, kā arī vairāki
citi pasākumi. Nozīmīga reisu skaita samazināšana vairs nav
plānota.

Autotransporta direkcijas (ATD) vadītājs Normunds Narvaišs
iepriekš intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja, ka ATD līdz
martam gatavos tarifu tabulas, tad Satiksmes ministrija tās
apstiprinās, un jaunie biļešu tarifi tiks ieviesti gada otrajā
ceturksnī.

«Biļešu cenu paaugstināšana ir jāizskata kā galējais taupības
pasākumu mērs, tāpēc mēģinājām darīt visu iespējamo, lai biļešu
cenu neceltu. Taču 2012. gadā reisu samazināšanu bez lieliem
sociāliem riskiem nevar turpināt. Turklāt biļešu cenas nav celtas
kopš 2009. gada sākuma, tāpēc uzskatām, ka neliels kāpums ir
realizējams,» uzsver direkcijas vadītājs.

Kā ziņots, 2011. gadā dotācija sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniegšanai bija 51 miljons latu. Par sniegtajiem
pakalpojumiem valsts pārvadātājiem ir parādā aptuveni 2,12 miljonus
latu.

2012. gadā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai
paredzētā dotācija ir 46 miljoni latu.