Reaģējot uz laikapstākļiem, jau no pirmdienas sākta intensīva Jelgavas ielu kaisīšana. «Šobrīd tiek kaisītas tikai asfaltētās ielas, jo uz tām slīdamība ir lielāka, un strādā trīs tehnikas vienības,» norāda «Pilsētsaimniecības» Apsaimniekošanas nodaļas vadītāja vietnieks Māris Mielavs, piebilstot – atbildīgie dienesti ziemai ir gatavi.
Ilze Knusle-Jankevica
Lai gan īsta ziema pie mums vēl nav iestājusies, ceļu uzturēšanā šāds laiks jeb tā sauktais nulles cikls ir visnelabvēlīgākais. «Kad pa dienu gaisa temperatūra ir ap nulli vai plusos, bet pa nakti mīnusos, turklāt ja ir vēl nokrišņi, ielas un ceļi ir daudz slidenāki nekā ja ir sals un sniegs,» skaidro «Pilsētsaimniecības» speciālists. Tāpēc, lai novērstu riskus un uzlabotu braukšanas un drošības apstākļus uz ceļiem, sākta to intensīva kaisīšana. «Prioritāri, protams, ir tilti un maģistrālās ielas, pēc tam tiek kaisītas arī pārējās asfaltētās pilsētas ielas atkarībā no nepieciešamības, savukārt grants ceļi pagaidām netiek kaisīti, jo tie nav tik slideni,» stāsta M.Mielavs, piebilstot, ka gan «Pilsētsaimniecības» speciālisti, gan ceļu uzturētājs «Kulk» ir gatavi jebkurā brīdī palielināt tehnikas vienību, gan darbinieku skaitu, kā arī sākt tīrīt sniegu. Ielas dažas reizes kaisītas arī novembrī, kad tas bija nepieciešams.
Situācijai uz ceļiem un ielām līdzi seko arī POIC, kas saņem datus no ielu meteoroloģiskajām stacijām. «Operatīvās informācijas centrs saņem, piemēram, datus par ceļa virsmas temperatūru un prognozes, kāda tā būs, teiksim, pēc sešām stundām – tas ļauj izvērtēt, kad un kuri ceļi jāapstrādā ar pretslīdes materiāliem,» tā M.Mielavs.
Foto: Ivars Veiliņš