9.9 °C, 1.9 m/s, 94.6 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāAsociācija: Nelegālo pasažieru pārvadātāju aktivitātes ir jāierobežo ne tika Rīgā, bet visā Latvijā
Asociācija: Nelegālo pasažieru pārvadātāju aktivitātes ir jāierobežo ne tika Rīgā, bet visā Latvijā
06/10/2011

Tas, ka nelegālie pasažieru pārvadātāji tagad darbojas ārpus AS «Rīgas Starptautiskā autoosta» teritorijas, neatrisina problēmu pēc būtības.

Tas, ka nelegālie pasažieru pārvadātāji tagad darbojas
ārpus AS «Rīgas Starptautiskā autoosta» teritorijas, neatrisina
problēmu pēc būtības.

Viņu darbība ir jāierobežo, veicot kontroles pasākumus visā
Latvijas teritorijā, biznesa portālam «Nozare.lv» uzsvēra Latvijas
Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) direktors Ivo
Ošenieks.

Kā ziņots, pēc tam, kad AS «Rīgas Starptautiskā autoosta»
vērsusies Rīgas domē un lūgusi palīdzību gan Rīgas Pašvaldības
policijai, gan Valsts policijai, lai cīnītos ar pasažieru
vervētājiem, nelegālie pārvadātāji autoostas teritoriju ir pametuši
un tagad klientus meklē ārpus tās, piemēram, zem dzelzceļa tilta,
aģentūrai LETA pastāstīja autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira
Gromule.

LPPA atbalstot policiju un cenšoties ar likumsargiem
sadarboties, jo «tas, ka tiek kaut kas darīts, lai traucētu šo
nelegālo darboņu rīcību, ir atbalstāms».

Ošenieks arī norāda, ka vajadzīgas arī izmaiņas likumdošanā,
kuras «joprojām atsevišķas personas veiksmīgi bremzē, taču ļoti
ceram, ka jaunās Saeimas deputāti būs valstiski atbildīgi un
izpratīs problēmas būtību, attiecīgi veicot šīs nepieciešamās
izmaiņas Autopārvadājumu likumā».

Jau ziņots, ka autoostā samilzusi problēma ar neregulārajiem
pasažieru pārvadātājiem, kas autoostas teritorijā vervē un «nosmeļ»
maksātspējīgos pasažierus. Situācija autoostā jau tuvojas
deviņdesmito gadu ainai – bijuši gadījumi, kad nelegālie
pārvadātāji izteikuši draudus fiziski izrēķināties ar autoostas
amatpersonām, kas mēģina to darbības ierobežot.

Veicot pasažieru aptauju, konstatēts, ka šādus nelegālos
pārvadātājus biežāk nekā regulāros reisus izmanto 12% pasažieru,
bet 24% to mēdz darīt, kad nav ērti pieejami legālie reisi.

Neskatoties uz to, šā gada pirmajos deviņos mēnešos pasažieru
skaits, kas biļeti iegādājušies autoostā, pieaudzis par 8%,
pastāstīja Gromule. Tomēr viņa uzsvēra, ka šādi komersanti, kas
autoostas teritorijā neatļauti nodarbojas ar uzņēmējdarbību, ir vai
nu jāizskauž, vai arī jānosaka tiem stingrs regulējums, jo tas būtu
viens no pasākumiem ēnu ekonomikas apkarošanai valstī.

Autoosta apkalpo regulāros pasažieru pārvadātājus un darbojas
atbilstoši stingrām normām un noteikumiem, taču līdzās legālajiem
pārvadātājiem autoostā uzdarbojas arī vervētāji, kas pārvilina
pasažierus, piedāvājot par lētāku naudu nogādāt braucējus
galamērķī, nodarot zaudējumus gan valstij, nemaksājot nodokļus, gan
legālajiem pārvadātājiem, kropļojot tirgu.

Apsardzes dienests ar šiem pārvadātājiem nespēj tikt galā, tāpēc
autoostas vadība vērsusies pie pašvaldības un valsts institūcijām.
Ar Rīgas Pašvaldības policiju notikušas sarunas par autoostas
videonovērošanas sistēmas uzlabošanu un tās pievienošanu kopējam
pilsētas videonovērošanas tīklam. Tāpat autoosta vēlas, lai uz tajā
notiekošajām darbībām vai konfliktiem Pašvaldības policija reaģētu
ātrāk. Savukārt Valsts policijā Starptautiskā autoosta vērsusies ar
lūgumu veikt operatīvas darbības, lai pierādītu nelegālo
uzņēmējdarbību un sauktu vainīgos pie atbildības.

«Šī problēma ir jārisina kompleksi,» uzsvēra Gromule.

Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienesta vadītājs
Māris Višņevskis iepriekš Rīgas domes Drošības, kārtības un
korupcijas novēršanas jautājumu komitejā atzina, ka Rīgā ir
vairākas firmas, piemēram, «Maxi Taxi» un «Ceļavējš», kas
nodarbojas ar neregulārajiem pārvadājumiem un vervē pasažierus
autoostā, tomēr reāli ar tiem ir grūti cīnīties. «Varam
transportlīdzekli apturēt, konstatēt faktu, bet pārsvarā viņiem ir
Autotransporta direkcijas izsniegta Autopārvadājumu veikšanas
licence, kas tāda veida pārvadājumus atļauj veikt, un tur mūsu
kompetence beidzas,» komentēja Višņevskis.

LETA