No šodienas, 11. aprīļa, autovadītājiem jārēķinās ar neērtībām Dobeles šosejā – tur atsākušies darbi un posmā no 4. līnijas līdz Svētes upes tiltam, kur ceļu būvnieki frēzēs nost veco asfaltu, satiksmi regulē luksofors. Ar satiksmes organizācijas shēmu var iepazīties pielikumā pievienotajā shēmā vai «Pilsētsaimniecības» mājas lapā www.pilsetsaimnieciba.lv.
Ilze Knusle-Jankevica
Tomēr Dobeles šoseja nav vienīgā, kur notiek rosība. Joprojām pilsētas ielās tiek labotas avārijas bedres tranzīta un maģistrālajās ielās, bet jau aprīļa vidū sāksies plānveida ielu remonts un grants ceļu greiderēšana un planēšana. Kā norāda pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns, avārijas bedres tiek labotas jau no janvāra un darbs turpinās joprojām, savukārt plānveida bedru labošana tiks uzsākta mēneša vidū pēc iepriekš izstrādāta grafika.
Šogad melnā seguma ielu bedrīšu remontiem no valsts budžeta līdzekļiem paredzēts izlietot 154 360 latus un plānots salabot 15 000 kvadrātmetru asfaltbetona ielu bedrīšu, informē pašvaldības Sabiedrisko attiecību sektorā. A.Baļčūns skaidro, ka asfaltbetona bedrīšu remonts tiek organizēts, izvērtējot remontdarbu tehnoloģijai pieļaujamos laika apstākļus – kamēr diennakts vidējā gaisa temperatūra nepārsniedz plus astoņus grādus, avārijas bedres tiek aizpildītas ar auksto asfaltbetonu. Lai gan tas ir pagaidu asfalts, šie remontdarbi ir nepieciešami satiksmes drošībai. «Prioritāte ir maģistrālās un tranzīta ielas un avārijas bedres, kas ir lielākas par 0,1 kvadrātmetru un dziļākas par pieciem centimetriem,» piebilst «Pilsētsaimniecības» ielu ekspluatācijas inženieris Edgars Rubenis, norādot, ka vienas no prioritārajām ielām ir Lietuvas šoseja, Miera iela, Aizsargu iela. Līdz šim bedrīšu remontam jau izlietoti 20 tūkstoši latu.
Pilsētas grantēto ielu uzturēšanai – uzbēršanai un greiderēšanai – šogad paredzēts izlietot 30 tūkstošus latu. Nedēļas sākumā pagūts nogreiderēt ielas Depo un Garozas ielas mikrorajonā, bet tagad nokrišņu dēļ zeme ir par mitru – E.Rubenis lēš, ka arī greiderēšanas darbi varētu tikt atsākti mēneša otrajā pusē, kad kļūs siltāks un sausāks. Tāpat šosezon plānots uzbērt iekškvartālu ielas, izmantojot ielu rekonstrukciju darbos atgūtos būvmateriālus – frēzētu asfaltu un šķembas. Paredzēts uzbērt 1. līnijas šķērsielas, Sieramuižas rajona ielas un šķērsielas Tērvetes ielas posmā no Baložu ielas līdz pilsētas robežai. Vēl, tāpat kā iepriekšējos gados, vairākas grantētās ielas plānots apstrādāt ar putekļus absorbējošu vielu.
Kopumā 2011. gadam Jelgavas pilsētai autoceļu un tiltu uzturēšanai piešķirtais valsts budžeta finansējums ir nepilni 435 tūkstoši latu, bet Jelgavas pilsētas pašvaldības budžeta finansējums – 92 tūkstoši latu. Tiltu uzturēšanai paredzēts izlietot – 8,6 tūkstošus latu, ceļa nomaļu uzturēšanai – divus tūkstošus.
«Pilsētsaimniecības» speciālisti norāda, ka šogad bedru Jelgavas ielās ir mazāk nekā iepriekšējos gados, jo, pirmkārt, daļa ielu atjaunotas, otrkārt, laiks nav bijis pārāk lietains un nav veicinājis bedru rašanos.
Foto: Ivars Veiliņš