7 °C, 2.3 m/s, 95.3 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāPatērētāji pirmajā ceturksnī visvairāk sūdzējušies par avio pakalpojumiem, kreditēšanas līgumiem un apaviem
Patērētāji pirmajā ceturksnī visvairāk sūdzējušies par avio pakalpojumiem, kreditēšanas līgumiem un apaviem
07/04/2011

Šā gada pirmajā ceturksnī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) bija saņēmis 647 pretenzijas 344 562 latu kopvērtībā, no tām lielākais sūdzību skaits bijis par neatbilstošas kvalitātes avio pakalpojumiem, netaisnīgiem patērētāju kreditēšanas līgumu nosacījumiem un nekvalitatīviem apaviem, aģentūra LETA uzzināja PTAC.

Šā gada pirmajā ceturksnī Patērētāju tiesību
aizsardzības centrs (PTAC) bija saņēmis 647 pretenzijas 344 562
latu kopvērtībā, no tām lielākais sūdzību skaits bijis par
neatbilstošas kvalitātes avio pakalpojumiem, netaisnīgiem
patērētāju kreditēšanas līgumu nosacījumiem un nekvalitatīviem
apaviem, aģentūra LETA uzzināja PTAC.

Pēc PTAC sniegtās informācijas, par nepienācīgas kvalitātes avio
pakalpojumiem saņemtas 42 sūdzības 10 370 latu vērtībā, par
netaisnīgiem patērētāju kreditēšanas līguma nosacījumiem saņemtas
40 sūdzības, bet par apavu kvalitāti iesniegtas 39 pretenzijas 2272
latu kopvērtībā.

Par preču kvalitāti PTAC trijos mēnešos bija saņēmis 125
sūdzības 321 099 lata kopvērtībā, par neatbilstošas kvalitātes
pakalpojumiem bija saņemtas 135 patērētāju sūdzības 23 463 latu
kopvērtībā, bet par netaisnīgiem līguma nosacījumiem bija saņemtas
kopumā 93 sūdzības, liecina PTAC dati.

Visvairāk sūdzību preču kategorijā saņemtas par apavu kvalitāti
– 39 sūdzības jeb 31% no visām sūdzībām par precēm, kam seko
elektropreces – 20 sūdzības 2988 latu kopvērtībā jeb 16% no visām
par preču kvalitāti iesniegtajām sūdzībām, un mobilie telefoni, par
kuru kvalitāti saņemtas 14 sūdzības 1317 latu vērtībā jeb 11% no
sūdzību skaita.

PTAC norāda, ka šogad, salīdzinot ar to pašu laiku pērn, nedaudz
sarucis sūdzību īpatsvars par mobilajiem telefoniem,
tekstilizstrādājumiem un automašīnām, savukārt nedaudz pieaudzis
par apaviem, mēbelēm un dzīvokļiem.

Vislielākais sūdzību skaits par pakalpojumu kvalitāti bijis par
avio pakalpojumiem – 46 sūdzības jeb 34% no visām sūdzībām par
pakalpojumiem, kam seko elektroniskie sakari – telekomunikācijas,
TV, internets, par ko saņemta 31 sūdzība 1450 latu vērtībā jeb 23%,
kā arī īre un komunālie pakalpojumi, par ko saņemtas 17 sūdzības
180 latu vērtībā jeb 14% no kopējā sūdzību skaita.

Pakalpojumu segmentā šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar šo
pašu laiku pērn, pieaudzis sūdzību īpatsvars par tūrisma
pakalpojumiem, avio pakalpojumiem un elektroniskajiem sakariem,
savukārt samazinājies sūdzību skaits par īres un komunāliem
pakalpojumiem, distances līgumiem, mēbeļu individuālo izgatavošanu
un būvniecības pakalpojumiem.

Par netaisnīgiem līguma noteikumiem saņemtas 94 sūdzības, kas ir
par 36% jeb 34 sūdzībām mazāk, nekā 2010. gada pirmajos trijos
mēnešos. No šīm sūdzībām lielāko daļu – 43% jeb 40 sūdzības – veido
patērētāju kreditēšanas līgumi, kam seko kompleksā tūrisma
pakalpojuma līgumi par ko saņemtas 16 pretenzijas jeb 17% no
sūdzību skaita šajā segmentā, un elektronisko sakaru pakalpojumu
līgumi, par ko bijušas septiņas sūdzības, kas atbilst 13% no
sūdzību skaita par netaisnīgiem līguma nosacījumiem.

PTAC norāda, ka izskatot saņemtās pretenzijas, 52% gadījumu
rasts pozitīvs risinājums vai sniegta konsultācija, bet 36% sūdzību
vēl atrodas izskatīšanas stadijā, savukārt pārējās pārsūtītas citām
institūcijām, bijušas nepamantotas vai tikušas atsauktas.

Salīdzinot ar 2010. gada 1. ceturksni, kopējais PTAC izskatīto
sūdzību skaits 2011.gada pirmajos trīs mēnešos ir samazinājies par
97 sūdzībām jeb par 13%.

PTAC sniedzis arī 9573 telefoniskas un elektroniskas
konsultācijas, no tām 8330 – patērētājiem, 1183 – uzņēmējiem un 60
– citām iestādēm.

LETA