Interneta vide ir viens no labākajiem veidiem, kā bez lieliem materiālajiem resursiem sasniegt pēc iespējas plašāku mērķauditoriju. Sociālo mediju stratēģijas konsultants Andrejs Balodis ir pārliecināts, ka ilgtermiņā ieguvēji būs tie uzņēmumi, kuri būs gatavi ieguldīt laiku un resursus satura veidošanai internetā. Šodien E-prasmju nedēļas laikā uzņēmējiem un citiem interesentiem bija iespēja piedalīties Jelgavas reģionālā pieaugušo centra (JRPIC) organizētajā seminārā «Interneta mārketinga rīki – Jūsu biznesam», kurā tika meklēta atbilde uz jautājumu, kā labāk pārdot internetā?
Jānis Kovaļevskis
Jau semināra sākuma A.Balodis centās kliedēt dalībnieku bažas, ka interneta vidē ir grūti sasniegt savu mērķauditoriju, norādot, ka šobrīd visstraujāk augošā interneta lietotāju grupa ir cilvēki pēc 45 gadu vecuma, proti, tie, kuri līdz šim statistiski internetu izmantojuši vismazāk. Līdz ar to šobrīd, izmantojot sociālo tīklu piedāvātās iespējas, internetā varam sasniegt tieši maksātspējīgāko auditorijas daļu. Jelgavas uzņēmējus visvairāk ieinteresēja tas, kā veidot savas mājas lapas saturu, lai tas nepazustu starp konkurentu piedāvājumiem. Viennozīmīga atbilde gan uz šo jautājumu semināra gaitā neizskanēja, tomēr uzņēmēji tika aicināti vairāk domāt par sava piedāvājuma segmentāciju, piemēram, orientēties uz savas preces vai pakalpojuma piedāvājumu, konkrētā administratīvajā teritorijā, vai arī izraudzīties pēc iespējas precīzāku mērķauditoriju.
Pils aptieku tīkla īpašniece Dina Kurzemniece atklāja, ka ar bezrecepšu medikamentu tirdzniecību internetā nodarbojas jau divus gadus un Pils aptieka joprojām ir vienīgais uzņēmums Latvijā kurš piedāvā šādu pakalpojumu. «Nevaru apgalvot, ka tirdzniecība internetā nes lielu peļņu, jo lai nodrošinātu kvalitatīvu piedāvājumu, nepieciešami regulāri papildināt mājas lapas saturu un piedāvāt arvien jaunas tehniskās iespējas. Tas vairāk ir sociāls projekts, kura gaitā, piedāvājam papildus servisu mūsu klientiem. Šobrīd ar mūsu starpniecību higiēnas preces un medikamentus iegādājas ne vien Latvijas teritorijā, bet arī mūsu tautieši Īrijā un Lielbritānijā. Esam izveidojuši gan sava piedāvājuma saturu, gan atraduši auditoriju, kam tas ir nepieciešams,» tā D.Kurzemniece.
A.Balodis uzsvēra, ka lielākā interese par savas produkcijas realizāciju ar interneta starpniecību ir tieši mazajiem un mikrouzņēmumiem, kuri nevar atļauties ieguldīt būtiskus līdzekļus mārketinga aktivitātēs. Uzņēmumiem, kuri tirgū jau ir nostabilizējušies, ir augstas prasības pret ieguldījumu atdevi, tādēļ viņi vairāk izmanto tradicionālās mārketinga metodes un nepaļaujas uz sociālajiem tīkliem, kuri atdevi sniedz ilgtermiņā, veidojot attiecības ar potenciālajiem klientiem. «Katram, kurš vēlas būt pamanīts interneta vidē, ar mājas lapas satura starpniecību jāsniedz atbildes uz jautājumiem, kurus uzdod jebkurš interneta lietotājs. Piemēram, par preces vai pakalpojuma kvalitāti, piegādes un apmaksas nosacījumiem, sava piedāvājuma priekšrocībām attiecībā pret konkurentiem un citiem ne mazāk svarīgiem jautājumiem. Ja potenciālais klients nesaņems atbildi uz sev būtiskiem jautājumiem, viņš noteikti meklēs citas iespējas,» norādīja A.Balodis.
JRPIC Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītāja Līga Miķelsone teic, ka semināru, kura pirmajā daļā, tā dalībniekiem bija iespēja tikties ar «Swedbank» Ekonomisko pētījumu daļas galveno ekonomistu Mārtiņu Kazāku, apmeklēja vairāk nekā simts interesentu.
Foto: Ivars Veiliņš