15.7 °C, 0.6 m/s, 94.6 %

Ekonomika

Aicina uzņēmējus apgūt upmalu
20/01/2011

«Šogad Jelgavā tiks uzsākta vērienīga projekta īstenošana – tiks rekonstruēts J.Čakstes bulvāris un labiekārtota Driksas krastmala, kā arī izbūvēts gājēju tilts pār upi uz Pasta salu. Tāpēc gribētu aicināt uzņēmējus jau tagad sākt domāt par dažādu veikaliņu, kafejnīcu ierīkošanu upmalā, lai piesaistītu cilvēkus. Tāpat jau esam sākuši domāt par pašas Pasta salas attīstību, jo tā ir vieta, uz kurieni tilts aiznes cilvēku – tātad tur ir jābūt kaut kam, ko darīt,» tā šodien, iepazīstinot uzņēmējus ar aktualitātēm pilsētā, iesāka Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš.

Ilze
Knusle-Jankevica


«Šogad Jelgavā tiks uzsākta vērienīga projekta īstenošana –
tiks rekonstruēts J.Čakstes bulvāris un labiekārtota Driksas
krastmala, kā arī izbūvēts gājēju tilts pār upi uz Pasta salu.
Tāpēc gribētu aicināt uzņēmējus jau tagad sākt domāt par dažādu
veikaliņu, kafejnīcu ierīkošanu upmalā, lai piesaistītu cilvēkus.
Tāpat jau esam sākuši domāt par pašas Pasta salas attīstību, jo tā
ir vieta, uz kurieni tilts aiznes cilvēku – tātad tur ir jābūt kaut
kam, ko darīt,» tā šodien, iepazīstinot uzņēmējus ar aktualitātēm
pilsētā, iesāka Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris
Rāviņš.

 
Pašvaldība, piesaistot Eiropas finansējumu, plāno sakārtot arī
Pasta salu. Jau ir izsludināts metu projektu konkurss par iecerēm
un idejām, kā varētu attīstīt Pasta salu un izmantot pilsētas
infrastruktūru, kas līdz ar lielā projekta īstenošanu būs
sakārtota. Tomēr arī pašvaldībai pašai ir savas ieceres. «Mēs
gribētu, lai Pasta salā tiek izveidota ūdens sporta bāze, uz kuru
varētu pārcelt Sporta skolas airēšanas bāzi, iespējams, arī ūdens
motosportu,» atklāj domes priekšsēdētājs. Savukārt uzņēmējus viņš
aicina domāt par to, kā izklaidēt cilvēkus, kas uz Pasta salu
aizies, un kā tos piesaistīt – ne tikai vietējos, bet arī
tūristus.

 

Ne tikai
pilsētas infrastruktūra, bet arī lielu pasākumu rīkošana ir viens
no veidiem, kā piesaistīt tūristus. Janvāra sākumā notikušais
Eiropas čempionāta kvalifikācijas posms volejbolā jauniešiem ir
spilgts piemērs. «Mums ir liels prieks, ka varējām sarīkot šo
pasākumu, bet tas parādīja arī vairākas problēmas. Pirmkārt,
Jelgavā nepietiek viesnīcu un naktsmītņu. Mums bija sarežģīti
izmitināt 120 cilvēkus, bet var jau atbraukt vēl vairāk. Otrkārt,
divām komandām – Holandes un Vācijas – līdzi bija atbraukuši
vecāki, un bija jādomā, kā viņus izklaidēt. Nācās domāt, kur viņus
vest, ko rādīt, ko stāstīt un ko ieteikt,» stāsta
A.Rāviņš.

 

Pasākumu
organizēšana pilsētā ir pašvaldības aģentūras «Kultūra» lauciņš.
Aģentūras direktors Mintauts Buškevics norāda, ka Jelgavas
koncepcija ir veidot tādus pasākumus, kuriem Latvijā nav
alternatīvas – smilšu un ledus skulptūru festivālu, piena paku
regati un citus. «Lielo svētku rīkošanā jāiesaistās visiem, jo tā
ir iespēja arī uzņēmējiem nopelnīt. Tāpēc uzņēmējiem vajadzētu
sekot līdzi norisēm pilsētā un būt gataviem uzņemt viesus. Jā, tas
nozīmē pagarināt darba laiku un ieguldīt papildu resursus, bet tā
ir arī iespēja nopelnīt,» tā M.Buškevics. Viņš stāsta, ka šogad uz
Ledus skulptūru festivālu, kurš notiks no 11. līdz 13. februārim,
jau vairāki uzņēmumi un iestādes, piemēram, Jelgavas reģionālais
tūrisma centrs, Jelgavas pils muzejs, izteikuši gatavību strādāt
ilgāk un uzņemt pilsētas viesus. Aģentūras «Kultūra» direktors
aicināja uzņēmumus ziņot par savu piedāvājumu un iecerēm, lai šo
pakalpojumu klāstu varētu pagūt iekļaut pasākuma reklāmas
materiālos, lai cilvēki vēl pirms pasākuma apmeklēšanas zinātu, ka
varēs vēl kaut ko apmeklēt un piedalīties. Uzņēmēji šādu sadarbību
vērtē atzinīgi, jo tiešām ir pārliecinājušies, ka iesaistīšanās
svētkos nes peļņu. Kafejnīcas «Silva» pārstāve norādīja, ka
visvairāk uzņēmums to izjutis tajā gadā, kad divas ledus skulptūras
bija izvietotas Driksas ielā pie kafejnīcas. Tāpat šo pasākumu
veiksmīgi izmanto Jelgavas novada teritorijā esošais «Zemnieku
cienasts» – interneta mājas lapā www.celojumubode.lv atrodams
piedāvājums ar brokastīm «Zemnieku cienastā», ekskursija pa
pilsētu, Trīsvienības baznīcas torņa un festivāla
apmeklējums.


Uzņēmējus būt aktīvākiem aicināja arī Jelgavas Ražotāju un
tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Imants Kanaška.
«Atceros, kādi bija uzņēmēji 90. gados. Viņi visas savas ieceres
piepildīja caur cīņu, bet tagad pašvaldība daudz ko dara, lai
uzņēmējiem būtu vieglāk, pievilcīgāk un aicina uzņēmējus
iesaistīties. Ir jāsaprot, ka šobrīd peļņa nav liela, bet tā tas ir
visā pasaulē, tāpēc vajag pirmajiem iegūt informāciju un darīt, jo,
ja, piemēram, tās bodītes upmalā nesaliksim mēs, Jelgavas uzņēmēji,
to izdarīs citi no citām pilsētām,» tā I.Kanaška. Viņš piebilda, ka
tieši mazie uzņēmumi ir tie, kas lielākoties aizpilda darba vietas,
jo jaunas rūpnīcas un ražotnes tik strauji nerodas – mazie uzņēmēji
ne tikai nodarbina un nodrošina savu ģimeni, bet dod darbu vēl
kādam.   


Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka šodien notika
seminārs uzņēmējiem «Aktualitātes Jelgavas attīstībā», kuru
organizē Jelgavas reģionālais Tūrisma centrs (JRTC) sadarbībā ar
Jelgavas reģionālo Pieaugušo izglītības centru. JRTC ir iecerējis
tikšanās ar uzņēmējiem rīkot biežāk, lai kopā plānotu un virzītu
tūrisma attīstību Jelgavā un kopīgiem spēkiem panāktu, ka tūrists
Jelgavā uzturas ilgāk, nevis tikai apskata caurbraucot.


Foto: Ivars Veiliņš