30.5 °C, 5.5 m/s, 44.5 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaNo rūpnīcas izbrauc pirmais Jelgavā saliktais autobuss
No rūpnīcas izbrauc pirmais Jelgavā saliktais autobuss
17/09/2010

Šodien pirmo goda apli veica pirmie Jelgavas rūpnīcā «Amo Plant» saliktie autobusi. Paredzēts, ka jau šomēnes pēc holandiešu koncerna VDL licences būs saražota pirmā šādu pilsētas autobusu «Ambassador» partija – desmit autobusi –, kas paredzēta Latvijas tirgum.

www.jelgavasvestnesis.lv

Šodien pirmo goda apli veica pirmie
Jelgavas rūpnīcā «Amo Plant» saliktie autobusi. Paredzēts, ka jau
šomēnes pēc holandiešu koncerna VDL licences būs saražota pirmā
šādu pilsētas autobusu «Ambassador» partija – desmit autobusi –,
kas paredzēta Latvijas tirgum.

Svinīgajā pasākumā «Autobūves atdzimšana
Latvijā» ar pirmo autobusu izbrauca Latvijas premjerministrs Valdis
Dombrovskis, Jelgavas mērs Andris Rāviņš, kā arī Maskavas valdības,
valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvji un uzņēmēji.

Viesi tika iepazīstināti ar autobusu
salikšanu no pirmā līdz pēdējam posmam. Premjerministru interesēja
gan tas, cik daudz no autobusu tapšanas procesa tiek paveikts
Jelgavā, gan arī tas, kādas ir tā priekšrocības salīdzinot ar citu
ražotāju autobusiem, kā arī autobusu cena. Saņemot atbildi, ka
Jelgavā salikto autobusu galvenā priekšrocība ir tā, ka tie veidoti
no materiāliem, kas izslēdz koroziju jeb rūsēšanu, premjers atzina,
ka tas ir ļoti būtisks aspekts. Tāpat arī nosauktā cena, kas esot
vidēji par 20 procentiem zemāka nekā zināmajiem MAN autobusiem,
radot iespēju konkurēt tirgū.

Vienlaikus uzņēmums informē, ka līdz
gada beigām plāno apgūt arī skolas autobusa ražošanu, kas arī
notiek pēc «VDL» licences, un 12 metru garo autobusu ražošanu pēc
«MAN» koncerna licences. Paralēli tam norisinās darbi pie vidējās
tonnāžas kravas automobiļa «ZIL 4362СО» adaptācijas Eiropas tirgum.
Sertifikācijai jau sagatavota šasija pēc «Eiro 5» standarta, bet
patlaban notiek jaunas kabīnes izstrāde.

Kā skaidro uzņēmuma pārstāvis Armands
Krūze, 2012. gada beigās uzņēmums plāno uzsākt kravas
transportlīdzekļu ražošanu.

To, ka «Amo Plant» orientējas ne tikai
uz autobusu ražošanu, apliecina fakts, ka jau ir uzsākta Āfrikas
valstu tirgiem pilnībā adaptētu Baltkrievijas traktoru «МТЗ-92Е»
montāža. «Īsā laika posmā uzņēmums ieviesa savu izstrādni –
vienkāršotu traktora virsbūvi. Visas šīs izstrādnes detaļas un
mezgli tiek ražoti Latvijā,» tā A.Krūze.

Jāatgādina, ka «Amo Plant» ir dibināts 2005.
gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība, AS «Amo ZIL»,
Jelgavas dome un AS «Ferrus». Kopējais investīciju apjoms uz šo
brīdi ir aptuveni 30 miljoni eiro. Pašlaik rūpnīcā ir nodarbināti
60 darbinieki.

Foto: Ivars Veiliņš