22.5 °C, 2 m/s, 76.4 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaOficiāli atklāj autobusu rūpnīcu «Amo Plant»
Oficiāli atklāj autobusu rūpnīcu «Amo Plant»
25/08/2010

Šodien Jelgavā viesojās Krievijas galvaspilsētas Maskavas valdības delegācija. Vizītes centrālais notikums – autobusu ražošanas rūpnīcas «Amo Plant» svinīgā atklāšana ar lentas griešanu. «Tas, kas septiņu gadu laikā ir paveikts, ir ļoti daudz, bet priekšā gaidāms ne mazāks darbs – ražošana nupat kā uzsākta, bet tagad jādomā, kā to paplašināt un kādos veidos realizēt savu produkciju,» uzsver Maskavas mērs Jurijs Lužkovs.

Ilze Knusle-Jankevica

 

Šodien Jelgavā viesojās Krievijas galvaspilsētas
Maskavas valdības delegācija. Vizītes centrālais notikums –
autobusu ražošanas rūpnīcas «Amo Plant» svinīgā atklāšana ar lentas
griešanu. «Tas, kas septiņu gadu laikā ir paveikts, ir ļoti daudz,
bet priekšā gaidāms ne mazāks darbs – ražošana nupat kā uzsākta,
bet tagad jādomā, kā to paplašināt un kādos veidos realizēt savu
produkciju,» uzsver Maskavas mērs Jurijs Lužkovs.

 

Pēc svinīgās rūpnīcas atklāšanas delegācija devās ekskursijā pa
rūpnīcu un apskatīja teju visus autobusu ražošanas posmus. Šobrīd
tiek ražoti pirmie desmit pilsētas zemās grīdas autobusi
«Ambassador», kuros ir 35 sēdvietas, bet kuri spēj uzņemt 85
pasažierus. «Pirmais no šiem desmit autobusiem ir gandrīz gatavs –
tam atlikuši vairs tikai programmēšanas darbi,» portālam
www.jelgavasvestnesis.lv pastāstīja uzņēmuma ražošanas direktors
Juris Ričiks. Pavisam šiem autobusiem, kas tiek ražoti pēc Holandes
koncerna VDL licences, ir 15 ražošanas pozīcijas un kādā no tām
atrodas visi desmit autobusi. Bet tas vēl nav viss – pēc tā paša
VDL licences «Amo Plant» plāno ražot mazliet ietilpīgākus pilsētas
zemās grīdas autobusus (48 sēdvietas), bet nule kā uzsāktas
pārrunas par divu jaunu produktu ražošanas uzsākšanu. «Viens no
jaunajiem produktiem varētu būs tā saucamais skolas autobuss ar 42
– 46 sēdvietām, kurš ir ļoti izturīgs uz ceļiem. Otrs produkts
varētu būt pilsētas zemās grīdas autobuss pēc vācu firmas MAN
licences. Ja šobrīd mēs paši konstruējam autobusa karkasus, tad MAN
gadījumā mums būtu mazāk darba, jo plānots ievest jau gatavus
karkasus, te būtu jāveic tikai iekšējie darbi,» tā J.Ričiks.

Savukārt «Amo Plant» valdes loceklis Aleksejs Maslovs informēja,
ka šobrīd paralēli autobusu ražošanai norit darbs pie vidējas
tonnāžas kravas automašīnu «Zil» adaptācijas Eiropas tirgum. Tāpat
uzņēmums ir uzsācis Āfrikas tirgiem adaptētu traktoru montāžu.
«Nākotnē plānojam izveidot te līdzās vēl vienu ražotni –
kompozītmateriālu detaļu rūpnīcu,» norāda A.Maslovs. Rūpnīcas
projekts jau ir izstrādāts, bet šobrīd tiek meklēti veidi, kā
piesaistīt nepieciešamo finansējumu. Jaunajā ražotnē, kuras
nosaukums būs «Amo Plast, plānots investēt 15 miljonus eiro. Daļu
no līdzekļiem plānots iegūt caur ES struktūrfondiem, savukārt
J.Lužkovs vizītes noslēgumā apstiprināja, ka Maskavas valdība,
visticamāk, piešķirs nepieciešamos līdzekļus, jo uzskata šo
projektu par perspektīvu. Jaunajā rūpnīcā plānots ražot
plastikātus, kas nepieciešami gan mašīnbūvē, gan citās nozarēs.

 

Jelgavas pilsētas mērs Andris Rāviņš uzsver, ka šodien Jelgavai
ir liela diena, jo auglīgi noslēdzies viens posms, kas aizsācies
pirms septiņiem gadiem pēc pirmās tikšanās ar J.Lužkovu. «Ceļš, ko
gājām, nebija viegls, un sākumā bija neuzticības un šaubu caurvīts,
bet tagad redzam, ka kurss ir pareizais, vien jāturpina ražošanas
process,» tā A.Rāviņš, piebilstot, ka šis ir pirmais lielais
projekts, kas Latvijā tiek realizēts ar Maskavas
līdzfinansējumu.

 

Jāatgādina, ka «Amo Plant» akcionāri ir Maskavas valdība (92,6
procenti), a/s «Amo Zil» (4,4 procenti), Jelgavas pašvaldība (2,6
procenti) un a/s «Ferrus» (0,3 procenti). Uz jautājumu, kāpēc pirms
daudziem gadiem izlemts rūpnīcu būvēt Jelgavā, J.Lužkovs atbild:
«Tā ir iespēja vieglāk iekļūt Eiropas tirgū.»

 

Foto: Ivars Veiliņš