«Laika posmā no 2001. gada līdz 2009. gadam Latvija, Spānija, Portugāle un Igaunija sasniegušas visaugstākos rezultātus bojā gājušo skaita samazināšanā, jo visās valstīs samazinājums ir lielāks par 50 procentiem,» teikts šonedēļ izplatītajā Eiropas Satiksmes drošības padomes (ETSC) paziņojumā, informē Alise Kleinberga, VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste.
Ilze Knusle-Jankevica
«Laika posmā no 2001. gada līdz 2009. gadam Latvija, Spānija, Portugāle un Igaunija sasniegušas visaugstākos rezultātus bojā gājušo skaita samazināšanā, jo visās valstīs samazinājums ir lielāks par 50 procentiem,» teikts šonedēļ izplatītajā Eiropas Satiksmes drošības padomes (ETSC) paziņojumā, informē Alise Kleinberga, VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste. Ziņojumā norādīts, ka šie dati liecina – ES dalībvalstis pievērsušas nopietnu uzmanību satiksmes drošības problēmām, tomēr kopējais bojāgājušo skaits Eiropas Savienībā joprojām ir ļoti augsts. 2009. gadā satiksmes negadījumos bojā gāja 34 900 cilvēku, lai gan ES pieļaujamais maksimums līdz 2010. gadam bija 27 000 dzīvību, kas joprojām ir ļoti daudz. Tajā pašā laikā kopējais Eiropas Savienībā bojāgājušo skaits uz ceļiem krities par 36 procentiem no 2001. gada līdz 2009. gadam.
Latvijas tuvākie mērķi ir savas Satiksmes drošības programmas izpildīšana, kurā noteikts, ka līdz 2013. gadam bojā gājušo skaits jāsamazina par 70 procentiem salīdzinājumā ar 2001. gadu, t.i., gada laikā uz ceļiem zaudēto dzīvību skaits nedrīkst būt lielāks par 160 (2009. gadā bojā gājušo skaits sasniedza 254 dzīvības).
A.Kleinberga norada, ka arī 2010. gada pirmo piecu mēnešu statistika parādījusi pozitīvu tendenci satiksmes drošības uzlabošanā. Satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 14 procentiem, ievainoto skaits – par desmit, savukārt bojā gājušo skaits – par 30 procentiem. Diemžēl joprojām nav samazinājies bojā gājušo gājēju, velosipēdistu un motociklistu skaits, kas nozīmē, ka uz ceļiem vēl nav radusies pilnīga sapratne starp autovadītājiem un mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, turklāt satiksmes noteikumus mēdz neievērot abas satiksmes dalībnieku grupas. Šie dati liecina, ka šajā jomā vēl būtu veicami būtiski uzlabojumi. Tāpat uzmanību plānots pievērst arī likumdošanas pilnveidošanai, sabiedrības izglītošanai, ceļu infrastruktūras attīstīšanai un citiem nozīmīgiem projektiem.