27.7 °C, 2.1 m/s, 51.6 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaApbalvos eseju konkursa «Es risinu konfliktu…» uzvarētājus
Apbalvos eseju konkursa «Es risinu konfliktu…» uzvarētājus
31/05/2010

Šodien, 31. maijā, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) telpās Rīgā apbalvos eseju konkursa skolēniem «Es risinu konfliktu…» uzvarētājus, kuru vidū ir arī Jelgavas izglītības iestāžu audzēkņi.

www.jelgavasvestnesis.lv

Šodien, 31. maijā, Valsts bērnu tiesību aizsardzības
inspekcijas (VBTAI) telpās Rīgā apbalvos eseju konkursa skolēniem
«Es risinu konfliktu…» uzvarētājus, kuru vidū ir arī Jelgavas
izglītības iestāžu audzēkņi.

Kā informē VBTAI komunikācijas nodaļas vadītāja Ilona Jurševska,
viena no apbalvotajām ir Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas 10. klases
audzēkne Viktorija Matjuka, kura ierindojās 2. vietā
vispārizglītojošo izglītības iestāžu 10. – 12. klašu skolēnu grupā.
Savukārt Jelgavas speciālās internātpamatskolas audzēkņi ieguva
visas godalgotās vietas speciālo izglītības iestāžu 7. – 9. klašu
skolēnu grupā – par labāko eseju žūrija atzina 8. klases skolnieces
Darjas Maksimovas sacerējumu, 2. vietā 8. klases skolnieks Igors
Leniks, bet trešās labākās esejas autore ir Anna Hudožilova no 9.
klases.

Pēc VBTAI sniegtās informācijas, konkursam bija iesūtīti vairāk
nekā 100 skolēnu darbi, kuros bērni un jaunieši stāstīja par
savstarpējām attiecībām skolā, par pašu piedzīvotiem vai redzētiem
konfliktiem, rakstīja par saviem pārdzīvojumiem, saskaroties ar
nepatiesiem apvainojumiem vai pārdarījumiem. Daudzu rakstītāju
darbos skarta problēma bija jauna vai atšķirīga skolēna nespēja
iejusties klases vai skolas kolektīvā, nesaņemot atbalstu ne no
vienaudžiem, ne no pedagogiem.

Konkurss «Es risinu konfliktu…» bija izsludināts šā gada
martā. Vispārizglītojošo, speciālo un profesionālo mācību iestāžu
audzēkņi bija aicināti iesūtīt savas esejas ar pārdomām par dažādu
konfliktsituāciju veidošanās iemesliem skolā, kā arī par savu
pieredzi un ieteikumiem to risināšanā. Eseju konkursa mērķis bija
veicināt savstarpēju sapratni un iecietību skolas vidē un
kolektīvā, tā sekmējot pozitīvu attiecību veidošanos un mazinot
vardarbību.