9 °C, 4.5 m/s, 89 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāApdrošinātāji atlīdzībās par Īslandes vulkāna paralizēto gaisa satiksmi izmaksās vairākus tūkstošus latu
Apdrošinātāji atlīdzībās par Īslandes vulkāna paralizēto gaisa satiksmi izmaksās vairākus tūkstošus latu
17/05/2010

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības sākušas izmaksāt atlīdzības saviem klientiem, kuri Īslandes vulkāna Eijafjadlajegidla izvirduma pelnu mākoņa radīto gaisa satiksmes traucējumu rezultātā bijuši spiesti mainīt savus ceļojumu plānus.

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības sākušas izmaksāt
atlīdzības saviem klientiem, kuri Īslandes vulkāna
Eijafjadlajegidla izvirduma pelnu mākoņa radīto gaisa satiksmes
traucējumu rezultātā bijuši spiesti mainīt savus ceļojumu
plānus.

Kā liecina biznesa portāla «Nozare.lv» veiktā lielāko
apdrošinātāju aptauja, lai gan klasiski šādi gadījumi tiek
uzskatīti par dabas katastrofu, tomēr daļa apdrošināšanas
sabiedrību nolēmusi atlīdzības izmaksāt vai atjaunot iepriekš
izsniegtās ceļojumu polises. Saņemto atlīdzību skaits pārsniedzis
100 un joprojām turpina pieaugt, bet atlīdzībās tiks izmaksāti
vairāki tūkstoši latu.

«Ergo Latvija» pagaidām saņēmusi 11 iesniegumus par zaudējumu
segšanu un saskaņā ar uzņēmuma veiktajiem aprēķiniem izmaksājamo
atlīdzību summa par pieteiktajām klientu atlīdzībām ir ap 7112 eiro
(4998 lati), taču pieteikumi joprojām vēl tiek iesniegti un
izskatīti, jo vulkāna darbība nav apstājusies un ik pa brīdim ir
ziņas par jauniem atceltiem lidojumiem, informēja «Ergo Latvija»
pārstāve Lilita Čudare.

Čudare skaidroja, ka katrs pieteiktais zaudējumu atlīdzības
gadījums tiek vērtēts individuāli, izvērtējot, kādi papildus riski
ir apdrošināti, piemēram – lidojuma aizkavēšanās, ceļojuma
atcelšana.

Savukārt «If P&C Insurance» («If») patlaban saņemti 14
atlīdzību pieteikumi. No pieteiktajiem atlīdzību gadījumiem trīs
lietās jau veiktas atlīdzību izmaksas par vidējo summu 250 lati,
stāstīja «If» Pārdošanas daļas vadītāja Dace Ivaska. Viņa uzsvēra,
ka pagaidām lielai daļai pieteikto atlīdzību nevar aprēķināt
klientiem kompensējamo summu apmērus, jo aviokompānijas vēl nav
viņiem izmaksājušas kompensācijas un tāpēc daļa klientu arī nav
mums iesnieguši savus atlīdzības pieteikumus. Kā stāstot «If»
klienti, ir aviokompānijas, kuras to solījušas izdarīt viena, divu
un pat sešu mēnešu laikā.

«Tāpat pašlaik grūti atbildēt vai izmaksas tiks veiktas visos
gadījumos, jo katrs atlīdzības pieteikums tiek izvērtēts
individuāli,» sacīja Ivaska. «If» saviem klientiem līdz šim
apmaksājusi viesnīcas izmantošanu, kā arī starpību summai, ko veido
aviokompānijas kompensētā biļetes iegādes cena un summa, kādu
klients iztērējis atpakaļceļam uz mājām Latvijā.

«Swedbank apdrošināšanas» valdes loceklis Baltijas valstīs
Pēters Kabuns sacīja, ka patlaban uzņēmums jau izmaksājis
atlīdzības 11 klientiem, bet joprojām saņemam daudz telefonisko
pieteikumu par gadījumiem, kuros klienti vēl nav atgriezušies no
ceļojumiem vai arī vēl nav iesnieguši dokumentus (čekus), ko
apmaksāt.

«Swedbank apdrošināšana» atlīdzību izmaksā visos gadījumos, kad
polise ir bijusi spēkā un ceļojumu pārtraukšanas risks ir bijis
apdrošināts. Ja ir noticis apdrošināšanas gadījums, kā dēļ ceļojums
pagarinās, tad polise automātiski pagarinoties bez maksas.

Arī «BTA» saņēmusi vairākus klientu pieteikumus par atlīdzības
izmaksu vulkāna izvirduma dēļ – gan Latvijā, gan Igaunijā.
Pieteikumu skaits turpina pieaugt, jo vulkāns turpina darboties,
tikai tagad cilvēku reakcija ir mierīgāka, jo ir vairāk
informācijas par iespējām rīkoties, sacīja «BTA» valdes locekle un
viceprezidente Jeļena Alfejeva.

Viņa apliecināja, ka «BTA» izskata iesniegtos atlīdzības
pieteikumus ar mērķi kompensēt saviem klientiem zaudējumus atcelta
vai nokavēta avio lidojuma dēļ. «Kompensējam visus pamatotos
izdevumus klientiem, kuriem tika apdrošināti ar pārlidojumiem
saistīties riski. Diemžēl ne visi ceļojumu apdrošināšanu veikušie
klienti izvēlās minimālās apdrošināšanas paketes paplašinājumus,
tai skaitā ar pārlidojumu saistītos riskus,» skaidroja Alfejeva,
norādot, ka izdevumiem ir jābūt sapratīgiem, lai varētu pretendēt
uz to kompensāciju.

Savukārt «Seesam Latvia» jau līdz 6.maijam bija saņēmusi vairāk
nekā 70 pieteikumus par ceļojumu zaudējumiem, kas radušies Īslandes
vulkāna Eijafjadlajegidla izvirduma radīto seku dēļ saistībā ar
avioreisu atcelšanu. Kopējā līdz šim pieteikto prasību summa ir
7200 eiro (5060 latu), informēja «Seesam Latvia» Mārketinga un
sabiedrisko attiecību nodaļas direktore Dace Gertnere.

«Lai arī situācija Eiropas gaisa telpā ir normalizējusies,
apdrošināšanas eksperti prognozē, ka tuvākajā laikā kopējais
iesniegto atlīdzību prasību pieteikumu skaits vēl varētu pieaugt,
jo vulkāns periodiski aktivizējas,» norāda Gertnere.

«Gjensidige Baltic» saņēmusi nedaudz mazāk nekā desmit
pieteikumus atlīdzību izmaksai par Īslandes vulkāna izvirduma
radītajiem zaudējumiem. Taču, tā kā šis notikums ir dabas
katastrofa, tad šādā gadījumā atlīdzības «Gjensidige Baltic»
neizmaksās, bet piedāvā polises atjaunot bez maksas, akcentēja
kompānijas Personu apdrošināšanas nodaļas vadītāja Sandra
Pietkēviča:

Kā norādīja «Balvas» vecākais speciālists Andrejs Andrianovs,
tad, ņemot vērā «Balvas» apdrošināšanas piedāvājuma specifiku
braucieniem uz ārzemēm, pagaidām atlīdzību pieteikumi saistībā ar
Īslandes vulkāna izvirdumu nav saņemti.

Jau ziņots, ka 15. aprīlī Īslandē izvirda vulkāns
Eijafjadlajegidla, kas paralizēja Eiropas aviosatiksmi un radīja
sabiedrības bažas par pelnu kaitīgo ietekmi uz vidi. Vulkāniskie
pelni, kas var nopietni bojāt reaktīvos dzinējus, joprojām rada
mazāka apmēra satiksmes traucējumus noteiktās Eiropas daļās.

LETA