22.5 °C, 2 m/s, 76.4 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaVidusskolēnu debašu konkursā uzteic Amatu vidusskolu
Vidusskolēnu debašu konkursā uzteic Amatu vidusskolu
12/11/2009

Jelgavas 4. vidusskolā aizvadīts Zemgales reģiona 10. – 12. klašu skolēnu debašu konkurss, kurā piedalījās arī 4. vidusskolas un Jelgavas Amatu vidusskolas audzēkņi. Lai arī mūsējie finālā netika, konkursa organizatori īpaši uzteic Amatu vidusskolas komandu, kura debatēs piedalījās pirmo reizi, turklāt viens no komandas dalībniekiem – Toms Grīnbergs veiksmīgi ticis galā ar divām lomām.

Ritma Gaidamoviča

Jelgavas 4. vidusskolā aizvadīts Zemgales reģiona 10. –
12. klašu skolēnu debašu konkurss, kurā piedalījās arī 4.
vidusskolas un Jelgavas Amatu vidusskolas audzēkņi. Lai arī mūsējie
finālā netika, konkursa organizatori īpaši uzteic Amatu vidusskolas
komandu, kura debatēs piedalījās pirmo reizi, turklāt viens no
komandas dalībniekiem – Toms Grīnbergs veiksmīgi ticis galā ar
divām lomām.

SIA «Firma L4» Mācību centra vadītāja Nelda Elsiņa informē, ka
debašu konkursā no desmit plānotajām komandām piedalījās sešas,
tostarp divas no Jelgavas 4. vidusskolas un viena no Jelgavas Amatu
vidusskolas. «Mums prieks, ka šajā reizē piedalījās trīs skolu
komandas, kuras ne reizi šajā debašu konkursā, kas tiek rīkots jau
desmit gadus, nav piedalījušās,» tā N.Elsiņa. Šogad debašu konkursā
Zemgales vidusskolēni diskutēja par to, vai informācijas
tehnoloģiju attīstība veicina vai neveicina vispārējo ekonomikas
attīstību. «Skolēniem tēma patika un šķita ļoti saistoša. Šķiet,
ekonomika viņiem ne visai interesē, taču informāciju tehnoloģija
bija īpaši tuva,» tā N.Elsiņa.

Rezultātā no sešām komandām uzvarēja un iespēju cīnīties tālāk
finālā ieguva Iecavas vidusskolas un Skaistkalnes vidusskolas
komanda, aiz sevis tieši atstājot mūsu skolu komandas.

«Taču īpaši gribu uzteikt Jelgavas Amatu vidusskolu, kas pirmo
reizi piedalījās debašu konkursā. Malači, jo īpaši Toms Grīnbergs,
kurš, ņemot vērā, ka viens komandas biedrs nevarēja ierasties,
uzņēmās divas lomas. Viņš debatēja divu cilvēku vietā – viņam tas
veiksmīgi izdevās. Domāju, ka puisis būs perspektīvs debatētājs,»
tā N.Elsiņa.

Jelgavas Amatu vidusskolas direktores vietniece audzināšanas
darbā Zigrīda Feldmane stāsta, ka Toms mācās Mazumtirdzniecības
komercdarbinieku 3. kursā un šajā konkursā viņam pievienojusies arī
kursa biedrene Liene Čivžele. «Piedalījāmies pirmo reizi, līdz ar
to daudzas lietas par norisi nezinājām, taču mūsu jaunieši
pierādīja, ka viņi ir spējīgi. Šķiet, ka labākā pieredze ir tā, ka
mūsu komandai bija jācīnās ar spēcīgākajiem debatētājiem, kuri
ieņēma pirmo vietu – Iecavas vidusskolas komandu. Otrajā riņķī mūsu
komandai pat viņus izdevās pārspēt. Daudzās skolās debates ir viens
no interešu izglītības novirzieniem. Šis pasākums lika aizdomāties,
ka varbūt arī mūsu skolā ko tādu vajag. Taču, lai ko tādu uzsāktu,
jājautā skolēniem, vai viņi vispār vēlas apgūt tādas prasmes un
diskutēt,» tā Z.Feldmane.

Organizatoru apkopotie vidusskolēnu argumenti: par to, ka
informāciju tehnoloģiju (IT) attīstība veicina ekonomikas attīstību
– IT attīstība (telekomunikācijas, mobilie, internets, GPS)
nodrošina informācijas apmaiņas ātrumu un informācijas apjomu, jo
mūsdienu tirgus ekonomikā laiks ir nauda. Pasts ir lēnāks nekā
internets; IT nodrošina nosūtīto un saņemto/ pārraidīto datu
kvalitāti, piemēram, GPS nodrošina navigācijas sistēmu transporta
vadībai, pa telefonu var pasūtīt un apmaksāt vilciena biļetes;
autosstāvvietas, elektroniski nosūtīto vēstuļu kvalitāte ir daudz
labāka nekā faksam; IT nodrošina iespēju e-biznesam, e-apmācībām,
tālākizglītībai, e-vadībai, e-tirdzniecībai, kas stimulē ekonomikas
attīstību; IT nodrošina iespēju saslēgt daudzas sistēmās vienā gan
ar satelīta palīdzību, gan citām, piemēram, izveidot ģeogrāfisko
informācijas sistēmu, kura apvieno visas komunikācijas pilsētā,
siltumu, ūdeni, gāzi; Internets nodrošina kultūrvides un biznesa
attīstību īpaši pārrobežu kontekstā, piesaista tūristus un tā
tālāk, kas veicina ekonomikas attīstību. Katru dienu mēs operatīvi
varam sazināties un sarakstīties ar e-pasta un skaipa palīdzību ar
ārzemju partneriem, operatīvi risināt problēmas un tā tālāk;
palielinās darba ražīgums un kvalitāte; attīstās reklāmas bizness,
veicinās konkurences attīstība un citi.

Pret to, ka IT attīstība neveicina ekonomikas attīstību – IT
attīstība (internets, mobilie) izraisa atkarību – jaunieši sēž pie
interneta, bojā redzi, nelasa grāmatas, kavē stundas un tā tālāk;
interneta vide ir nedroša – interneta datu bāzes hakeri uzlauž
(banku sistēmas), datorvīrusi; IT padara nedrošu informācijas
glabāšanu; IT apdraud veselību; ar pildspalvu ir uzrakstīt ātrāk
nekā ar datoru; internets iznīcina avīzes, grāmatas; IT aizstāj
cilvēka resursus un veicina bezdarbu; pērkot jaunas programmatūras,
uzņēmēji iekuļas jaunos parādos; noziedzība attīstījusies kopā ar
IT tehnoloģijām.

Foto: no organizatoru arhīva