Šodien sporta kompleksā «Rullītis» jau no paša rīta sākās Tehnisko sporta veidu svētki 2009. Kā pirmie pasākumu atklāja drosmīgākie uzņēmēji, kas devās trasē, lai nevis cīnītos par klientiem un peļņu, bet pierādītu ātrumu un manevrēšanas spējas, sēžot kartingā.
Ilze Knusle-Jankevica
Trasē izgāja desmit komandas pa trim cilvēkiem katrā. Pasākuma organizators Jānis Kuķis portālam http://www.jelgavasvestnesis.lv/ norāda, ka interese no uzņēmumu puses bijusi liela, tomēr ne visiem sestdienas rīts ir piemērots laiks – daļa uzņēmumu strādā arī sestdienās. «Sacensības notika kā izslēgšanas turnīrs. Trasē devās pa divām komandām, kopā seši cilvēki, un katrs komandas dalībnieks par izcīnīto vietu saņēma noteiktu punktu skaitu. Tā komanda, kas braucienā saņēma visvairāk punktu, tika nākamajā kārtā. Un tā, kamēr divu spēcīgāko komandu duelī noskaidrojām labāko,» stāsta J.Kuķis. Šāda sistēma tiek izmantota tāpēc, lai uzsvērtu – šis ir komandas sporta veids. Piemēram, ja vienas komandas dalībnieki braucienā finišē pirmajā, piektajā un sestajā vietā, tad pēc iegūto punktu skaita tālāk tiks viņu pretinieki.
Arī citām sacensību disciplīnām gana liela piekrišana. «Mini dragreiss vairāk ir domāts tiem, kam patīk sanākt kopā un izrādīt savus spēkratus. Lai nāk un izārdās tam paredzētā vietā, nevis pilsētas ielās,» teic pasākuma organizators. Viņš norāda, ka «Rullītī» ir trases gan ar zemes segumu, gan ar asfalta segumu, tāpēc te ikviens braucējs var atrast sev tīkamo. Turklāt trase ir slēgta un autovadītāju pārgalvība vai kļūdas neapdraud citus – visbiežāk tos, kas atrodas nepareizajā vietā nepareizajā laikā.
Folkreiss Latvijā ir ienācis nesen un tā galvenā doma – popularizēt autosportu un padarīt to pieejamu plašākām tautas masām. «Tiek noteikti griesti, cik augsta var būt maksimālā mašīnas vērtība – tie ir 950 eiro. Tas samazina lielos izdevumus (kā zināms, autosports ir diezgan dārgs sporta veids), tādējādi šī nodarbe kļūst pieejamāka plašākām masām,» skaidro J.Kuķis. Citur pasaulē, kur folkreiss vairs nav jaunums, ir tāda prakse, ka pēc sacensībām ikviens dalībnieks var iegādāties automašīnu, ar kuru braucis, lai startētu atkal nākamajās sacensībās. Tās cena ir 950 eiro – maksimāli pieļaujamā. Automašīnas ir salīdzinoši lētas tāpēc, ka tās ir parastas automašīnas, kas vienkārši pielāgotas motosportam un aprīkotas ar drošības karkasiem.
Jāpiebilst, ka trasē devās arī viena automašīna, kas būvēta tepat «Rullītī». Sākumā bija plānots, ka ar to brauks Jānis Gasparovičs, bet viņš ir devies uz Igauniju, kur piedalās Baltijas čempionātā kartingos. Šis Jānim ir ceturtais posms un šobrīd ir viņš sacensību līderis. Pavisam Baltijas čempionātam ir seši posmi. Tā kā Jānis ir devies uz Igauniju, jaunbūvēto mašīnu izmēģināja Kristaps Gasparovičs. «Mums bija pirmais golfiņš, kas agrāk brauca trekā, bet pēdējos gadus stāvēja, tāpēc nolēmām to pārbūvēt un pielāgot folkreisam. Mašīnai nekādus uzlabojumus neveicām, vien uzbūvējām drošības karkasu,» stāsta mehāniķis un «Rullīša» apsaimniekotājs Ēriks Gasparovičs. Savu pirmo folkreisa mašīnu puiši uzbūvējuši mēneša laikā, strādājot pa bišķim, bet lēš, ka, intensīvi strādājot, to varētu paveikt nedēļas laikā. Ēriks piebilst, ka Latvijā šobrīd pavisam ir kādas septiņas astoņas folkreisa mašīnas, bet sporta veids kļūst arvien populārāks un pieaug arī mašīnu skaits, turklāt jau notiek arī sacensības. «Rullīša» mehāniķi ir gatavi ikvienam interesentam pielāgot mašīnu folkreisam, un šis pakalpojums varētu izmaksāt 200 – 400 latus.
«Rīkojot šos sporta svētkus, gribam pārliecināt jauniešus pulcēties trasē, nevis uz ielām, jo tas nav tik bīstami,» uzsver Tehnisko sporta veidu svētku organizators Jānis Kuķis.
Foto: Ivars Veiliņš
VIDEO: Māris Martinsons