19.8 °C, 1.5 m/s, 94.5 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāFliks: «airBaltic» nodrošina aptuveni 6% no kopējā Latvijas eksporta
Fliks: «airBaltic» nodrošina aptuveni 6% no kopējā Latvijas eksporta
09/07/2009

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» nodrošina aptuveni 6% no kopējā Latvijas eksporta, norāda aviosabiedrības prezidents Bertolts Fliks.

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» nodrošina
aptuveni 6% no kopējā Latvijas eksporta, norāda aviosabiedrības
prezidents Bertolts Fliks.

Viņš uzsver, ka arī tūrismam kopumā ir lielas iespējas kļūt par
nozīmīgāko eksporta nozari.

«Tas, kas šajā nozarē notiek valstī, līdz šim bijis nožēlojami.
Esmu iepazinies ar Tūrisma attīstības valsts aģentūras rīcības
plānu. Es redzu, ka valsts mērogā tūrisma mārketingam atvēlēti
tikai 40 000 latu. Lai izveidotu statistiku, šai iestādei atvēlēti
190 000 latu. Manā skatījumā, šo aģentūru varētu mierīgi slēgt
ciet, un neviens to pat nepamanītu,» uzsver uzņēmējs.

Fliks gan norāda, ka aģentūru nevajadzētu likvidēt, bet
nopietnāk jādomā, kā reklamēt Latviju. Tāpat ļoti būtiski ir
sakārtot taksometru biznesu Rīgā un ieviest kārtību atsevišķos
galvaspilsētas krogos.

«Neviens no mums negaida, ka valsts mūsu vietā attīstīs biznesu.
Mūsu aviokompānijas mārketinga budžets ir apmēram 100 reižu lielāks
nekā tas, ko valsts iegulda Latvijas popularizēšanā. Protams, mēs
negaidām, ka valsts nāks un mūs glābs. Mēs esam sīvā konkurencē ar
kaimiņvalstīm, kur valsts mārketingā tiek ieguldīti miljoni.
Latvija iegulda 40 000 latu, un man ir skaidrs, ka ar šādu niecīgu
naudu mēs valsts tūrisma konkurētspēju nepaaugstināsim,» akcentē
«airBaltic» prezidents.

Viņš norāda, ka tūrisma nozarē Latvijā strādā 27 000 cilvēku.
Lidostā un ar lidostu saistītos uzņēmumos strādā gandrīz 5000
cilvēku. Ja šajā nozarē tiek zaudētas darba vietas, valsts ienākumi
samazināsies vēl vairāk.

«Katrs lats, ko valsts iegulda savā mārketingā, desmitkārtīgi
nāks atpakaļ caur nodokļu samaksu,» apgalvo uzņēmējs.

LETA