Ilze Vilkārse, Spīdolas ģimnāzijas direktore:
«Manuprāt, mācību kvalitāte skolā ir atkarīga no pedagogiem – jo spēcīgāki pedagogi, jo augstāka mācību kvalitāte. Ja vērtējam pilsētas skolas, tad izglītības kvalitāte mums ir salīdzinoši laba – to apliecina arī vecāku vērtējums. Protams, katram ir sava uts, mēs to apzināmies – zinām, ko vēl varētu uzlabot, mainīt, un to arī darām.
Jāatzīst, ka aptaujātos vecākus var iedalīt trīs daļās – vieni, kas savu vērtējumu snieguši, balstoties uz kādu tā brīža sašutumu – tie ir vairāk emocionāli; otri, kas ņēmuši vērā savu pieredzi – izsvērtāki un objektīvāki; trešie – orientēti uz bērnu izteikto vērtējumu: bieži vien skolēns, lai slēptu savas problēmas, sabiezina krāsas. Taču, kā mēs sakām, arī šajās atbildēs, kas balstītas uz emocijām vai krāsu sabiezināšanu, ir 30 procenti taisnības, un mums tā jāspēj izlobīt, lai novērstu trūkumus un uzlabotu vidi skolā. Šādas aptaujas ir vērtīga lieta, kas ļauj saprast vecāku viedokli. Arī šoreiz uzzinājām daudz jauna, kas mums noteikti palīdzēs tālākam darbam.
Piemēram, vecāki ne vienmēr ir apmierināti ar to, ka skolēniem pārbaudes darbi netiek doti līdzi uz mājām, lai tos varētu redzēt arī viņi. Jā, tāda nu reiz ir sistēma, taču ne bez pamata – iedomājieties, ja skolā vienā priekšmetā būtu jāizstrādā neskaitāmi pārbaudes darba varianti: tas nemaz nav tik vienkārši. Bet tas būtu jādara, ja uzreiz pēc pārbaudes darba bērniem tos atdotu. Mēs taču zinām, cik bērni ir attapīgi – šodien pārbaudes darbs vienai klasei, bet rīt nākamai – un visi uzdevumi jau zināmi. Taču mums ir savs veids, kā to risināt, – visi šie darbi tiek saglabāti, apkopoti un vecākiem jebkurā sev vēlamā laikā ir iespēja ierasties skolā un ar sava bērna pārbaudes darbiem iepazīties.»