23.9 °C, 1.8 m/s, 72 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāRīgas pašvaldība atvieglos kravas automašīnu kustību uz vairākiem tiltiem
Rīgas pašvaldība atvieglos kravas automašīnu kustību uz vairākiem tiltiem
31/03/2009

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien nolēma atcelt kravas automašīnu kustības ierobežojumus uz vairākiem tiltiem darba dienās rīta un vakara stundās.

Rīgas domes
Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien nolēma
atcelt kravas automašīnu kustības ierobežojumus uz vairākiem
tiltiem darba dienās rīta un vakara stundās.

Rīgā tiks atcelts kravas transportlīdzekļu
braukšanas aizliegums pa Salu tiltu abos virzienos, A.Deglava ielas
satiksmes pārvadu virzienā uz centru un Zemitānu satiksmes pārvadu
virzienā uz centru.

Kā informē Satiksmes departaments,
iepriekšējos gados, pieaugot transportlīdzekļu skaitam un
intensitātei, palielinājās sastrēgumi uz pilsētas maģistrālajām
ielām un tiltiem. Veicot satiksmes intensitātes mērījumus un
analīzi, tika konstatēts, ka kravas automobiļi veido līdz pat 14%
no kopējās plūsmas, kas savukārt samazina ielas vai tilta
caurlaides spēju. Tajā paša laikā lēni braucošs kravas automobilis
veido tā saucamo dinamisko pudeles kaklu.

Lai uzlabotu satiksmes plūsmu, 2004. gadā bija
noteikts kravas automobiļu ar pilnu masu virs piecām tonnām
satiksmes aizliegums darba dienās no plkst.7 līdz plkst.10 pa
Akmens tiltu, Daugavgrīvas ielu, posmā no Lidoņu ielas līdz Uzvaras
bulvārim, Vienības gatvi, posmā no K.Ulmaņa gatves līdz Akmeņu
ielai, pa Akmeņu ielu, Valguma ielu, Uzvaras bulvāri, posmā no
Raņķa dambja līdz Akmens tiltam, Mūkusalas ielu, posmā no K.Ulmaņa
gatves līdz Akmeņu ielai, Krasta ielu no Lāčplēša ielas līdz 13.
janvāra ielai, 11. novembra krastmalu, Eksporta ielu, posmā no
Pasažieru ostas līdz Muitas ielai, un Salu tiltu virzienā uz
centru.

No 2008. gada 1. marta papildus
iepriekšminētajam aizliegumam no plkst.16 līdz plkst.19 tika
aizliegta kravas transportlīdzekļu satiksme pa Salu tiltu abos
virzienos, pa Slāvu tiltu abos virzienos, pa A.Deglava ielas
satiksmes pārvadu virzienā uz centru un Zemitānu satiksmes pārvadu
virzienā uz centru.

Pēc Dienvidu tilta atklāšanas tika atcelts
aizliegums kravas transportlīdzekļu satiksmei pa Slāvu tiltu abos
virzienos, pa Krasta ielu posmā no Slāvu ielas līdz Lāčplēša ielai
un Maskavas ielas posmā no Prūšu ielas līdz Slāvu ielai.

Pēc kravu transporta ar pilnu masu virs piecām
tonnām satiksmes ierobežojumu ieviešanas jeb satiksmes dalībnieku
prioritātes pārdalīšanas rīta un vakara stundās Akmens tilta, Salu
tilta, Slāvu pārvada un Augusta Deglava pārvada caurlaides spēja ir
palielinājusies vidēji par 4% un nozīmīgi samazinājies brauciena
laiks, liecina transporta pētījumu un modelēšanas uzņēmuma SIA
«Solvers» veiktais satiksmes plūsmas pētījums.

Pētījumā minēts, ka satiksmes intensitātes
izlīdzināšana kā viena no transporta pieprasījuma pārvaldes metodēm
ļauj nozīmīgi uzlabot situāciju uz tiltiem.

Pēc Satiksmes un transporta lietu komitejas
priekšsēdētāja Andreja Požarnova (TB/LNNK) norādījuma Satiksmes
departaments veica atkārtotu satiksmes plūsmas analīzi kravas
satiksmei ierobežotajos posmos un konstatēja, ka transportlīdzekļu
satiksmes intensitāte samazinājusies uz Salu tilta par 22%, uz
Akmens tilta – par 8%, bet kravas transportlīdzekļu ietekme uz
kopējo satiksmes intensitāti A.Deglava ielas un Zemitānu satiksmes
pārvadā veido 1%-2%.

Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī daudzu
Latvijas uzņēmēju ierosinājumus, departaments lūdza komitejai
izskatīt priekšlikumu atcelt kravas transportlīdzekļu braukšanas
aizliegumu pa Salu tiltu abos virzienos, A.Deglava ielas satiksmes
pārvadu virzienā uz centru un Zemitānu satiksmes pārvadu virzienā
uz centru.

Šis priekšlikums tika izskatīts un atbalstīts
konsultatīvās padomes sēdē «Par satiksmes koordināciju Rīgā»,
piedaloties Ceļu policijas, VAS «Ceļu satiksmes drošības
direkcijas», VAS «Latvijas Valsts ceļi» un sabiedriskā transporta
uzņēmumu speciālistiem.

www.leta.lv