22.1 °C, 1.6 m/s, 68.9 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaIzglītības ministre iedrošina jauniešus
Izglītības ministre iedrošina jauniešus
27/03/2009

«Šajā diskusijā es ieguvu pamudinājumu, iedrošinājumu, ka situācija nemaz nav tik bezcerīga. Agrāk es vēl apsvēru iespēju studēt ārzemēs, taču tagad esmu stingri nolēmusi strādāt mūsu valsts labā un pelnīt Latvijā,» tā pēc diskusijas ar izglītības ministri Tatjanu Koķi atzīst Valsts ģimnāzijas 12.m klases skolniece Ance Hincenberga, kura mērķtiecīgi mācījusies, lai, iegūstot vidējo izglītību, studētu biznesa vadību un vēlāk arī nodibinātu savu uzņēmumu. «Gribu radīt un dot, nevis patērēt,» teic jauniete.

Sintija Čepanone

«Šajā
diskusijā es ieguvu pamudinājumu, iedrošinājumu, ka situācija nemaz
nav tik bezcerīga. Agrāk es vēl apsvēru iespēju studēt ārzemēs,
taču tagad esmu stingri nolēmusi strādāt mūsu valsts labā un pelnīt
Latvijā,» tā pēc diskusijas ar izglītības ministri Tatjanu Koķi
atzīst Valsts ģimnāzijas 12.m klases skolniece Ance Hincenberga,
kura mērķtiecīgi mācījusies, lai, iegūstot vidējo izglītību,
studētu biznesa vadību un vēlāk arī nodibinātu savu uzņēmumu.
«Gribu radīt un dot, nevis patērēt,» teic jauniete.

 

Šodien, 27. martā, izglītības ministre
Jelgavā ieradās, lai piedalītos Zemgales plānošanas reģiona darba
sanāksmē par arodizglītības attīstību Zemgalē, kā arī tiktos ar
Valsts un Spīdolas ģimnāzijas audzēkņiem, sniedzot atbildes uz
viņiem aktuālajiem jautājumiem.

«Neapšaubāmi, lielākā izdevumu sadaļa
pašvaldību budžetā atvēlēta izglītībai, un tas ir arī viens no
iemesliem, kāpēc tieši šajā jomā finansējumu draud būtiski
samazināt. Taču tas nav pieļaujams – izglītības politika nav
vainojama pie ekonomiskās krīzes mūsu valstī, taču tieši izglītības
sistēmā jārod labākie risinājumi, lai dotu stimulu ekonomiskās
lejupslīdes apturēšanai,» norādīja T.Koķe, atzinīgi vērtējot
Jelgavas pašvaldību ieguldījumu izglītības jomas
attīstībā.

Diskusijā ar skolu jaunatni izglītības
ministre aicināja novērtēt un izmantot ne tikai tās priekšrocības,
ko sniedz mūsu valsts augstākās izglītības iestādes, bet arī rast
iespējas studēt ārzemēs. Protams, pēc tam atgriežoties Latvijā, kur
savas zināšanas realizēt dzīvē. Viņa atgādināja, ka karjeras
veidošana nav «pārkvalifikācijas kursi trīs mēnešu garumā, bet gan
mērķtiecīgs darbs, sevis pilnveidošana visa mūža
garumā.»

«Saprotams, ka pašlaik vidusskolēni ir
satraukti, jo viņiem ir neziņa, kas notiks valstī, kādas profesijas
būs pieprasītas pēc gadiem četriem, kad augstākās izglītības
diploms būs kabatā. Diemžēl viennozīmīgas atbildes uz šo jautājumu
nav – Latvijai būs vajadzīgi visu profesiju pārstāvji,» sarunās ar
jauniešiem skaidroja ministre, neslēpjot, ka vēl pirms pāris gadiem
kā perspektīvu nosauktu būvniecības nozari, taču tagad vairāk
akcentē farmāciju un inženierzinātnes. «Gribu akcentēt, ka, par
spīti saspringtajai situācijai valstī un izglītības jomā, kopējais
budžetu vietu skaits Latvijas augstskolās nav samazināts. Tiesa gan
– atsevišķās specialitātēs to ir vairāk, piemēram,
inženierzinātnēs, datorzinātnēs, salīdzinājumā ar, piemērām,
sociālajām zinātnēm,» T.Koķe arī uzsvēra, ka nākamajā studiju gadā,
pateicoties ES fonu programmām, kas vērstas uz maģistrantūras un
doktorantūras studijām, stipendiju
70 latu
apmērā būs iespējams nodrošināt vairāk studentiem, kas mācās,
lai iegūtu bakalaura grādu vai 1. līmeņa profesionālo augstāko
izglītību.

Jaunieši sarunā ar ministri līdztekus
citām problēmām debatēja arī par jautājumiem, kas skar centralizēto
eksāmenu norises gaitu, mācību augstskolā finansējumu, apspriests
tika arī jautājums, kāpēc Latvijā atšķirībā no, piemēram, Dānijas,
nav bezmaksas augstākā izglītība. Pēc sarunas ministre un jaunieši
bija vienisprātis – jākļūst par devēju, nevis patērētāju
sabiedrību, jo valsts nākotne ir jauniešu rokās.

Foto: Ivars Veiliņš