«Latvijas Mobilais telefons» (LMT) savā jaunajā reklāmas akcijā, kurā aicina konkrētu pakalpojumu iegādāties par 2 latiem, uzsver – ko gan var izdarīt par 2 latiem, kā vienu no piemēriem minot iespēju par šādu naudas summu stundas laikā aizbraukt ar sabiedrisko transportu no Jelgavas uz Rīgu. Portāls www.jelgavasvestnesis.lv gan apšauba šādas informācijas patiesumu, bet LMT uzskata, ka tā ir reklāma pilsētai.
Kristīne Langenfelde
Jau vakar pasākumā, kurā tika sumināti Latvijas labākie reklāmas un dizaina mākslinieki, reklāmas aģentūras «Mooz!» radošais direktors Ēriks Stendzenieks TV3 ziņām atzina, ka cilvēkiem ir parādījusies balss, tāpēc tā piespiež reklāmām kļūt patiesākām. «Tu īsti vairs nevari samelot,» tā Ē.Stendzenieks, ar to domājot, ka patērētājiem ir arvien vairāk iespēju publiski izteikt savu viedokli par reklāmu, tā cenšoties izskaust lietas, kas reklāmās paustas ne gluži patiesi.
Savā ziņā varētu teikt, ka arī LMT minētā reklāma ir šāda veida piemērs – tiek pausts salīdzinājums, kas gluži patiesībai neatbilst – sabiedriskais transports no Jelgavas līdz Rīgai šobrīd divus latus nemaksā. Pat mikroautobusos biļešu cena, ka ir augstāka nekā starppilsētu autobusos, šobrīd maksā 1,80 lati. Tā kā šī mobilo sakaru operatora akcija vienlaikus var būt uzskatāma par maldinošu.
LMT sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis portālam www.jelgavasvestnesis.lv gan tā uzreiz īsti nespēja atbildēt uz jautājumu, kādi aprēķini šajā reklāmā ir ņemti par pamatu. «Ar reklāmu es nenodarbojos, bet gan jau kaut kādi aprēķini tur ir bijuši,» laipni atteica V.Jalinskis, solot pēc iespējas ātrāk noskaidrot, kas tad īsti devis pamatu apgalvojumam, ka divi lati ir cena, par kuru ar autobusu var aizbraukt no Jelgavas līdz Rīgai.
Pēc pāris stundām V.Jalinskis jau papildina, ka patiesi par pamatu viņu reklāmai ņemta mikroautobusu cena, kas šobrīd ir 1,80 lati. «Tas ir ļoti tuvu diviem latiem un arī brauciens maršrutā ir tuvs vienai stundai,» tā V.Jalinskis, spriežot, ka nekā maldinoša te nav. «Man jau šķiet, ka šī mūsu akcija vienlaikus tikai pastiprina Jelgavas reklāmu un popularizē pilsētu,» piebilst V.Jalinskis.