Vājais pieprasījums pašmāju tirgū licis Latvijas automašīnu tirgotājiem meklēt iespējas un vest automašīnas pārdošanai uz Eiropas valstīm, kur tām ir lielāks noiets, taču vismaz pagaidām tas nav skāris Jelgavas autotirgotājus.
Kristīne Langenfelde
Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) prezidents Aksels Rubulis aģentūrai LETA uzsvēris, ka pārsvarā uz ārvalstīm tiek vestas mazlietotas un līzingā atņemtas mašīnas.
Eiropas lielajās valstīs tirgus kapacitāte ir daudz lielāka nekā Latvijā, turklāt tur auto tirgus kritums nav bijis tik straujš kā Latvijā – Vācijā ik gadu tiek pārdots 100 reizes vairāk mašīnu nekā pie mums tirgoja labākajos gados. Tāpat mazlietotu auto cenas Latvijā ir zemākas nekā Vācijā, tāpēc arī autotirgotāji sākuši skatīties šajā virzienā.
Jāpiebilst gan, ka šobrīd pārdošanai izvestas tiek pārsvarā mazlietotas mašīnas.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv, aptaujājot mūsu pilsētas autotirgotājus, gan noskaidro, ka vismaz pagaidām Jelgavā šāda tendence nav vērojama. «Lada» un «KIA» tirgotājs, kā arī «Intranserviss», kas tirgo «Ford» markas automašīnas, atzīst, ka nav tiešie dīleri, kuriem būtu tiesības pieņemt šādus lēmumus un izvēlēties tirgus apmērus. Tāpēc vismaz pagaidām šie divi uzņēmumi cenšas noturēties pārsvarā Zemgales tirgū. Savukārt SIA «Enro», kas tirgū piedāvā «Peugeot», valdes locekle Biruta Ribaka neslēpj, ka skatās uz ārvalstu tirgiem, bet šobrīd gan vairāk austrumu virzienā. «Pēdējā laikā mazlietotas «Peugeot» automašīnas esam sākuši pārdot Baltkrievijā. Pagaidām mums nav ciešu kontaktu, piemēram, Vācijas tirgū, bet, ja būtu, varētu apspriest arī iespēju tās pārdot tur. Protams, tie apmēri ir nelieli, ko šobrīd izvedam, bet šajos apstākļos katra jauna iespēja ir jāizmanto,» tā B.Ribaka.