18 °C, 2.9 m/s, 80.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSniedz priekšrocības, taču var arī kaitēt
Sniedz priekšrocības, taču var arī kaitēt
21/09/2008

«Garāža mašīnu vairāk bojā, nekā dara tai labumu – ziemā uz ceļiem uzkaisītais sāls normāli uz ielas aukstumā atstātai mašīnai nekādu skādi nedara. Kamēr garāžā tā atkūst, un sāls izraisa korozijas veidošanos. Tāpat kā problēmas var radīt mitrums mašīnas salonā, tādēļ labāk mašīnu tomēr ir atstāt ārā,» tāda ir daudzu autovadītāju pārliecība. «Jelgavas Vēstnesis» sazinājās ar vairākiem automašīnu tirgotājiem un remontētājiem, lai noskaidrotu, cik patiesa tā ir. 

«Garāža mašīnu vairāk bojā,
nekā dara tai labumu – ziemā uz ceļiem uzkaisītais sāls normāli uz
ielas aukstumā atstātai mašīnai nekādu skādi nedara. Kamēr garāžā
tā atkūst, un sāls izraisa korozijas veidošanos. Tāpat kā problēmas
var radīt mitrums mašīnas salonā, tādēļ labāk mašīnu tomēr ir
atstāt ārā,» tāda ir daudzu autovadītāju pārliecība. «Jelgavas
Vēstnesis» sazinājās ar vairākiem automašīnu tirgotājiem un
remontētājiem, lai noskaidrotu, cik patiesa tā
ir. 
Automašīnu «Peugeot» salona vadītājs Guntis Ribaks atzīst, ka
jauno automašīnu pircējiem netiek ieteikts automašīnu turēt garāžā
un, lai arī tā var sniegt priekšrocības, nepareiza jeb pārāk silta
garāža patiesi mašīnai var kaitēt. «Garāža tomēr mašīnu pasargā no
vides kaitīgās ietekmes – galvenokārt saules, kas karstā laikā bojā
tās krāsu. Taču, izvēloties garāžu, cilvēkam jābūt uzmanīgam. Pats
lielākais ļaunums, ko cilvēks savai mašīnai var izdarīt, ir ziemā
to novietot apsildāmā garāžā. Tādā, mašīnai atkūstot, atkūst arī
sāls, kas izkaisīts uz ceļiem, attiecīgi uz virsbūves sākas
reakcijas, kas beidzas ar rūsu. Taču, ja garāžā temperatūra ir
līdzīga tai, kāda valda ārā, šo bojājumu nav, un faktiski mašīnu
var droši atstāt,» stāsta G.Ribaks, piebilstot, ka šādi cilvēks arī
aiztaupa sev darbu, kas no rīta ziemā vajadzīgs, lai mašīnu
notīrītu no sniega un atkausētu braukšanai.
Viņam piekrīt arī SIA «Intranserviss» automašīnu pārdošanas
vadītājs Juris Līcis, kurš pirmām kārtām aicina cilvēkus neturēt
mašīnu apsildāmā garāžā. «Šo gadu laikā gan man nav nācies
saskarties ar gadījumiem, kad tieši apsildāmas garāžas dēļ
automašīnai būtu sākusies korozija – jaunām automašīnām ir arī
pretkorozijas garantija uz 12 gadiem –, taču vecākām mašīnām, kā
arī tām, kas ir iepriekš cietušas avārijās un remontētas, tā ir
patiesi aktuāla problēma,» stāsta J.Līcis. Bet kā otru būtisku
problēmu saistībā ar garāžām viņš min ventilācijas trūkumu:
«Parasti padomju gados celtajās garāžās ventilācijas vai nu nav
vispār, vai tā ir minimāla. Ja šādā garāžā ziemā tiek iebraukta
mašīna un tai paliek aizvērti visi logi, pastāv augsts risks, ka,
spēkratam atkūstot, salonā veidosies kondensāts un pārāk liels
mitrums, kas var izraisīt pelēšanu.» Viņam piekrīt arī SIA
«Intranserviss» servisa pieņēmējs Indulis Puriņš, kurš uzskata, ka
mašīnai labākie apstākļi tomēr ir ārā. «Ideālā variantā mašīnu var
atstāt ārā zem nojumes, kas pasargās no nokrišņiem. Tie arī ir
nepatīkamākā lieta, kas ik rītu ziemā liek mašīnu tīrīt no sniega,
taču citādi aukstums tai nekaitē. Bet garāžā mitrums un sāls
izprovocē ne vien korozijas veidošanos un iespējamās problēmas ar
pūšanu salonā, bet arī elektronikas apsūbēšanu, kas jau var
beigties ar nopietniem remontiem,» stāsta I.Puriņš. Viņš vien
atgādina, ka, turot mašīnu ārā, cilvēkam ziemā jāparūpējas par to,
lai akumulators būtu uzlādēts un degviela bākā būtu laba, citādi
aukstums spēkratam nekaitē. 
Tiesa, visi speciālisti atzīst, ka garāža joprojām ir labākais
veids, kas palīdz mašīnu pasargāt no zagļiem, un tieši tā dēļ arī
cilvēki varētu izvēlēties garāžu, vien jāparūpējas, lai tā nebūtu
apsildāma – tā ir «ekstra», ko novērtē cilvēks, ne spēkrats.