20.8 °C, 2 m/s, 45.7 %

Pilsētā

Stulbums ar Iecavas tiltu Ozolniekos!
08/09/2008

Tieši šādus un vēl daudz skarbākus vārdus kopš pirmdienas pieciem pēcpusdienā var dzirdēt no autovadītājiem, kas no Rīgas atgriežas Ozolniekos un Jelgavā. Uz šosejas, braucot Jelgavas virzienā, redzamas ceļa zīmes ar norādi: Jelgava – taisni, Ozolnieki – pa labi, pāri dzelzceļa pārbrauktuvei. Taču nobraucot sešus kilometrus līdz tiltam atklājas, ka tas ir slēgts. Te nu kārtīgākie autovadītāji griežas riņķī, lai brauktu atpakaļ līdz pagriezienam uz Jelgavas šoseju pie Skuju skolas pārbrauktuves, bet nekaunīgākie – nospļaujas par visiem «ķieģeļiem», ar ko bagātīgi aplikts nu jau uz rekonstrukciju slēgtais tilts, un brauc pāri. Atbildīgos par tilta rekonstrukciju un arī ceļa zīmju neizvietošanu neizdodas sazvanīt nedz portālam http://www.jelgavasvestnesis.lv/ nedz arī iedzīvotājiem.

Zane Auziņa

Tieši šādus un vēl daudz skarbākus vārdus kopš
pirmdienas pieciem pēcpusdienā var dzirdēt no autovadītājiem, kas
no Rīgas atgriežas Ozolniekos un Jelgavā. Uz šosejas, braucot
Jelgavas virzienā, redzamas ceļa zīmes ar norādi: Jelgava – taisni,
Ozolnieki – pa labi, pāri dzelzceļa pārbrauktuvei. Taču nobraucot
sešus kilometrus līdz tiltam atklājas, ka tas ir slēgts. Te nu
kārtīgākie autovadītāji griežas riņķī, lai brauktu atpakaļ līdz
pagriezienam uz Jelgavas šoseju pie Skuju skolas pārbrauktuves, bet
nekaunīgākie – nospļaujas par visiem «ķieģeļiem», ar ko bagātīgi
aplikts nu jau uz rekonstrukciju slēgtais tilts, un brauc pāri.
Atbildīgos par tilta rekonstrukciju un arī ceļa zīmju neizvietošanu
neizdodas sazvanīt nedz portālam
http://www.jelgavasvestnesis.lv/
nedz arī iedzīvotājiem.

 

Pārsteidzošā kārtā izrādās, ka pirms Iecavas tilta braucot no
Ozolniekiem ir saliktas visas iespējamās ceļa zīmes par to, ka
tilts ir slēgts, kur meklēt apbraucamo ceļu un tamlīdzīgas.
Savukārt no Rīgas virziena braucot vienīgā zīme, ko izdodas
sameklēt ir jau pēc pagrieziena no šosejas uz Skuju skolas
dzelzceļa pārbrauktuvi, kur uzstādīts ķieģelis ar brīdinājumu, ka
pēc sešiem kilometriem ceļš ir slēgts. Taču zīme ir līkumā un zemu
novietota, tā ka pamanīt to var tikai ļoti uzmanīgi meklējot. Kamēr
informatīvās norāžu zīmes, kas aicina autovadītājus uz Ozolniekiem
griezties pa labi nav aizklātas un vairākās vietās pirms krustojuma
aicina autovadītājus šeit pagriezties. Kā portāls http://www.jelgavasvestnesis.lv/ pārliecinājās pie tilta,
vieglajām automašīnām te apgriezties ir vienkārši un daudzi
šoferīši to patiesi arī darīja. Kaut netrūka arī to braucēju, kas
«nospļāvās» par aizlieguma zīmēm un starp tām lavierējot tiltu
tomēr šķērsoja. Savukārt pavisam traki te sanāca Jurim, kurš pēc
pieciem bija braucis uz Ozolniekiem ar fūri, lai kādai firmai
turpat Ozolniekos nogādātu kravu. Viņš šaurajā ceļa posmā
apgriezties nevarēja un paprāvu gabalu bija spiests braukt
atpakaļgaitā, tā radot vēl pamatīgāku sastrēgumu. «Saprotu, ka
uztaisīju īstu jucekli, bet vai tiešām tiem tilta remontētājiem
bija sarežģīti kaut vienu zīmi uzstādīt?!» sašutis ir Juris. Viņš
stāsta, ka no kolēģa uzzinājis Latvijas Valsts ceļu Centra reģiona
Jelgavas nodaļas vadītāja Jāņa Langes telefonu un centies ar viņu
sazvanīties, taču acīmredzot neapmierināto šoferu bijis tik daudz,
ka amatpersona, kas sākotnēji vēl atbildējusi uz telefona zvaniem,
drīz to pārstāja darīt un tālruni vienkārši izslēdza.

Savukārt Ozolniekos dzīvojošais Jānis portālam pauž pārliecību,
ka uzsāktā Iecavas tilta rekonstrukcija ir pilnīgs bardaks. Proti,
tilta remonta dēļ viņa ģimenei, kas dzīvo tūdaļ aiz tilta braucot
uz Rīgu, bet strādā Jelgavā katru dienu būs jānobrauc vienā
virzienā apmēram deviņi lieki kilometri – līdz Skuju skolas
pagriezienam, tad atpakaļ uz Jelgavu, bet ceļš uz mājām būs vēl
krietni garāks, jo braucot no Jelgavas pagriezties pa kreisi, lai
nokļūtu uz Ozolnieku ceļu var tikai pie Dalbes. «Visā civilizētajā
pasaulē tilta rekonstrukcijas veic vai nu divās kārtās – vispirms
remontējot vienu, bet satiksmi organizējot pa otru pusi vai arī
izbūvējot pagaidu pontonu tiltu. Kāpēc šeit nevienu nesatrauc
cilvēki, un manā rajonā dzīvo vairāk nekā simt cilvēku, es
nesaprotu!» sašutis ir Jānis.

Savukārt pārējie aptaujātie šoferi patreiz portālam pauda vien
dusmas par to, ka amatpersonas nav izvietojušas brīdinājuma ceļa
zīmes par tilta remontu. Kā arī piebilst, ka viņuprāt nepareizi
izbūvēts arī jaunais Jelgavas šosejas krustojumā ar ceļu uz
Ozolniekiem. «Tas pagrieziens ir ass. Ļoti ass un ziemā varu
garantēt, ka tur būs neskaitāmas avārijas un pārsistas riepas.
Katru dienu braucu šo ceļu uz darbu un mājās un tik nepareizi
veiktu remontu, kā tas ir Skuju skolas pagrieziena gadījumā, man
grūti atminēties. Bet nupat jau remontētāji ir pacentušies mums
radīt jaunas galvassāpes un jaunus izdevumus saistībā ar Iecavas
tilta remontu,» noteic Eduards un līdzīgi citiem autovadītājiem,
ignorējot ķieģeļus brauc pāri pār slēgto tiltu.  

 

FOTO: Ivars Veiliņš