Sabiedriskā transporta likumā iestrādāta jauna norma, kas ceļu īpašniekam uzliek pienākumu pasažieru pārvadātājiem kompensēt papildu izdevumus, kas radušies ceļa remonta dēļ. Jelgavas autobusu parks atzīst, ka šī norma uzņēmumam aiztaupīs turpat 20 tūkstošus latu, kas tam radīsies Iecavas tilta remonta laikā Ozolniekos.
Zane Auziņa
Jau tuvākajā laikā sāksies Iecavas tilta rekonstrukcijas darbi, kā dēļ autotransportam nokļūšana no Jelgavas uz Rīgu un atpakaļ būs par pāris kilometriem garāka. Pašvaldības SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs atzīst, ka apbraucamais ceļš nav daudz garāks par ierasto maršrutu, taču katrā reisā tas radīs papildu degvielas – tātad arī naudas – tēriņus, kas summējoties kopā radīs jau nopietnu lielumu. «Esam aprēķinājuši, ka gada laikā, kamēr satiksme pār Iecavas tiltu būs slēgta un nāksies izmantot apbraucamo ceļu, mūsu kopējie papildus izdevumi būs vairāk nekā 18 tūkstoši latu, ko esam lūguši kompensēt. Saskaņā ar jauno normu Sabiedriskā transporta likumā, kas ceļa īpašniekam uzliek par pienākumu remontdarbu tāmē paredzēt arī līdzekļus šādu zaudējumu radīšanai, esam arī saņēmuši pozitīvu atbildi, ka līdzekļi papildu zaudējumu kompensēšanai jau ir paredzēti. Tādēļ varam prognozēt, ka pirmo reizi remonts mums varbūt arī radīs liekus kilometrus katrā reisā, taču ne zaudējumus,» stāsta P.Salkazanovs.
Viņš uzsver, ka līdzīgi zaudējumi tiks atlīdzināti arī citiem pasažieru pārvadātājiem, kuru reisi ved pa šo maršrutu, tāpat kā turpmāk JAP būs tiesības pieprasīt papildu izdevumu atlīdzināšanu jebkurā citā maršrutā, kur notiks ielu vai ceļu remonti. «Patreiz Latvijā ielu un autoceļu remontdarbi notiek ļoti intensīvi un neretas ir situācijas, kad to dēļ pārvadātājiem jāizmanto apbraucamais ceļš. Jaunā norma pārvadātājiem ļaus justies drošāk,» spriež P.Salkazanovs, uzsverot, ka papildu izdevumi pārvadātājiem tiks atlīdzināti arī gadījumos, kad iela tiks slēgta kāda pasākuma dēļ.
FOTO: Ivars Veiliņš