2.5 °C, 2.8 m/s, 96.2 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaPieķert kravu ar vairāk nekā 40 tonnām nav viegli
Pieķert kravu ar vairāk nekā 40 tonnām nav viegli
27/03/2008

Vēl nesen sarunā ar autoceļu būves speciālistu «Jelgavas Vēstnesis» noskaidroja, ka smagā transporta tranzīts, īpaši pa nesalabotajām pilsētas ielām ceļu segumam ir liels kaitējums. Tā, piemēram, Dobeles šoseja ir sagruvusi pilnībā. Slodze pilsētas ielām ir liela, tāpēc svarīgi, lai kravu pārvadātāji vismaz nepārkāpj satiksmes noteikumos ierakstīto maksimāli pieļaujamo faktisko masu. Vai tā tas arī notiek, nolēmām pavērot paši, dodoties kopīgā reidā ar Autotransporta inspekcijas (ATI) Jelgavas nodaļas darbiniekiem.

Daiga Laukšteina

Vēl nesen sarunā ar autoceļu būves speciālistu «Jelgavas
Vēstnesis» noskaidroja, ka smagā transporta tranzīts, īpaši pa
nesalabotajām pilsētas ielām ceļu segumam ir liels kaitējums. Tā,
piemēram, Dobeles šoseja ir sagruvusi pilnībā. Slodze pilsētas
ielām ir liela, tāpēc svarīgi, lai kravu pārvadātāji vismaz
nepārkāpj satiksmes noteikumos ierakstīto maksimāli pieļaujamo
faktisko masu. Vai tā tas arī notiek, nolēmām pavērot paši,
dodoties kopīgā reidā ar Autotransporta inspekcijas (ATI) Jelgavas
nodaļas darbiniekiem.

ATI inspektoru vienības pārbaudīt transportlīdzekļus bez Valsts
policijas pavadības dodas kopš pērnā augusta. Tas nozīmē, ka
inspekcijas amatpersonas jau vairāk nekā septiņus mēnešus ir
tiesīgas apturēt pasažieru autobusus un transportlīdzekļus, kas
paredzēti kravu pārvadāšanai.
ATI Jelgavas nodaļas plānā viens no lielākajiem šā gada reidiem
bija ierakstīts 12. martā no paša rīta. Vispirms no pulksten
deviņiem līdz pusdienas laikam inspekcijas darbinieki dežurēja
Jelgavā, pie degvielas uzpildes stacijas «Dinaz» Dobeles
šosejā.
«Jelgavas Vēstnesis» bija klāt, kad tika apturētas un nosvērtas
visas piecas smagās automašīnas ar kravu. Savukārt pēcpusdienā
kontrolētāji mainīja dislokāciju – nostājās Jelgavas rajonā, netālu
aiz Ozolniekiem Dalbes virzienā. Arī tur pāris stundu laikā tika
nosvērta piecu transportlīdzekļu krava.
Ne vienā, ne otrā vietā pārkāpēju nebija, taču daži kravu
pārvadātāji par mata tiesu iekļāvās maksimāli pieļaujamajā
faktiskajā masā jeb 40 tonnās.
Šogad par pārlieku smagas kravas vešanu cauri Jelgavai vēl neviens
nav sodīts. Savukārt pagājušā gada laikā Jelgavā konstatēti četri
pārkāpumi, kas saistīti ar faktiskās
masas neievērošanu. Divos no tiem bija pārāk smaga baļķu krava, bet
vēl divos gadījumos pēc pārbaudes atklājās, ka iekrauto šķembu
svars ir pārāk liels. Kāpēc tik maz konstatēto pārkāpumu?
«Pārbaudes organizējam regulāri. Braucam arī uz citiem rajoniem.
Kad redzam smago automašīnu ar kravu, apturam, taču pieķert pie
vainas nav viegli,» norāda ATI Jelgavas nodaļas vadītājs Eduards
Bērziņš. Starp inspekciju un kravu pārvadātājiem valda tāds kā
viltības princips – kurš kuru. Jo, raugi, kā kontrolētāji nostājas
reida postenī, tā smagās automašīnas gluži vai pazūd. Tas tādēļ, ka
šoferu rīcībā ir viņu pašu iegādātās rācijas, ar kurām paziņot
kolēģiem par attiecīgajām pārbaudēm konkrētajā vietā. Varbūt
sakritība, taču arī «Jelgavas Vēstnesis» novēroja, ka labi redzamā
vietā, taču drošā attālumā no kontroles posteņa Dobeles šosejā
nostājās kravas auto, it kā kaut ko gaidot.
Starp citu, regulāra smagā transporta svēršana Jelgavas pusē notiek
tikai kādus astoņus mēnešus – kopš iegādāti darbam nepieciešamie
svari.