Autoostas teritorijā no Pasta ielas puses, kur bija pierasts redzēt rindā stāvam taksistu auto, nedēļas sākumā bija tukšs. Tas bija likumsakarīgi, jo zemes īpašnieks 1 lata vietā nu jau taksistiem pieprasa maksāt 10 latus dienā par stāvēšanu uz viņa nekustamā īpašuma.
Kristīne Pētersone
Situāciju sarežģījis zemes īpašnieks Zahars Vulfs – viņš šo nekustamo īpašumu mantojis un jau kopš 1996. gada tiesības uz zemi atguvis. Līdz šim, sadarbojoties ar Jelgavas Autobusu parku (JAP), Z.Vulfs iznomāja taksistu vietu par latu dienā, pretī saņemot iespēju izīrēt telpas autoostā. Taču no šī gada telpu nomas līgums vairs nav spēkā, un Z.Vulfs sapratis, ka ir neizdevīgi zemi pilsētas centrā iznomāt par tik zemu cenu – viņš autobusu parkam pieprasījis 1500 latu mēnesī, taču uzņēmums atteicies maksāt, jo JAP, ievērojot likumu, vairs nenodarbojas ar taksometru pārvadājumiem – to dara individuālie komersanti, kuri no JAP nomā taksometrus. Tāpēc Z.Vulfs nolēmis necīnīties, bet meklēt citu interesentu, kas būtu gatavs maksāt augstāku summu. Un tāds arī atradies – firma «19 auto» no Z.Vulfa zemesgabalu iznomājusi par 2200 latiem mēnesī. Ievērojama summa, taču Z.Vulfs gan neuzskata to par pārmērīgu. «Ja mēs skatāmies, cik šobrīd maksā zeme pilsētas centrā, tad šī summa ir pilnībā atbilstoša,» uzsver Z.Vulfs. Tā nu «19 auto» no 1. janvāra ieguva nomas tiesības uz taksistu stāvvietām aiz autoostas. Protams, nomnieka mērķis ir atpelnīt augsto nomas maksu. «Lai to varētu izdarīt, mums, protams, pamatīgi jāceļ nomas maksa taksistiem. Esam aprēķinājuši, ka tagad šai summai jābūt 10 latu dienā par vienu mašīnu. Jā, tā ir augsta maksa, bet man kā nomniekam nav citu iespēju – īpašnieks prasa tik, un es nevaru no taksistiem prasīt mazāk. Šobrīd taksisti kategoriski atsakās slēgt līgumus. Gribas jau cerēt, ka situācija tomēr atrisināsies, jo arī mēs esam ieinteresēti, lai zeme tiktu izmantota. Ja tomēr nekas nemainīsies, tad atliek cerēt, ka īpašnieks nomas maksu pazeminās,» spriež «19 auto» pilnvarotā persona Juris Paslauskis. Savukārt pašvaldību šajā kontekstā šonedēļ satrauca tas, ka jaunais nomnieks, lai cīnītos ar taksistiem, kas nevēlas maksāt 10 latu dienā, nesaskaņojot izvietojis ceļa zīmes, kas tagad uz šīs zemes dod iespēju iebraukt tikai mašīnām ar «19 auto» atļaujām. Aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns skaidro, ka tā ir nelikumīga ceļa zīmju izvietošana. «Lai izvietotu ceļa zīmes pilsētā, ar iesniegumu jāvēršas aģentūrā «Pilsētsaimniecība», lai pēc tam to izskatītu Satiksmes kustības drošības komisijā un dotu apstiprinājumu. Šajā gadījumā zīmes bija uzstādītas, pirms šis jautājums ir skatīts komisijā,» skaidro A.Baļčūns. Satiksmes kustības drošības komisijas sēde notika vakar. Tajā tika skatīts jautājums arī par šo «Caurbraukt aizliegts» ceļa zīmju un papildzīmes izvietošanu. Komisija nolēma likt noņemt nelikumīgi uzstādītās papildzīmes. To reglamentē arī likums, kas paredz – vietas, kas apzīmētas kā taksistu stāvvietas, nevar ierobežot, ļaujot tur iebraukt tikai atsevišķiem taksometriem. Līdz ar to komisija rosinās domi lemt, vai taksometru stāvvietas statusu šai vietai nelikvidēt, jo īpašnieks nepiekrīt, ka to izmanto ikviens pilsētas «taksis».