1.9 °C, 2.9 m/s, 87.8 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāCer atjaunot dzelzceļa līniju Mažeiķi-Reņģe un kravas vest caur Jelgavu
Cer atjaunot dzelzceļa līniju Mažeiķi-Reņģe un kravas vest caur Jelgavu
08/10/2013

Lietuva ir atsaukusies Latvijas aicinājumam «pragmatiski un rezultatīvi» izvērtēt atsevišķu dzelzceļa posmu atjaunošanas ekonomisko pamatojumu, savukārt Latvija piekritusi Lietuvas iniciatīvai veidot starpvalstu darba grupu šī jautājuma risināšanai, biznesa portālu Nozare.lv informēja Satiksmes ministrijā. Dzelzceļa līnijas atjaunošanas gadījumā kravu nogādāšanai Rīgā tā ies arī caur Jelgavu.

www.jelgavasvestnesis.lv

Lietuva ir atsaukusies Latvijas
aicinājumam «pragmatiski un rezultatīvi» izvērtēt atsevišķu
dzelzceļa posmu atjaunošanas ekonomisko pamatojumu, savukārt
Latvija piekritusi Lietuvas iniciatīvai veidot starpvalstu darba
grupu šī jautājuma risināšanai, biznesa portālu Nozare.lv informēja
Satiksmes ministrijā. Dzelzceļa līnijas atjaunošanas gadījumā kravu
nogādāšanai Rīgā tā ies arī caur Jelgavu.

Atkārtoti aktualizēts jautājums par dzelzceļa
satiksmes atjaunošanu posmos Mažeiķi-Reņģe un
Mažeiķi-Vaiņode-Liepāja tika vakar, 7. oktobrī, kad satiksmes
ministrs Anrijs Matīss viesojās Eiropas Savienības prezidējošajā
valstī Lietuvā un tikās ar kaimiņvalsts transporta un komunikāciju
ministru Rimantu Sinkeviču, raksta LETA.

Ministri vienojās, ka mēneša laikā tiks
izveidota darba grupa, kurā tiks iesaistīti gan ministriju, gan
dzelzceļa uzņēmumu pārstāvji. Primārais darba grupas uzdevums būs
izstrādāt dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanas ekonomisko
pamatojumu.

Matīss atkārtoti esot uzsvēris nepieciešamību
panākt reālu darbību jautājumā par dzelzceļa līnijas Mažeiķi-Reņģe
atjaunošanu, jo «Mažeiķu naftas» pārstrādāto naftas produktu
pārvadājumu taisnākais ceļš uz Latvijas un Igaunijas ostām ir pa
līniju Mažeiķi-valsts robeža-Reņģe-Glūda-Jelgava un tālāk. Turklāt
VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) jau ilgstoši esot spiests savā pusē
uzturēt darba kārtībā pagaidām neizmantojamo 70 kilometru garo
dzelzceļa sliežu posmu Glūda-Reņģe. Lai arī Lietuvas amatpersonas
dažādās starptautiskās augsta līmeņa tikšanās reizēs ir
apliecinājušas gatavību šo jautājumu risināt, nekāda tālāka rīcība
līdz šim nav sekojusi, uzsver ministrijā.

Jāpiebilst, ka Latvija jau vairākkārt lūgusi
Lietuvas pusi atjaunot dzelzceļa satiksmi posmā Mažeiķi-Reņģe un
Liepāja-Vaiņode-Mažeiķi. Naftas kompānijas «Orlen Lietuva» un
Lietuvas dzelzceļa kompānijas konflikta dēļ šis 19,5 kilometrus
garais posms negaidīti tika slēgts 2008. gadā, atsaucoties uz
sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu
nepieciešamību. «Orlen Lietuva» īpašniecei – Polijas kompānijai
«PKN Orlen» – līdz ar to nācies izmantot garāku un dārgāku eksporta
maršrutu uz Rīgas ostu.

Foto: no JV arhīva