Lietuva ir atsaukusies Latvijas aicinājumam «pragmatiski un rezultatīvi» izvērtēt atsevišķu dzelzceļa posmu atjaunošanas ekonomisko pamatojumu, savukārt Latvija piekritusi Lietuvas iniciatīvai veidot starpvalstu darba grupu šī jautājuma risināšanai, biznesa portālu Nozare.lv informēja Satiksmes ministrijā. Dzelzceļa līnijas atjaunošanas gadījumā kravu nogādāšanai Rīgā tā ies arī caur Jelgavu.
www.jelgavasvestnesis.lv
Atkārtoti aktualizēts jautājums par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu posmos Mažeiķi-Reņģe un Mažeiķi-Vaiņode-Liepāja tika vakar, 7. oktobrī, kad satiksmes ministrs Anrijs Matīss viesojās Eiropas Savienības prezidējošajā valstī Lietuvā un tikās ar kaimiņvalsts transporta un komunikāciju ministru Rimantu Sinkeviču, raksta LETA.
Ministri vienojās, ka mēneša laikā tiks izveidota darba grupa, kurā tiks iesaistīti gan ministriju, gan dzelzceļa uzņēmumu pārstāvji. Primārais darba grupas uzdevums būs izstrādāt dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe atjaunošanas ekonomisko pamatojumu.
Matīss atkārtoti esot uzsvēris nepieciešamību panākt reālu darbību jautājumā par dzelzceļa līnijas Mažeiķi-Reņģe atjaunošanu, jo «Mažeiķu naftas» pārstrādāto naftas produktu pārvadājumu taisnākais ceļš uz Latvijas un Igaunijas ostām ir pa līniju Mažeiķi-valsts robeža-Reņģe-Glūda-Jelgava un tālāk. Turklāt VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) jau ilgstoši esot spiests savā pusē uzturēt darba kārtībā pagaidām neizmantojamo 70 kilometru garo dzelzceļa sliežu posmu Glūda-Reņģe. Lai arī Lietuvas amatpersonas dažādās starptautiskās augsta līmeņa tikšanās reizēs ir apliecinājušas gatavību šo jautājumu risināt, nekāda tālāka rīcība līdz šim nav sekojusi, uzsver ministrijā.
Jāpiebilst, ka Latvija jau vairākkārt lūgusi Lietuvas pusi atjaunot dzelzceļa satiksmi posmā Mažeiķi-Reņģe un Liepāja-Vaiņode-Mažeiķi. Naftas kompānijas «Orlen Lietuva» un Lietuvas dzelzceļa kompānijas konflikta dēļ šis 19,5 kilometrus garais posms negaidīti tika slēgts 2008. gadā, atsaucoties uz sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību. «Orlen Lietuva» īpašniecei – Polijas kompānijai «PKN Orlen» – līdz ar to nācies izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.
Foto: no JV arhīva