17.3 °C, 8.1 m/s, 93.9 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaIzstādēs un gadatirgos meklē jaunus klientus
Izstādēs un gadatirgos meklē jaunus klientus
11/10/2013

Starptautiskās izstādēs un gadatirgos pabijuši divi Jelgavas uzņēmumi – «Latvijas piens» un «Jelgavas tipogrāfija». Lai gan tas prasa zināmus resursus, uzņēmēji atzīst: tas ir labs veids, kā nodibināt jaunus kontaktus, satikties ar potenciālajiem klientiem un sadarbības partneriem.

Ilze Knusle-Jankevica

Starptautiskās izstādēs un gadatirgos pabijuši divi
Jelgavas uzņēmumi – «Latvijas piens» un «Jelgavas tipogrāfija». Lai
gan tas prasa zināmus resursus, uzņēmēji atzīst: tas ir labs veids,
kā nodibināt jaunus kontaktus, satikties ar potenciālajiem
klientiem un sadarbības partneriem.

SIA «Latvijas piens» piedalījās starptautiskā izstādē «Anuga
2013», kas katru otro gadu notiek Vācijas pilsētā Ķelnē. «Tā ir
viena no pasaules lielākajām un nozīmīgākajām starptautiskajām
pārtikas izstādēm, kas šogad pulcēja vairāk nekā 6500 uzņēmumu
gandrīz no 100 dažādām valstīm. Mēs izstādē piedalījāmies ar mērķi
virzīt siera «Trikāta» zīmolu Eiropas siera tirgū, prezentējot visu
sieru daudzveidību, ko ražojam mūsu rūpnīcā. Lai arī Latvijas
mērogā «Latvijas piens» ir viena no lielākajām piena pārstrādes
rūpnīcām, Eiropas mērogiem esam salīdzinoši neliela ražotne, līdz
ar to mums jācenšas pierādīt savs potenciāls nevis ar lētām cenām
un milzīgiem piegādes apjomiem vai plašiem tirdzniecības tīkliem
visā Eiropā, bet gan demonstrējot savu atšķirību, unikalitāti,
elastību un spēju ātri pielāgoties dažādām tirgus prasībām,» uzsver
uzņēmuma tirdzniecības direktors Gatis Jurisons. Jāpiebilst, ka
šajā izstādē liels uzsvars likts tieši uz bioloģisko produkciju –
arī «Latvijas piens» ir bioloģiskās produkcijas ražotājs.

SIA «Latvijas piens» starptautiskās izstādēs piedalās regulāri.
«Tas ir labākais veids, kā vienuviet iegūt plašāko pārskatu par to,
kas kopumā notiek tirgū. Dalība izstādē sekmē jaunu produktu noieta
tirgus apgūšanu, jo katru dienu ir iespēja tikties ar vairākiem
tirdzniecības ķēžu iepirkumu daļu vadītājiem, siera
vairumtirgotājiem un kafejnīcu īpašniekiem, kas tiešā veidā var
nodrošināt to, lai mūsu siers nonāktu veikalu plauktos vai uz
brokastu šķīvja kādā no labākajiem Eiropas restorāniem,» tā
G.Jurisons. 

«Jelgavas tipogrāfija» gan pabijusi divās izstādēs – Zviedrijas
pilsētā Gēteborgā un Vācijas pilsētā Frankfurtē. «Gēteborgas
grāmatu gadatirgu pēdējos gados apmeklē apmēram simts tūkstoši
apmeklētāju, savukārt ekspozīciju skaits tuvojas tūkstotim, bet
gadatirgus kopējā platība ir aptuveni 13 tūkstoši kvadrātmetru.
Pasākuma laikā norisinās aptuveni 400 dažādi semināri. Neskatoties
uz to, ka šā gada gadatirgus izceltā valsts ir Rumānija, virkne
pasākumu būs veltīti arī latviešu literatūrai. Īpašs akcents tiks
likts uz mūžībā aizgājušā dzejnieka Imanta Ziedoņa personību,»
uzņēmums informē savā draugiem.lv lapā.

Frankfurtes grāmatu gadatirgus savukārt tiek uzskatīts par
pasaulē lielāko šāda veida pasākumu, vienviet sapulcējot
dalībniekus aptuveni 7000 stendos, ko apskatīt steidz ap 250 000
apmeklētāju. Šogad izstādes «galvenā» valsts ir Brazīlija. «Bija
plānots, ka pasākumu apmeklēs arī slavenākais brazīliešu rakstnieks
Paulu Koelju, taču viņš pēdējā brīdī no dalības atteicās, politisku
motīvu vadīts,» tā tipogrāfijas pārdošanas vadītājs Ģirts
Karslons.

Foto: «Jelgavas tipogrāfija», «Latvijas piens», anuga.de.