1.9 °C, 4 m/s, 88.9 %

Pilsētā

Miera ielā radars būs
31/07/2015

Nākamajā radaru ieviešanas kārtā plānots uzstādīt radaru Jelgavas pilsētas teritorijā – Miera ielā, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Agnese Korbe.

Sintija Čepanone

Nākamajā radaru ieviešanas kārtā plānots uzstādīt radaru
Jelgavas pilsētas teritorijā – Miera ielā, informē Ceļu satiksmes
drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Agnese Korbe.

Plānots, ka otrās kārtas stacionāros fotoradarus varētu
sākt uzstādīt nākamā gada pirmajā pusē. Š
obrīd notiek darbs
pie iepirkuma dokumentiem, un daudz kas atkarīgs no iepirkuma
procedūras gaitas – kā vietu aprīkošana, tā pašu mērierīču
uzstādīšana.

Jāatgādina, ka šobrīd uz autoceļa A8 posmā Jelgava–Rīga darbojas
četri stacionārie fotoradari: 15,1. un 15,2. kilometrā pie
divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 Salaspils–Babīte; 31,5.
kilometrā pie krustojuma ar ceļu P100 pie Ozolniekiem un 36,2.
kilometrā krustojumā ar ceļu V1068 pie Brankām. Tie uzstādīti,
izvērtējot satiksmes rādītājus, piemēram, satiksmes negadījumus,
ievainotos, bojā gājušos, kas apliecināja tā sauktos «melnos
punktus» jeb bīstamību, kā arī augstu satiksmes intensitāti tieši
posmā Jelgava–Rīga.

«Ja analizējam sākotnējos datus, piemēram, par radaru pie
pagrieziena uz Brankām, tad 2014. gada vasarā vidējais braukšanas
ātrums tur bija 86,62 kilometri stundā un 65,5 procenti auto
pārsniedza ātrumu par 10 kilometriem stundā. Savukārt šī gada
pavasarī vairs tikai 5 procenti auto pārsniedza braukšanas ātrumu
par 10 kilometriem stundā. Branku radara gadījumā ātruma
pārsniegšana samazinājusies,» vērtē A.Korbe, piebilstot, ka ceļu
satiksmes statistikas analīze un starptautiskā pieredze liecina: ja
vidējais ātrums palielinās par 10 procentiem, tad negadījumu skaits
palielinās par 20 procentiem, ievainoto skaits palielinās par 40
procentiem, bet bojā gājušo skaits palielinās par 50
procentiem.

Kā informē CSDD, nākamajā radaru ieviešanas kārtā uz valsts
galvenā autoceļa A8 plānots uzstādīt radaru Jelgavas pilsētas
teritorijā, Miera ielā, kas ir tranzītsatiksmes iela ar augstu
satiksmes intensitāti. «Šajā vietā no 2011. līdz 2014. gadam
reģistrēts 31 ceļu satiksmes negadījums, septiņi cietušie un viens
bojā gājušais,» lēmumu pamato A.Korbe.

Savukārt, analizējot datus visā valstī, ceļa posms
Jelgava–Lietuvas robeža nav satiksmes drošībai bīstamākais, līdz ar
to šajā ceļa posmā nākamajā (otrajā) etapā nav paredzēts uzstādīt
stacionāro fotoradaru. Taču CSDD pārstāve akcentē, ka atbilstoši
valdības lemtajam līdz 2017. gadam ik gadu pakāpeniski plānots
uzstādīt 20 stacionāros fotoradarus (kopā – 100), līdz ar to
nākotnē tiks turpināts darbs arī pie satiksmes rādītāju analīzes
visā Latvijā, tajā skaitā arī A8 šosejas posmā no Jelgavas līdz
Lietuvas robežai.

«Jāuzver, ka satiksmes drošības uzlabošana ir vairāku pasākumu
kopums, kurā vienlīdz nozīmīga loma ir gan stacionāro un
pārvietojamo radaru darbībai, kā arī policijas veiktai kontrolei,
gan sabiedrības informēšanai un prevencijai, gan likumdošanas un
sodu politikas pilnveidei, satiksmes infrastruktūrai,» tā viņa.

 

Saistītās ziņas

Miera ielā abos virzienos – 50
kilometri stundā

Miera ielas posmā līdz
rotācijas aplim varēs braukt, nepārsniedzot 50 km/h