Meiju ceļa posmā no Satiksmes ielas līdz ēkai Meiju ceļam 28 vakar sākti kanalizācijas cauruļvada avārijas remontdarbi – plīsis 70. gados būvētais dzelzsbetona cauruļvads. Avārijas likvidēšanas laikā autovadītājiem un pilsētas autobusu pasažieriem jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem. «Darbu laikā, lai novadītu kanalizācijas notekūdeņus, tiek organizēta notekūdeņu pārsūknēšana,» uzsver SIA «Jelgavas ūdens» tehniskais direktors Viktors Juhna. Cauruļvada nomaiņas termiņš ir 18. decembris.
Komunikāciju avārijas remonta darbu laikā satiksmei slēgts Meiju ceļa posms no Satiksmes ielas līdz ēkai Meiju ceļā 28. Apbraucamais ceļš slēgtajam posmam organizēts pa Satiksmes ielu, Ganību ielu un Atmodas ielu. Gājēju kustība nodrošināta gar ceļa darbu zonu. Savukārt sabiedriskais transports novirzīts pa apbraucamo ceļu – Satiksmes ielu, Ganību ielu un Atmodas ielu. «Remontdarbu norises laikā iespējama autobusu kavēšanās 4., 7., 14. un 18. maršrutā. Slēgta autobusu pietura «Meiju ceļš 2» blakus ēkai Meiju ceļa 22,» informē SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP). JAP Pārvadājumu nodaļas vadītājs Gatis Dūmiņš skaidro, ka, ņemot vērā apbraucamo ceļu, autobusi kavējas vidēji 5 – 10 minūtes, īpaši rīta stundās, kad kopējā satiksmes intensitāte un arī pasažieru skaits ir lielāks. «Autobusu kavēšanos šobrīd vairāk izjūt tieši 4. un 7. maršruta autobusu pasažieri, jo šie autobusi, salīdzinot ar 14. un 18. maršruta autobusiem, arī kursē biežāk,» tā G.Dūmiņš, pasažierus ar sapratni aicinot izturēties pret radušos situāciju un, plānojot savu laiku, rēķināties ar iespējamo sabiedriskā transporta kavēšanos.
«Jelgavas ūdens» tehniskais direktors skaidro, ka avārija fiksēta pēc asfalta iebrukuma Meiju ceļā – asfalta segums bija iebrucis apmēram divu kubikmetru apjomā. Pēc avārijas zonas norobežošanas tika pieņemts lēmums šo ceļa posmu transportam slēgt, satiksmi novirzot pa apvedceļiem. «Darbu veikšanai piesaistījām SIA «Kulk», un saskaņā ar grafiku darbi jāpabeidz līdz 18. decembrim,» V.Juhna skaidro, ka kopumā kanalizācijas pašteces cauruļvads jānomaina vairāk nekā 30 metru garumā. Taču apkārtējo māju iedzīvotājiem sadzīvē būtiskas korekcijas tas neieviesīs, jo ap darbu zonu, lai novadītu kanalizācijas notekūdeņus, tiek organizēta notekūdeņu pārsūknēšana.
«Vecais dzelzsbetona cauruļvads būvēts 70. gados, un tas plīsis nolietojuma dēļ. No šādām avārijām, kamēr visā pilsētā vecie dzelzsbetona cauruļvadi nebūs nomainīti pret mūsdienīgiem, nav iespējams izvairīties, un to apliecinājusi arī iepriekšējo gadu pieredze,» tā V.Juhna, akcentējot, ka šobrīd 18 procenti no pilsētas kanalizācijas cauruļvadu garuma vēl aizvien ir vecās dzelzsbetona caurules, kas būvētas 70. gados.
Shēmu skatīt ŠEIT.
Foto: Raitis Supe