Piektdien, 8. janvārī, Ganību ielā aizdegās automašīna «BMW». Kā informē Pašvaldības operatīvās informācijas centrs POIC, gaisa temperatūrai pazeminoties zem 10 grādiem, fiksēti vairāki gadījumi, kad Jelgavas pilsētā, Jelgavas un Ozolnieku novados degusi automašīna.
Pēc Jelgavas pilsētas Pašvaldības policijas rīcībā esošās informācijas, automašīna «BMW» aizdegusies akumulatora īssavienojuma dēļ. Automašīnas īpašnieks paskaidroja, ka iedarbinājis savu automašīnu, lai dotos uz darbu, un sācis degt bagāžas nodalījums.
Kā portālam www.jelgavasvestnesis.lv stāsta VUGD Jelgavas daļas komandieris Aleksandrs Koržeņevskis, pēdējo piecu dienu ugunsdzēsēji dzēsuši četras automašīnas, tomēr viņš uzsver, ka nav iespējams viennozīmīgi pateikt, ka ugunsgrēki izcēlušies aukstuma dēļ. «Automašīnas, kuras degušas, ir dažādas – gan ar benzīna, gan ar dīzeļdegvielas dzinējiem, arī to vecums ir atšķirīgs un svārstās robežās no 10 līdz 22 gadiem. Turklāt mašīna nodeg ļoti ātri, un kad ierodas ugunsdzēsēji, ne vienmēr ir iespējams precīzi noteikt ugunsgrēka cēloni,» norāda A.Koržeņevskis.
Arī LLU Tehniskās fakultātes Spēkratu institūta direktors Dainis Berjoza uzsver: ja automašīnai pašai nav defektu, tikai no tā, ka aukstumā tiek ilgāk vai vairākas reizes darbināta, ugunsgrēks nevarētu izcelties. «Ziemai ir jābūt gatavam. Ir valstis, kur ziemā ir aukstāks, bet tur automašīnām nekas nenotiek. Protams, ja mīnusos ielej vasaras degvielu, būs sekas. Tāpat problēmas var rasties automašīnās, kurās tiek izmantotas priekšsildīšanas sistēmas jeb krāsniņas, kas darbojas uz degvielu. Arī mēģinājumi aizsalušas sistēmas atkausēt ar atklātu liesmu var beigties ar ugunsgrēku,» stāsta eksperts.
Foto: no JV arhīva