0.8 °C, 3.7 m/s, 93.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāZvans pa uzticības tālruni operatīvu problēmu neatrisinās
Zvans pa uzticības tālruni operatīvu problēmu neatrisinās
12/02/2016

Pēdējā laikā bijuši vairāki gadījumi, kad iedzīvotāji, kuriem nepieciešama tūlītēja Pašvaldības policijas palīdzība, zvana nevis dežūrdaļai, bet pa uzticības tālruni. «Uzticības tālrunis strādā ieraksta režīmā, un atstātie ziņojumi netiek apstrādāti nepārtraukti, tāpēc gadījumos, ja nepieciešama tūlītēja palīdzība, jāziņo dežūrdaļai,» uzsver Pašvaldības policijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Reksce.

Viņa skaidro, ka uzticības tālrunis paredzēts gadījumiem, kad
problēma risināma ilgtermiņā, nevis situācijām, kad nepieciešama
tūlītēja reakcija un ekipāžas nosūtīšana uz notikuma vietu. Tāpat
iedzīvotāji aicināti zvanīt pa uzticības tālruni un ziņot par
iespējamu pašvaldības policistu  ne tik profesionālu rīcību.
Līdz šim, piemēram, saņemti zvani par to, ka pie skolas smēķē
jaunieši, konkrētā veikalā nepilngadīgajiem pārdod alkoholu,
kaimiņš atskaņo skaļu mūziku. «Ja šāds ziņojums ir uzticības
tālruņa ierakstu sistēmā, ne vienmēr spēsim rīkoties nekavējoties,
piemēram, aizbraukt uz skolu un veikt ar jauniešiem pārrunas vai
iepazīstināt trokšņotāju ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem un
iedzīvotāja paša atbildību,» skaidro S.Reksce.

Uz operatīvajiem izsaukumiem 24 stundas diennaktī reaģē Jelgavas
pilsētas Pašvaldības policijas dežūrdaļa jeb Operatīvās vadības
nodaļa. Pērn šī nodaļa saņēmusi 9282 izsaukumus, kas ir par 68
mazāk nekā 2014. gadā. Vidēji mēnesī reģistrēti 773 izsaukumi,
vidēji diennaktī – 25 izsaukumi. «No visiem pagājušajā gadā
saņemtajiem izsaukumiem lielāko īpatsvaru veido izsaukumi saistībā
ar iereibušām personām sabiedriskā vietā – tādi bijuši 2360
izsaukumi jeb 25,4 procenti no izsaukumu kopskaita. Tas ir vairāk
nekā 2014. gadā, kad reģistrēts 2321 šāda rakstura izsaukums,»
situāciju ieskicē Pašvaldības policijas pārstāve. Otra lielākā
grupa pērn bija izsaukumi uz ģimenes, kaimiņu vai citiem
konfliktiem – tādi bija 782 (2014. gadā – 902). Pērn pieaudzis
izsaukumu skaits par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas
noteikumu pārkāpumiem: 2015. gadā par šāda veida pārkāpumiem ziņots
986 gadījumos, kas ir par 9,4 procentiem vairāk nekā 2014. gadā
(901). Vēl jāmin, ka pērn saņemti 225 izsaukumi par nepiederošām
personām sabiedriskās vietās un mājokļos, 231 – saistībā ar
nepilngadīgām personām (smēķēšana, alkohola lietošana un citi
pārkāpumi), 503 – par trokšņošanu un citi.

Jelgavas Pašvaldības policijas dežūrdaļas bezmaksas
tālrunis – 8550 vai 63028550.

Pašvaldības policijas uzticības tālrunis –
63011100.

Foto: no JV arhīva