1.5 °C, 2.9 m/s, 90.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLuksoforam Pasta–Driksas ielas krustojumā signālplānu nedrīkst mainīt
Luksoforam Pasta–Driksas ielas krustojumā signālplānu nedrīkst mainīt
16/02/2016

Jelgavniece Kristīne rosina pārskatīt gājēju luksofora darbības režīmu Pasta ielā, nodrošinot, ka darba dienās no pulksten 22 līdz 6 luksofors pie gājēju pārejas starp autoostu uz «Pilsētas pasāžu» darbojas mirgojošā režīmā.

«Darba dienu naktīs, no pulksten 22 līdz 6, šo luksoforu varētu
ieslēgt gaidīšanas režīmā vai attiecīgi veikt luksofora maiņu pret
tā saukto «gudro» luksoforu, jo naktīs pa Pasta ielu auto nebrauc,
bet ielu šķērsot nevar, jo gājējiem nedeg zaļā gaisma, bet pretī
patrulē policija, lai vāktu protokolus,» tā Kristīne, spriežot, ka,
sagaidot luksoforā zaļo gaismu, tiek kavēta satiksme.

Šajā posmā ar automašīnu braucot pa Pasta ielu, autovadītājiem
luksoforā pastāvīgi deg zaļais signāls, taču laikā, kad gājēju
luksoforam pie Driksas ielas tiek nospiesta izsaukuma poga,
transporta kustība pa Pasta ielu tiek apturēta, ļaujot droši to
šķērsot gājējiem. «Pasta–Driksas ielas luksofora viena cikla garums
ir 75 sekundes, bet maksimālais gaidīšanas laiks gājējiem – 40
sekundes vai mazāk, atkarībā no tā, kurā brīdī no izsaukuma pogas
tiek pieprasīts zaļais signāls gājējiem,» situāciju raksturo
pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» Infrastruktūras vadības
sistēmu nodaļas satiksmes organizācijas plānotāja Dzidra Staša,
akcentējot, ka Pasta ielas luksoforu signālplāni darbojas
sinhronizēti. Tas nozīmē, ka transports, kas brauc pa Pasta ielu ar
ātrumu līdz 50 kilometriem stundā, visus krustojumus varēs šķērsot
pie zaļā signāla.

Ja autovadītājiem nakts stundā Pasta/Driksas ielas luksoforā
degtu dzeltens mirgojošs signāls, tad atbilstoši Ceļu satiksmes
noteikumiem tas nozīmētu, ka šī ir neregulēta gājēju pāreja,
savukārt neregulētas gājēju pārejas izveide šajā vietā ir pretrunā
ar «Latvijas valsts standarta» Gājēju pāreju projektēšanas
noteikumiem, kas paredz, ka neregulētu gājēju pāreju drīkst
ierīkot, ja nav vairāk par vienu braukšanas joslu vienā virzienā.
«Konkrētajā situācijā Pasta ielā ir trīs braukšanas joslas, līdz ar
to Pasta/Driksas ielas krustojumā drīkst būt tikai ar luksoforu
regulēta gājēju pāreja, jo gājējiem jāšķērso vairāk par vienu
braukšanas joslu ar satiksmi vienā braukšanas virzienā,» to, kāpēc
pat nakts stundās šajā luksoforā nedrīkst ieslēgt dzeltenu
mirgojošu signālu, kas gājējiem jebkurā brīdī ļautu šķērsot ielu,
pamato Dz.Staša. Viņa arī akcentē, ka, ņemot vērā Pasta ielas šajā
posmā piegulošajās teritorijās esošo izklaides iestāžu darba laiku,
tas ir svarīgi no satiksmes drošības viedokļa, gādājot par ikviena
gājēja drošību.

Foto: Raitis Supe