Jelgavniece Kristīne rosina pārskatīt gājēju luksofora darbības režīmu Pasta ielā, nodrošinot, ka darba dienās no pulksten 22 līdz 6 luksofors pie gājēju pārejas starp autoostu uz «Pilsētas pasāžu» darbojas mirgojošā režīmā.
«Darba dienu naktīs, no pulksten 22 līdz 6, šo luksoforu varētu ieslēgt gaidīšanas režīmā vai attiecīgi veikt luksofora maiņu pret tā saukto «gudro» luksoforu, jo naktīs pa Pasta ielu auto nebrauc, bet ielu šķērsot nevar, jo gājējiem nedeg zaļā gaisma, bet pretī patrulē policija, lai vāktu protokolus,» tā Kristīne, spriežot, ka, sagaidot luksoforā zaļo gaismu, tiek kavēta satiksme.
Šajā posmā ar automašīnu braucot pa Pasta ielu, autovadītājiem luksoforā pastāvīgi deg zaļais signāls, taču laikā, kad gājēju luksoforam pie Driksas ielas tiek nospiesta izsaukuma poga, transporta kustība pa Pasta ielu tiek apturēta, ļaujot droši to šķērsot gājējiem. «Pasta–Driksas ielas luksofora viena cikla garums ir 75 sekundes, bet maksimālais gaidīšanas laiks gājējiem – 40 sekundes vai mazāk, atkarībā no tā, kurā brīdī no izsaukuma pogas tiek pieprasīts zaļais signāls gājējiem,» situāciju raksturo pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» Infrastruktūras vadības sistēmu nodaļas satiksmes organizācijas plānotāja Dzidra Staša, akcentējot, ka Pasta ielas luksoforu signālplāni darbojas sinhronizēti. Tas nozīmē, ka transports, kas brauc pa Pasta ielu ar ātrumu līdz 50 kilometriem stundā, visus krustojumus varēs šķērsot pie zaļā signāla.
Ja autovadītājiem nakts stundā Pasta/Driksas ielas luksoforā degtu dzeltens mirgojošs signāls, tad atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem tas nozīmētu, ka šī ir neregulēta gājēju pāreja, savukārt neregulētas gājēju pārejas izveide šajā vietā ir pretrunā ar «Latvijas valsts standarta» Gājēju pāreju projektēšanas noteikumiem, kas paredz, ka neregulētu gājēju pāreju drīkst ierīkot, ja nav vairāk par vienu braukšanas joslu vienā virzienā. «Konkrētajā situācijā Pasta ielā ir trīs braukšanas joslas, līdz ar to Pasta/Driksas ielas krustojumā drīkst būt tikai ar luksoforu regulēta gājēju pāreja, jo gājējiem jāšķērso vairāk par vienu braukšanas joslu ar satiksmi vienā braukšanas virzienā,» to, kāpēc pat nakts stundās šajā luksoforā nedrīkst ieslēgt dzeltenu mirgojošu signālu, kas gājējiem jebkurā brīdī ļautu šķērsot ielu, pamato Dz.Staša. Viņa arī akcentē, ka, ņemot vērā Pasta ielas šajā posmā piegulošajās teritorijās esošo izklaides iestāžu darba laiku, tas ir svarīgi no satiksmes drošības viedokļa, gādājot par ikviena gājēja drošību.
Foto: Raitis Supe