Šodien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notika E-prasmju diena Zemgales reģiona pedagogiem, kuras laikā sveikti konkursa «Gudrā spēle 2016» laureāti jeb pedagogi, kuri izstrādājuši, žūrijasprāt, labākās interaktīvās spēles.
Konkursa laureāti – Jānis Dūrējs, Agita Ozoliņa (Jelgavas Valsts ģimnāzija), Sanita Baltiņa, Māra Aprāne (Jelgavas 4. vidusskola), Daiga Kravale (Jelgavas 4. sākumskola) un Daina Birkenbauma (Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskola).
S.Baltiņa un M.Aprāne izstrādājušas spēli «Melnbaltā pasaule», un tā paredzēta 5 – 6. klases skolēniem pretstatu apgūšanai. S.Baltiņa skolēniem māca literatūru, savukārt viņas kolēģe ir vizuālās mākslas skolotāja, tādēļ abas izveidojušas spēli mākslas jomā, kas skolēniem palīdzētu izprast un apgūt pretstatus mūzikā, literatūrā un vizuālajā mākslā. Spēle sākas ar teorijas apgūšanu un turpinās ar zināšanu pārbaudi, kurā skolēniem, piemēram, ir jāatrod neiederīgie attēli, jāatbild uz jautājumiem, jāsagrupē priekšmeti attiecīgās kategorijās, jāmeklē antonīmi un jāveic citas darbības, ar kuru palīdzību tiek pārbaudītas ne tikai skolēna zināšanas, bet arī atjautība un loģika. S.Baltiņa stāsta, ka piedalīties konkursā nolēma, jo nesen ZRKAC organizētās nodarbībās apguva darbu ar programmu «Smart notebook», arī spēļu veidošanu. Tā kā iepriekšējos gadus bija piedalījusies konkursā, kurā pedagogiem jāveido izglītojoša satura video, nolēmusi iegūtās prasmes likt lietā un pieņemt izaicinājumu, izstrādājot spēli, kas, kā izrādās, esot pat vieglāk nekā video veidošana. Pedagoģes ar daļu jaunizveidotās spēles uzdevumiem skolēnus jau ir iepazīstinājušas, un atsauksmes bijušas pozitīvas, tādēļ turpmāk spēle noteikti tiks izmantota mācību procesā, atklāja S.Baltiņa.
Pavisam konkursam tika iesniegti 15 darbi, kuru izstrādē piedalījās 19 pedagogi. Aktīvākie bija Jelgavas 4. vidusskolas un Jelgavas Valsts ģimnāzijas pedagogi – no katras skolas tika iesniegtas trīs spēles, stāsta ZRKAC Informācijas resursu un tehnoloģiju nodaļas vadītāja Antra Škinča. Pedagogi izglītojošās spēles veidoja dažādos mācību priekšmetos, piemēram, matemātikā, angļu valodā, mākslā, vēsturē un franču valodā. Spēles nedēļas garumā vērtēja žūrija desmit cilvēku sastāvā. Divi no tiem bija jaunieši, bet pārējie – ZRKAC speciālisti, pilsētas metodisko apvienību vadītāji un konkursa sadarbības partneru pārstāvji. Spēles vērtētas pēc vairākiem kritērijiem – satura, idejas oriģinalitātes, dizaina, interaktivitātes un citiem.
E-prasmju dienas mērķis ir iepazīstināt pedagogus ar izglītības procesā izmantojamo tehnoloģiju attīstības tendencēm un pilnveidot skolotāju informāciju un komunikācijas tehnoloģiju prasmes. E-prasmju dienā pedagogi varēja apmeklēt dažādu uzņēmumu stendus un radošas nodarbības, iepazīties ar jaunākajām tehnoloģijām un piedalīties citās aktivitātēs.
Foto: Ivars Veiliņš