20.5 °C, 2 m/s, 91.6 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaZinības apgūs ar pedagogu veidotām interaktīvām spēlēm
Zinības apgūs ar pedagogu veidotām interaktīvām spēlēm
14/03/2016

Šodien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notika E-prasmju diena Zemgales reģiona pedagogiem, kuras laikā sveikti konkursa «Gudrā spēle 2016» laureāti jeb pedagogi, kuri izstrādājuši, žūrijasprāt, labākās interaktīvās spēles.

Konkursa laureāti – Jānis Dūrējs, Agita Ozoliņa (Jelgavas Valsts
ģimnāzija), Sanita Baltiņa, Māra Aprāne (Jelgavas 4. vidusskola),
Daiga Kravale (Jelgavas 4. sākumskola) un Daina Birkenbauma
(Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskola).

S.Baltiņa un M.Aprāne izstrādājušas spēli «Melnbaltā pasaule»,
un tā paredzēta 5 – 6. klases skolēniem pretstatu apgūšanai.
S.Baltiņa skolēniem māca literatūru, savukārt viņas kolēģe ir
vizuālās mākslas skolotāja, tādēļ abas izveidojušas spēli mākslas
jomā, kas skolēniem palīdzētu izprast un apgūt pretstatus mūzikā,
literatūrā un vizuālajā mākslā. Spēle sākas ar teorijas apgūšanu un
turpinās ar zināšanu pārbaudi, kurā skolēniem, piemēram, ir jāatrod
neiederīgie attēli, jāatbild uz jautājumiem, jāsagrupē priekšmeti
attiecīgās kategorijās, jāmeklē antonīmi un jāveic citas darbības,
ar kuru palīdzību tiek pārbaudītas ne tikai skolēna zināšanas, bet
arī atjautība un loģika. S.Baltiņa stāsta, ka piedalīties konkursā
nolēma, jo nesen ZRKAC organizētās nodarbībās apguva darbu ar
programmu «Smart notebook», arī spēļu veidošanu. Tā kā iepriekšējos
gadus bija piedalījusies konkursā, kurā pedagogiem jāveido
izglītojoša satura video, nolēmusi iegūtās prasmes likt lietā un
pieņemt izaicinājumu, izstrādājot spēli, kas, kā izrādās, esot pat
vieglāk nekā video veidošana. Pedagoģes ar daļu jaunizveidotās
spēles uzdevumiem skolēnus jau ir iepazīstinājušas, un atsauksmes
bijušas pozitīvas, tādēļ turpmāk spēle noteikti tiks izmantota
mācību procesā, atklāja S.Baltiņa.

Pavisam konkursam tika iesniegti 15 darbi, kuru izstrādē
piedalījās 19 pedagogi. Aktīvākie bija Jelgavas 4. vidusskolas un
Jelgavas Valsts ģimnāzijas pedagogi – no katras skolas tika
iesniegtas trīs spēles, stāsta ZRKAC Informācijas resursu un
tehnoloģiju nodaļas vadītāja Antra Škinča. Pedagogi izglītojošās
spēles veidoja dažādos mācību priekšmetos, piemēram, matemātikā,
angļu valodā, mākslā, vēsturē un franču valodā. Spēles nedēļas
garumā vērtēja žūrija desmit cilvēku sastāvā. Divi no tiem bija
jaunieši, bet pārējie – ZRKAC speciālisti, pilsētas metodisko
apvienību vadītāji un konkursa sadarbības partneru pārstāvji.
Spēles vērtētas pēc vairākiem kritērijiem – satura, idejas
oriģinalitātes, dizaina, interaktivitātes un citiem.

E-prasmju dienas mērķis ir iepazīstināt pedagogus ar izglītības
procesā izmantojamo tehnoloģiju attīstības tendencēm un pilnveidot
skolotāju informāciju un komunikācijas tehnoloģiju prasmes.
E-prasmju dienā pedagogi varēja apmeklēt dažādu uzņēmumu stendus un
radošas nodarbības, iepazīties ar jaunākajām tehnoloģijām un
piedalīties citās aktivitātēs.

Foto: Ivars Veiliņš